مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

استمرار خط فاتحان خرمشهر باید تداوم یابد

«مطهری» گفت: وظیفه امروز ما استمرار خط فاتحان خرمشهر با همان از خودگذشتگی و مردمی بودن دوران جنگ است.
کد خبر: ۶۶۹۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳ - 23May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سردار «عباس مطهری»مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان در ویژه برنامه بزرگداشت سوم خرداد و شهدای خدمت که در شهرستان سرخه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره)، ۳هزار شهید استان سمنان،۱۲۹ شهید گمنام استان،۹۰ شهید عملیات الی بیت المقدس، شهید جمهور و شهدای خدمت،اظهار داشت: هر شهادتی در دوران انقلاب اسلامی زمینه ساز قوام و بقای این انقلاب شده است.

وی با اشاره به حضور و قدرت مردم و تبعیت از ولی فقیه به عنوان عوامل پیروزی در آزاد سازی خرمشهر، بیان داشت: به فرموده حضرت آقا، فتح خرمشهر نماد تبدیل یک معادله تلخ به شیرین و زمینه ساز نجات مردم بود.

وی از جهاد، از خودگذشتگی،عزم راسخ و ابتکار عمل به عنوان مهمترین عوامل پیروزی در این نجات ملی یاد کرد و افزود: عزم راسخ به معنای نگاه بلند مدت به آرمانها و روزمره نبودن می باشد که در آن زمان رزمندگان اسلام دنبال اهداف بلند و پوشاندن جامه عمل به فرمایشات امام راحل(ره) بودند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان، جهاد و از خودگذشتگی را از دیگر عوامل این پیروزی بر شمرد و افزود: از خودگذشتگی تنها به معنای گذشتن از جان نیست بلکه در بسیاری از موارد به معنای اسیر نشدن در پنجه خواسته های حقیر است و گاهی ما چنان در این خواسته ها اسیر می شویم که نمی توانیم خود را نجات دهیم ولی خداوند  کسانی را  که مورد عنایت و لطف خاص خود قرار می دهد یکی یکی بت هایی مانند: قدرت، شهرت، زیبایی و... را در درون آنها می شکند.

وی با اشاره به مدل مدیریتی شهید جمهور آیت ا...رئیسی، به دستور حضرت آقا، تصریح کرد: ایشان به فرموده آقا از تولیت قدس رضوی به ریاست قوه قضائیه رسیدند و سپس تکلیف ریاست جمهوری را قبول کردند و در این راه جان،آبرو و خانواده اش را گذاشت و امروز شاهد حضور مقامات کشورهای مختلف، روابط متعدد با همسایگان، انعقاد قراردادهای مختلف با کشورهای جهان و دیپلماسی فعال هستیم و در حوزه اقتصادی زیر ساخت های فراوان ایجاد شده و مشکلات آبی در بسیاری از استانها حل شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه امروز کارهای بسیار مهمی را پیش رو داریم افزود: وظیفه امروز ما استمرار خط فاتحان خرمشهر با همان از خودگذشتگی و مردمی بودن دوران جنگ است.

وی با اشاره به عده زیاد دشمن در جنگ ترکیبی امروز، بیان کرد: یکی از مسائل آتی کشور، مساله انتخابات است و قطعا دوباره آوازهای تکراری با رنگ و لعاب زیادی به گوش خواهد رسید،اما اگر کار برای خدا باشد این عرصه نیز با موفقیت سپری خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار