عاطفی خبر داد

دفتر چهارم فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس به زودی منتشر می‌شود

رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس گفت: دفتر چهارم فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس شامل نمایش نامه‌های رادیویی، تله تئاترها، پرونده فعالیت‌های هنری هنرمندان، پوستر و عکس و تئاترهای شاخص دفاع مقدس می‌باشد.
کد خبر: ۲۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶ - 01July 2014

دفتر چهارم فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس به زودی منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمود عاطفی رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس از چاپ دفتر چهارم فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس در این سازمان خبر داد و گفت: دفتر چهارم فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس شامل نمایش نامههای رادیویی، تله تئاترها، پرونده فعالیتهای هنری هنرمندان، پوستر وعکس و تئاترهای شاخص دفاعمقدس میباشد که این مجموعه مطالب بدون احتساب مقدمه در ۱۰۷۶صفحه گرد آوری شده است.

رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس افزود: فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس توسط دکتر مهدی حامد سقائیان و گروه پژوهشی که زیر نظر ایشان فعالیت میکردند تدوین شده است. تاکنون سه جلد ازاین فرهنگ نامه به چاپ رسیده که هرکدام از این جلدها بخش های بسیار مهمی ازسرفصلهای  تئاتر دفاع مقدس را پوشش داده است .

عاطفی اظهار کرد: جلد نخست این کتاب شامل گاه شمار، تاریخچه، آسیبها، اساسنامههای ادارات و نهادهای فعال، سیاست گذاریها، بررسی عملکرد، برنامه های مصوب، نمایشنامه شناخت، مقاله شناخت و ارائه نقدهای نمونهای است که در حوزه تئاتر دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

وی یادآور شد: جلسات و کارگاههای آموزشی، جشنوارههای تئاتر دفاع مقدس، پایان نامهها و شناسنامه اجراهای صحنهای سراسر کشور بر اساس نام کارگردان و عنوان نمایش از مهمترین سرفصل های جلد دوم و سوم کتاب است.

رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس افزود: جلد دوم و سوم این  مجموعه در سال ۱۳۹۱ و در تیراژ ۳۰۰۰ نسخه به چاپ رسیده و برای ادارات کل استانهای سراسر کشور، نهاد کتابخانه های عمومی، هنرمندان شاخص استانها، کتابخانه های حوزه هنری، تئاتر شهر و دانشکدههایی که رشته تئاتر را تدریس میکنند ارسال شده است.

عاطفی در پایان با تشکر از همه محققان و اندیشمندانی که برای تدوین این مجموعه زحمت کشیدهاند، گفت: در آیندهای نزدیک  آیین رونمایی از جلد چهارم فرهنگ جامع دفاع مقدس با حضور اساتید و هنرمندان طراز اول کشور برگزار و از تمامی دست اندرکاران تدوین و چاپ این کتاب به نحوی شایسته تقدیر خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار