مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس بهترین فضا برای تأثیرگذاری فرهنگی هستند

سردار «مطهری» با بیان این که مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس بهترین فضا برای تأثیرگذاری فرهنگی هستند گفت: دفاع مقدس یکی از بخش‌های مهم تاریخ ایران هست که علاوه بر بعد نظامی، ابعاد مختلف فرهنگی و سیاسی دیگری هم داشته که باید حفظ شود تا به نسل‌های آینده هم برسد.
کد خبر: ۶۷۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۲ - 16June 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سردار پاسدار «عباس مطهری» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در جلسه هماهنگی برنامه‌های مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان با بیان این که  دفاع مقدس قله است، اظهار داشت: دفاع مقدس در تمامی عرصه‌ها برای جامعه الگو است و امروز نیازمند بهره‌گیری از الگو و فرهنگ دفاع مقدس در جامعه هستیم.

وی ادامه داد:‌ با رویکردی نوین، جوان‌پسند و جذاب و با استفاده از فضای مجازی و تولید آثار در قالب‌های مختلف اعم از کتاب، فیلم، تولیدات مجازی و هنری و‌... باید حماسه‌سازان دفاع مقدس را به نسل جوان و آینده معرفی کنیم.

مطهری با بیان اینکه مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس بهترین فضا برای تأثیرگذاری فرهنگی هستند افزود: دفاع مقدس یکی از بخش‌های مهم تاریخ ایران هست که علاوه بر بعد نظامی، ابعاد مختلف فرهنگی و سیاسی دیگری هم داشته که باید حفظ شود تا به نسل‌های آینده هم برسد، برای رسیدن به این منظور در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان فضاهای مختلفی تدارک دیده شده تا میراث گرانسنگ دفاع مقدس را از یک سو بازسازی و نگهداری کنند و از سوی دیگر همان حال و هوا و روحیات جهادی دوران دفاع مقدس را به جوانان و نوجوانانی که فضای جنگ و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند منتقل سازند.

وی بیان داشت: در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برنامه‌های تعاملی، حماسی و جذاب ویژه جوانان و نوجوان و حتی کودکان را در دستور کار قرار داده ایم و بخشی از آنها  با حضور اجرا شده است.

در این جلسه پیرامون ارتقا و گسترش همکاری، مشارکت، هم فکری و پشتیبانی در برنامه های تعاملی، حماسی، محیطی و تجربی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان بحث و تبادل نظر شد.

جانشین فرماندهی در ستاد تخصصی بسیج اقشار، رئیس آموزش و پرورش شهرستان سمنان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سمنان، معاون فرهنگی‌ هنری سپاه ناحیه سمنان، معاون ‍پرورشی آموزش و پرورش شهرستان مهدیشهر، مسئول ورزش و جوانان شهرستان مهدیشهر، مدیر تعلیم و تربیت ناحیه مهدیشهر، معاون فرهنگی هنری ناحیه مهدیشهر، مسئول اداره ورزش و جوانان شهرستان سرخه، معاون پرورشی شهرستان سرخه، مسئول بسیج دانش آموزی پسران سمنان، مسئول بسیج دانش آموزی خواهران شهرستان سمنان، مدیر تعلیم و تربیت شهرستان سرخه، معاونت فرهنگی هنری شهرستان سرخه  در این جلسه حضور داشتند‌.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار