قربانی به دفاع مقدس خبر داد

انتشار خاطرات شهید سید ابوالقاسم موسوی دامغانی

روزعلی قربانی از انتشار کتاب "آقا سید" که زندگی شهید سید ابوالقاسم داوودی موسوی دامغانی را در روزهای انقلاب و دفاع مقدس روایت می‌کند، خبر داد.
کد خبر: ۲۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷ - 11June 2014

انتشار خاطرات شهید سید ابوالقاسم موسوی دامغانی

روز علی قربانی، نویسنده کتاب های انقلاب و دفاع مقدس در گفت وگو با خبرگزاری دفاع مقدس بابیان اینکه نگارش کتاب  "آقا سید" به اتمام رسیده بیان کرد: این کتاب درباره شخصیت سید ابوالقاسم داوودی موسوی دامغانی است که همراه با شیخ فضلالله محلاتی در آسمان خوزستان به شهادت رسید.

این نویسنده افزود: شهید سید ابوالقاسم از چهرههای مؤثر در دفاع مقدس و خط مقدم جبهه بود که این کتاب شرح زندگی و خاطرات وی را از زمان ورود به حوزه علمیه دامغان، مبارزات قبل از انقلاب، همکاری با شهید اندرزگو، همراهی با رزمندگان در شروع جنگ تحمیلی، حضور در خط مقدم جبهه، دوستی با شهید چمران در زمان جنگ را شامل میشود.

وی با اشاره به فعالیتهای این شهید در طول دوران دفاع مقدس و جریان انقلاب تصریح کرد: این چهره سرشناس در ایام انقلاب مسئولیت ساماندهی راهپیماییها را برعهده داشت و در زمان ورود امام به ایران جزء روحانیونی بود که در کمیته استقبال نقش داشتند.

قربانی در بخشی از کتاب به حمایت شهید سید ابوالقاسم از رزمندگان در دوران دفاع مقدس و بدرقه و استقبال از رزمندگان میپردازد و بیان میکند: سید ابوالقاسم در میان مردم فردی شاخص و از محبوبیت زیادی برخوردار بود همچنین وی به مدت سه سال اما جمعه شهرستان رامهرمز و سخنگوی ائمه جمعه خوزستان بود و دردر مقطعی با رأی بسیار بالا نماینده مردم رامهرمز، رامشیر و هفتگل در مجلس شورای اسلامی شد.

نویسنده کتاب "آقا سید" با اشاره به نحوه شهادت این شهید تصریح کرد: در عملیات والفجر ۸ همراه با شیخ فضلالله محلاتی به سمت فاو درحرکت بودند که هواپیمای آنان مورد اصابت دو موشک از سوی جنگندههای رژیم عراق قرار گرفت و درحالی که شهادت را به اسارت ترجیح داد توسط نیروهای عراق به شهادت رسید.

قربانی بابیان اینکه جمع آوری خاطرات و نوشتن این کتاب حدود دو سال به طول انجامید بیان کرد: ازآنجاکه با شهید سید ابوالقاسم از سالهای دور آشنا و تا آخرین لحظات همراه ایشان بودم تصمیم به نوشتن این کتاب کردم. در این کتاب علاوه بر خاطرات خودم از شهید، خاطرات توده مردم از بازاریان، خانواده شهدا و همه اقشاری که با وی در ارتباط بودند نقل شده است.

وی ایده نوشتن کتاب را آشنایی خود با شهید دانست و افزود: کتاب به صورت خاطره نویسی از زمان طلبگی شهید ابوالقاسم آغاز میشود و تا شهادت وی ادامه دارد.

این نویسنده کتابهای دفاع مقدس در خصوص دیگر آثار خود گفت: حدود ۱۲ جلد کتاب در خصوص زندگینامه شهدای هفتکل به همراه تصاویر و خاطرات این شهدا نوشته شده است. این ۱۲ جلد کتاب به زندگینامه ۲۵۳ شهید می پردازد. کتاب دیگری نیز بانام "دلیران منگشت" که به شهدای دلاور منطقه صیدون باغملک اشاره دارد نیز در سالهای گذشته به چاپ رسیده است.

کتاب "آقا سید" قرار است به زودی از سوی دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری منتشر شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار