جهانگیر الماسی درگفت و گو با دفاع پرس مطرح کرد

"رمضان در جبهه‌ها" ایده مناسبی برای تولید فیلم‌های سینمایی است

کارگردان فیلم رنج سرمستی، گفت: تولید آثار دفاع مقدس باید با هدف انجام شود، به عنوان مثال ماه رمضان در جبهه‌ها ایده خوبی برای تولید فیلم‌های سینمایی است که باید در لایحه‌های پنهان به آن پرداخت تا جنبه تبلیغی و شعاری نداشته باشد.
کد خبر: ۲۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰ - 08July 2014

جهانگیر الماسی بازیگر و کارگردان مطرح سینما در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس در پاسخ به چگونگی پرداختن سینما به موضوع دفاع مقدس در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: واقعیت دفاع مقدس و رزمندگان فراتر از انجام واجباتی همچون روزه گرفتن و نماز خواندن بود، شخصیتهایی در وجود فرزندان ایران تحکیم شده بود که دارای مولفههای زیادی از اخلاق و رفتار شده و همه آنها در کنار همدیگر معنی پیدا میکرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نوع اخلاق و رفتار رزمندگان با همدیگر، رفاقت و دوستی، تعلقاتشان به دنیا و باورهای دینیشان یک گفتمان دینی عمیق را شکل داده بود.

کارگردان فیلم رنج سرمستی، گفت: از اینکه نسنجیده به دفاع مقدس پرداخته شود باید پرهیز کرد چرا که این حرکتها گاهی نتیجه عکس خواهد گذاشت، به خصوص امروز که نظام ارزشی ما مقداری با جریانات اقتصادی و سیاسی آمیخته شده است.

الماسی اذعان کرد: سینما باید ارزشها و اخلاق را به دلیل دردانگی و ارجمندیشان بسیار محترم بشمرد و حرمت بیشتری برای آنها قائل شود.

این بازیگر تلویزیون و سینما تصریح کرد: تولید آثار دفاع مقدس باید با هدف انجام شود، ماه رمضان در جبههها یک فکر و ایده خوب است که باید به آن پرداخت.

کارگردان فیلم رنج سرمستی با تاکید بر دوری از تولید آثار شعاری و کلیشهای بیان کرد: دفاع مقدس موضوعی است که باید در لایحههای پنهان به آن پرداخت تا جنبه تبلیغی و شعاری نداشته باشد.

وی با انتقاد تبدیل ارزشهای دفاع مقدس به تبلیغات بنری و خیابانی افزود: این جور مسائل با تبلیغات بنری و خیابانی فرق دارد نباید ارزشهای ملی حاصل از دفاع مقدس را تبدیل به تبلیغات بنری کنیم.

الماسی روزه داری رزمندگان در جنگ تحمیلی را فراتر از شعار و تبلیغ دانست و عنوان کرد: اصل کار و هدف رزمندگان و بسیجیان ما در جنگ دفاع از خاک و ناموس ایران بوده است پس نباید این اهداف مقدس مورد فراموشی قرار گیرد.

کارگردان فیلم رنج سرمستی تشریح کرد: اخلاق رزمندگان، در مجموع یک فرهنگ بود که مجتمع تمام اخلاق حسنه است. تمام جزء جزء اتفاقات دفاع مقدس باید در قالب کلیات قرار بگیرد، اگر به کلیت جنگ بپردازیم موفقتر خواهیم بود.

وی درباره دلیل ناموفق بودن برخی از طنزهای تولید شده در ژانر دفاع مقدس گفت: موفقیت در خلق آثار طنز در حیطه دفاع مقدس مولفههای زیادی دارد که بیشتر آنها مربوط به کارگردان و مجموعه سازنده است، اهلیت، هوشمندی، تخصص، احساس تعلق داشتن سازنده فیلم مولفههای است که اگر وجود نداشته باشد موجب تقدس زدایی میشود.

الماسی در پایان اذعان کرد: مشکلاتی که موجب تقدس زدایی در طنز دفاع مقدس شده است کمی احساس تعلق، توانمندی، کمی اطلاعات سازنده فیلم و اغتشاش در انگیزههای تولید است، اگر همه این موارد حل و فصل شود همه کار در دفاع مقدس میشود انجام داد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار