توحیدی در گفت‌وگو با دفاع مقدس مطرح کرد

لزوم اولویت بخشی در عرصه پژوهش برای سازمان سینمایی دفاع مقدس

فرهاد توحیدی نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس سینما گفت: سرمایه گذاری در مقوله فیلم نامه نویسی سینما شاید در سال‌های اول بروز و ظهوری نداشته باشد اما با پژوهش می‌توان به موضوعات خوبی برای خلق آثار موفق سینمایی دست یافت.
کد خبر: ۲۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴ - 16June 2014

لزوم اولویت بخشی در عرصه پژوهش برای سازمان سینمایی دفاع مقدس

فرهاد توحیدی نویسنده و فیلم نامه نویس سینما در گفتوگو با خبرنگار ما با اشاره به اولین نشست تخصصی" آینده نگری سینما و هنرهای نمایشی دفاع مقدس" اظهار کرد: با توجه به ضعف و کم کاریهای که در عرصه پژوهش احساس میشود و رویکردهای خاصی که در پژوهشهای انجام شده وجود دارد باید سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی اولویت کار خود را در این عرصه قرار دهد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: پژوهش سینمایی یکی از محورهای است که به صورتی که بنای عمل قرار بگیرد کمتر صورت گرفته است.

این نویسنده و فیلم نامه نویس سینما گفت: شاید در اینجا این سوال مطرح باشد که هر فیلم نیاز به پژوهش خاص خود دارد؟ در پاسخ باید گفت بسیاری از عملیات که توسط رزمندگان در دفاع مقدس صورت گرفته است در نوع خود از اهمیت بالای برخوردار بوده است پس پژوهش خاصی نیاز دارد.

توحیدی با اشاره به دو عملیات مهم بیت المقدس و کربلا خاطر نشان کرد: بر کسی پوشیده نیست که عملیاتهای چون بیت المقدس از جمله عملیاتهای بودهاند که روند جنگ را به سود کشورمان تغییر دادهاند. امروز این عملیاتها مورد اسقبال فیلم نامه نویسان هستند.

وی در ادامه بیان کرد: بنابراین باید پژوهشهای صورت بگیرد چرا که خاطرات زیادی در این باره نوشته شده است اما خاطره نگاری با بحث سینما دو مقوله جداست که نیازمند پژوهش است.

این نویسنده و فیلم نامه نویس سینماخاطر نشان کرد: سرمایه گذاری در مقوله فیلم نامه نویسی در سینما شاید در سالهای اول بروز و ظهوری نداشته باشد اما با پژوهش میتوان به موضوعاتی خوبی برای خلق آثار موفق سینمایی دست یافت.

توحیدی افزود: امروز شاهد هستیم که پژوهشهای خوبی درباره بیسیم چیهای گردانها صورت گرفته است و اسناد فوق العاده ارزشمندی به دست آمده است که باید در دسترس فیلمنامه نویسان قرار بگیرد تا بتوان فیلمنامه از آنها خلق کرد چرا که داری بسترهای دراماتیک خوبی هستند.

وی گفت: انتظار داریم سازمان سینمایی دفاع مقدس اسناد جمع آوری شده حوزه دفاع مقدس را برای خلق این آثار در دست نویسندگان قرار دهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار