بحرانی در مراسم رونمایی از مستند" حجاب، راه رستگاری"

مسئله حجاب نیازمند کار فرهنگی ریشه‌دار است

کارگردان مستند"حجاب، راه رستگاری" گفت: سال‌هاست که درباره حجاب کار فرهنگی انجام نگرفته است اگر هم کاری شده کار منفی و ضد فرهنگ بوده است.
کد خبر: ۲۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸ - 09June 2014

مسئله حجاب نیازمند کار فرهنگی ریشه‌دار است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "شهریار بحرانی" کارگردان مطرح سینما در مراسم رونمایی از مستند"حجاب، راه رستگاری" که عصر دیروز در سالن بصیرت لانه جاسوسی سابق امریکا برگزار شد، با اشاره به اینکه در این مراسم دومین اکران این مستند انجام میشود و این یک نسخه فشرده از سریالی ۳۰ قسمتی است اظهار کرد: کار ساخت این مستند دو سال است در حال انجام است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در ابتدای این پروژه قصد داشتیم کاری ۳،۴ قسمتی تولید کنیم که وقتی ورود کردیم و مباحث پیرامون حجاب را بررسی کردیم متوجه شدیم موضوعات مهمی را باید مطرح کنیم که در قالب چند قسمت امکان پذیر نیست و خروجی این مستند مجموعهای ۳۰قسمتی شد.

کارگردان مستند"حجاب، راه رستگاری" تصریح کرد: این مجموعه بر مبنای مباحث قرآنی است که در قالب مستند تولید شده است، نکته مهم برای اکران یک قسمتی این مجموعه آن است که مباحث سی قسمت از این مجموعه در هفتاد دقیقه فشرده شده است که کمی برای مخاطبین سنگین خواهد بود.

بحرانی با انتقاد از رویکرد دستگاههای فرهنگی از مواجه با مسئله حجاب در طول سالهای متمادی اذعان کرد: سالهاست که نگاه ما به مسئله حجاب نگاه غلطی بوده است چرا که باید ریشهای و فرهنگی این مشکل را بررسی کرد.

کارگردان مستند"حجاب، راه رستگاری" افزود: ما اگر بتوانیم دستورات قرآنی را به خوبی در قالب هنر به مردم عرضه کنیم مورد استقبال قرار خواهد گرفت چرا که انسان فطرتی حق جو دارد و اثرات مثبت خواهد گذاشت.

وی مسئله حجاب را یکی از موضوعاتی دانست که در مدتهاست مورد بی توجهای قرار گرفته است و گفت: مسئله حجاب نیازمند کار فرهنگی ریشه دار است، سالهاست که در این حوزه کار فرهنگی انجام نگرفته است اگر هم کاری شده کار منفی و ضد فرهنگ بوده است چرا که نوع نگاه نباید انتظامی باشد.

بحرانی در پایان بیان کرد: تاثیر کارفرهنگی به گونهای است که اگر هر مسئله منفی را مورد بررسی کارشناسانه قرار دهیم و برای مردم مشکل را تبیین کنیم اصلاح میشود چون مردم به دنبال حقیقت و پاکی هستند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار