عاطفی در گفت‌وگو با دفاع مقدس مطرح کرد

آغاز طرح فیلمنامه‌نویسی اقتباسی دفاع مقدس

رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس گفت: هر ساله تعداد قابل توجهی از فیلم‌های پر فروش را فیلم‌های اقتباسی تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲ - 14June 2014

آغاز طرح فیلمنامه‌نویسی اقتباسی دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، «محمود عاطفی» رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس ضمن با اشاره به لزوم تقویت زیرساختهای سینما و هنرهای نمایشی دفاع مقدس اظهار کرد: در تمام کشورهایی که سینما در آنها بهعنوان یک صنعت مطرح است بحث اقتباس به صورت جدی پیگیری میشود و هر ساله تعداد قابل توجهی از فیلمهای پر فروش را فیلمهای اقتباسی تشکیل میدهند.

وی با بیان اینکه سینمای هالیوود نیز بهعنوان صنعتی ترین سینمای دنیا همیشه بحث اقتباس را بهصورتی جدی دنبال و با این روش مخاطبان بسیار زیادی را جذب کرده است. با بررسی فیلمهای تولید شده  در سینمای هالیوود و نگاهی به تاریخ سینما متوجه میشویم که اغلب آثار پر فروش و پر مخاطب فیلمهایی بودهاند که از روی کتابهای موفق تولید شدهاند.

عاطفی اظهار کرد: در طول سالهای گذشته کتابهای بسیار خوب و ارزندهای در حوزه دفاع مقدس به چاپ رسیده که برخی از این آثار در قالب رمان و برخی دیگر در قالب خاطرات جنگ چاپ شدهاند و بسیاری از آنها این ظرفیت را دارند که به آثار خوب و قابل توجهی در سینما و سریال تبدیل شوند.

رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس تصریح کرد: این سازمان در نظر دارد تا با بهکارگیری نیروهای متخصص و مجرب و با همکاری سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس و مشارکت همه ناشران، کتابهایی  که در حوزه دفاع مقدس به چاپ رسیده است را بررسی و از بین آنها کتابهایی که واجد شرایط برای تبدیل شدن به فیلم هستند را انتخاب و در قالب یک برنامه ساماندهی شده و استفاده از نویسندگان مطرح و طراز اول، مقدمات تبدیل این کتابها به فیلمنامههایی فاخر را فراهم کند.

وی در پایان گفت: درحوزه ادبیات دفاع مقدس کتابهایی به چاپ رسیده که در نوع خود بینظیر است؛ این کتابها توانستهاند با مخاطبان بسیار زیادی ارتباط برقرار کنند و جزو پر فروشترین کتابهای سال شوند. برخی از این کتابها ظرفیت این را دارند که چند فیلمنامه خوب و فاخر از روی آنها نوشته شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار