اسعدیان در گفت‌وگو با دفاع مقدس مطرح کرد

لزوم نگاه جدید سازمان سینمایی از منظری متفاوت به دفاع مقدس

همایون اسعدیان کارگردان مطرح سینما گفت: باید سینما به بازماندگان، جانبازان، آزادگان وفرزندان شهدای دفاع مقدس بپردازد.
کد خبر: ۲۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲ - 10June 2014

لزوم نگاه جدید سازمان سینمایی از منظری متفاوت به دفاع مقدس

همایون اسعدیان کارگردان مطرح سینما در گفتو گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس در آستانه برگزاری اولین نشست آینده نگری سینما و هنرهای نمایشی دفاع مقدس اظهار داشت :با آسیب شناسی جامع و همه جانبه سینمای دفاع مقدس میتوان آینده نگری دقیقی را برای سازمان سینمایی انجام داد.

وی در ادامه اذعان کرد: واقعیت این است که بر خلاف دیدگاه برخی از منتقدین که تمایلی ندارند به موضوع دفاع مقدس بپردازند و ازسوی دیگر معتقدند با گذشت سه دهه از این رویداد، موضوعیتی برای پرداختن ندارد و نمیتوان به دفاع مقدس در سینما پرداخت؛ اما با گذشت سالها از جنگ جهانی اول و دوم هنوز شاهد تولید آثاری در این باره در جهان هستیم.

اسعدیان خاطرنشان کرد: مشکل امروز سینمای دفاع مقدس مباحث زیرساختی است، در مقطعی اگر تمام ارگانهای نظامی برای ساخت پروژه سینمایی حاضر به همکاری بودند، امروز این همکاریها به شدت کاهش یافته است.

این کارگردان سینما و تلویزیون بیان کرد: مسئله بعدی فاصله زمانی ما از جنگ باعث شده است نوع نگاه زمان جنگ و دفاع مقدس بر روحیات ما حاکم نباشد چرا که نگاه دوران دفاع مقدس سراسر با مقاومت، ایثار و ایستادگی همراه بود.

وی در ادامه تصریح کرد: لازم است سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس نگاه جدیدی را در این مقوله داشته باشد.

اسعدیان افزود: متاسفانه چون نگاهها محدود شده و سوژههای سینمای دفاع مقدس مختص به ساخت آثار درباره زندگی شهدا شده است و باید سینما به بازماندگان، جانبازان، آزادگان وفرزندان شهدای دفاع مقدس بپردازد، چرا که معارف دفاع مقدس قابلیت انتقال به نسلهای آینده را دارند.

وی در پایان گفت: امیداوریم دوستانمان در سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس با وسعت دید خود بتوانند تمام مسائل جنگ را بررسی کنند و برنامههای خوبی را ارائه دهند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار