مدیر انتشارات روایت فتح در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

مطالبات مقام معظم رهبری در رابطه با دفاع مقدس گفتمان‌سازی می‌شود

مدیر انتشارات روایت فتح گفت: با گفتمان‌سازی مطالبات مقام معظم رهبری، دشمنان داخلی و خارجی جرئت تحریف تاریخ انقلاب و دفاع مقدس را نخواهند داشت.
کد خبر: ۲۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹ - 15June 2014

مطالبات مقام معظم رهبری در رابطه با دفاع مقدس گفتمان‌سازی می‌شود

«حسن علایی» مدیر انتشارات روایت فتح، در گفتوگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری در رابطه با دفاع مقدس اظهار کرد: انتشارات روایت فتح با اجرای برنامهای تحت عنوان «فراخوان اجابت» قصد دارد مطالبات مقام معظم رهبری از اقشار مختلف بهویژه هنرمندان، دانشجویان و جوانان در رابطه با دفاع مقدس را بررسی کند.

وی در ادامه بیان کرد: مطالبات و انتظارات مقام معظم رهبری ناظر بر بایدها و نبایدهای دفاع مقدس است؛ مثلاً ایشان میفرمایند که "جنگ یک گنج نا پایان است"؛ این جمله یک توصیف است که ما در این طرح سراغ توصیفات نخواهیم رفت.

مدیر انتشارات روایت فتح اذعان کرد: مقام عظمای ولایت در جای دیگر میفرمایند "یک عدهای تلاش میکنند که یاد دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود، شما نباید بگذارید این اتفاق بیفتد" این سخن مقام معظم رهبری یک مطالبه و انتظار است که ناظر بر بایدها و نبایدهاست.

علایی خاطرنشان کرد: قصد داریم در این طرح مجموعه مطالبات و انتظارات مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس را با شرکت و همکاری اقشار مختلف مردم ازجمله هنرمندان، نویسندگان، رزمندگان، اسرا و جانبازان، اساتید دانشگاهها جمعآوری کنیم تا مجموعهای کامل شکل بگیرد و نهادهای مختلف و آحاد مختلف مردم تکلیف خودشان را در حوزه دفاع مقدس بدانند.

مدیر انتشارات روایت فتح نتیجه این طرح را تبیین وظایف اقشار مختلف جامعه عنوان کرد و گفت: نتیجه این طرح ساماندهی و تبیین وظایف همه اقشار جامعه در قبال دفاع مقدس است؛ بهگونهای که پسازاین همگان مسئولیت خود را بدانند و برای عملیاتی کردن آن تلاش کنند.

وی اجرایی ساختن این طرح را نیازمند کمک همه ارگانها دانست و تصریح کرد: انتظار داریم بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس، خبرگزاری دفاع مقدس و ناشرین فعال در عرصه دفاع مقدس همکاری کنند تا این طرح به حالت اجرایی در بیاید.

علایی گفت: علاقهمندانی که در این فراخوان شرکت خواهند کرد به دو نکته توجه داشته باشند؛ اول اینکه در ارسال آثار باید به مستند بودن آن توجه کافی داشته باشند؛ یعنی باید آثار مقام معظم رهبری را جستجو و مطالبات و انتظارات ایشان را جمعبندی و ارسال کنند.

مدیر انتشارات روایت فتح ادامه داد: منظور ما از جمعبندی، دستهبندی همه سخنان مقام معظم رهبری نیست؛ بلکه علاقهمندان میتوانند یک مطالبه از ایشان را در قالب مهمترین موضوع تشخیص داده و ارسال کنند.

وی مرداد ماه سال جاری را آخرین مهلت ارسال آثار اعلام و اظهار کرد: زمان محدودی را برای کار در نظر گرفتهایم که مرداد ماه سال جاری تاریخ نهایی ارسال آثار به سایت روایت فتح است که مختص به موسسه و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۲۰۲۰۰ خواهد بود.

علایی خاطرنشان کرد: در نهایت این اتفاق منجر به برگزاری همایش بزرگی بهعنوان بررسی مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس میشود که با حضور فرهیختگان و اندیشمندان و مقامات لشکری و کشوری در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

مدیر انتشارات روایت فتح بیان کرد: برای مکتوبسازی این آثار در هفته دفاع مقدس، کتاب مطالبات رهبری در حوزه دفاع مقدس را منتشر خواهیم کرد.

علایی علت نامگذاری این فراخوان به نام اجابت گفت: در فراخوان اجابت ما خودمان را مخاطب انتظارات مقام معظم رهبری میدانیم و میخواهیم انتظارات ایشان را اجابت کنیم و این فراخوان به این اسم نامگذاری شده است.

مدیر انتشارات روایت فتح در پایان تصریح کرد: تلاش میکنیم مطالبات رهبری بهعنوان گفتمان رایج در رابطه با ارزشهای دفاع مقدس تبدیل شود. اگر این کار صورت گیرد دشمنان داخلی و خارجی جرئت تحریف تاریخ انقلاب و دفاع مقدس را نخواهند داشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار