نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

خدمت رسانی به زائران اربعین یک عبادت است

حجت الاسلام «غفوری» گفت: از همه نیرو‌های امنیتی، نظامی و انتظامی و سایر دست اندرکاران ستاد اربعین استان کرمانشاه قدردانی کرده و همه باید بدانید خدمات رسانی به زائران به هر شکل ممکن از ارزش رفیعی برخوردار بوده و یک عبادت بزرگ به شمار می‌رود.
کد خبر: ۶۸۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰ - 13August 2024

خدمت رسانی به زائرین اربعین یک عبادت استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌الله غفوری» نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه امروز در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه  اظهار داشت: خصلت مهمان نوازی مردم کرمانشاه دارای یک پیشینه تاریخی است و در این ایام نیز باید زمینه و بستر آن برای حضور مردم در استقبال و خدمات رسانی به زائران از سوی مسئولان فراهم شود.

وی ادامه داد: خدمت به زائران اربعین که برای زیارت کربلا از این استان تردد می‌کنند چه از سوی گروه‌های مردمی و چه از سوی دستگاه‌های اجرایی استان باید به گونه‌ای باشد که آنها با خاطره‌ای خوب به شهر و دیار خود بازگردند.

‌نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه این استان از ظرفیت بالایی برای پذیرایی از زائران اربعین برخوردار است که هنوز از آن به خوبی استفاده کامل نشده است یادآور شد: اقدامات دستگاه ها حتما با رویکرد مردم محور و آوردن مردم به صحنه برای تقویت یک سنت حسنه باشد به گونه ای که مردم احساس کنند خود آنها میدان دار بوده و دستگاه ها پشتیبان آنها هستند.

حجت الاسلام غفوری یادآور شد: در این راستا اقدامات دستگاه ها در خدمات رسانی به زائران نباید به شکلی باشد که مردم احساس کنند حضورشان کمرنگ شده است زیرا در آینده می تواند نتایج خوبی برای استان دربرنداشته باشد.

وی با بیان اینکه این رویکرد باید آنچنان تقویت شود که سال به سال شاهد رونق بیشتر حضور مردم و تلاش های مردمی در این عرصه باشیم گفت: خوشبختانه در بخش توجه و توسعه زیرساخت ها هرآنچه باید انجام گیرد توسط مدیران صورت گرفته و تاکنون نیز خوش درخشیده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با قدردانی از همه نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی و سایر دست اندرکاران ستاد اربعین استان کرمانشاه اضافه کرد: همه باید بدانید خدمات رسانی به زائران به هر شکل ممکن از ارزش رفیعی برخوردار بوده و یک عبادت بزرگ به شمار می رود.

در مرز خسروی امکانات و ظرفیت های خدمات رسانی فراهم و برقرار است

«محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه با بیان برخی اقدامات انجام شده در مرز خسروی طی سال گذشته و امسال اظهار داشت: همه فرمانداران باید رسیدگی به فعالیت موکب ها را تسریع ببخشند تا این موکب ها با کمترین مشکل موجود در خدمت زائران باشند.

صحرایی افزود: در همین راستا فرمانداران همچنین نسبت به ساماندهی ورودی و خروجی های شهرها برای فعالیت اقتصادی با در نظر گرفتن مراقبت های ایمنی اقدامات لازم را انجام دهند تا استان هم از برکات معنوی و هم آورده های مادی این سفر زائران بهره مند شود.

وی یادآور شد: طبق تجربه زمانبندی سال گذشته آمار زائران در مرز خسروی به تدریج بالا می رود و اکنون نیز به میزان حضور زائرانی که به شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی می آیند امکانات و ظرفیت های خدمات رسانی فراهم و برقرار است.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: به تدریج در هفته جاری شاهد اوج تردد زائران خواهیم بود و با توجه به شبیه سازی سال گذشته و مناسبت‌های ماه صفر از ۲۴ مرداد ماه تا اوایل شهریورماه مرز خسروی شاهد بیشترین پذیرش تعداد زائران خواهد بود.

در ادامه این جلسه هر کدام از اعضای ستاد اربعین استان گزارشی از اقدامات انجام شده در این زمینه را بیان کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار