یادداشت/ کوروش عبدی

خرمشهر؛ آرمان شهر جبهه مقاومت

سال‌ها از عملیات سوم خرداد سال ۱۳۶۰ می‌گذرد، اما گویا قرار نیست خرمشهر را گرد و غبار فراگیرد. گویا این شهر از زمین و زمان فراتر رفته و خود را به آینده و جبهه حامیان مقاومت رسانده تا الگوی همه آزادیخواهان در جهان قرارگیرد که با دستان خالی و تکیه بر ایمان و قدرت معنوی می‌توان خاک را تسخیر و حق را تثبیت نمود
کد خبر: ۶۶۷۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸ - 23May 2024
خرمشهر؛ آرمان شهر جبهه مقاومتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، کوروش عبدی نویسنده و پژوهش گر؛ سال‌ها از عملیات سوم خرداد سال ۱۳۶۰ می‌گذرد، اما گویا قرار نیست خرمشهر را گرد و غبار فراگیرد. گویا این شهر از زمین و زمان فراتر رفته و خود را به آینده و جبهه حامیان مقاومت رسانده تا الگوی همه آزادیخواهان در جهان قرارگیرد که با دستان خالی و تکیه بر ایمان و قدرت معنوی می‌توان خاک را تسخیر و حق را تثبیت نمود آنجا که خالق آدمی خطاب به همه انسان‌ها در روی این خاک زمینی فرمود:                                                                                                                                 
الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِنْ دِیَارِهِمْ بِغَیْرِ حَقٍّ إِلَّا أَنْ یَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ ۗ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیرًا ۗ وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ. حج-آیه ۴۰
 
رهبر انقلاب خطاب به جوانان کشور و دانشجویان حاضر در مراسم دانشگاه امام حسین (علیه سلام) در سوم خرداد سال ۱۳۹۵ خاطرنشان کردند: آینده انقلاب متعلق به شما است و شما هستید که باید این تاریخ را با عزت حفظ کنید و بدانید در آینده، خرمشهرها، در پیش است؛ البته نه در میدان جنگ نظامی، بلکه در میدانی که ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد و برعکس آبادانی نیز به‌دنبال دارد، اما از جنگ نظامی سخت‌تر است.                                                                                                                 
با تامل در سخنان رهبر معظم انقلاب می‌توان استنباط نمود که خرمشهر نه یک شهر بلکه آرمانشهری برای تمام ملت جهان و ایران به ویژه جوانان این مرز و بوم می‌باشد که خطشکنان عرصه‌های جهادی در تمام بخش‌ها به ویژه نظامی، اقتصادی (شرکت‌های دانش بنیان و..) جهاد محرومیت زدایی و علم و فناوری و. می‌باشد که نمونه آن را در ترکیب میادین نظامی و رسانه و دیپلماسی در عملیات ((وعده صادق)) مشاهده نمودیم و پیام جبهه مقاومت با الگوگیری از خرمشهر بود که توانست جبهه جدیدی در عالم گشود و پس لرزه‌های آنرا در خیزش دانشجویان در اروپا و آمریکا علیه صهیونیزم می‌توان مشاهده نمود.                                                                                               
امید است مسئولان و مدیران نیز با بهره گیری از خرمشهر، نماد مقاومت و ایستادگی ملت ایران، خرمشهر‌ها را در تمامی عرصه‌ها برای ملت ایران پدید آورند.                                                   
 
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار