محمود عاطفی اعلام کرد

آغاز پروژه بزرگ مستندنگاری تصویری از جغرافیای حماسی دفاع مقدس

رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس گفت: تولید و پخش مجموعه مستند جغرافیایی حماسی دفاع مقدس با همکاری شبکه دو سیما در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶ - 16June 2014

آغاز پروژه بزرگ مستندنگاری تصویری از جغرافیای حماسی دفاع مقدس

محمود عاطفی رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: جنگ 8 سالهای که ما با رژیم بعث عراق و استکبار جهانی داشتیم یک پدیده چند بعدی است که می توان آن را از جهتهای مختلف مورد واکاوی قرار داد.

وی با تاکید بر نقش مهم و پررنگ فرماندهان 8 سال دفاع مقدس و حضور نیروهای مردمی و اتحاد ویک پارچگی و همافزایی ارتش، سپاه و بسیج در خلق حماسههای ماندگار اظهار کرد: تاریخ دفاع مقدس از مجموعه حوادتی شکل گرفته که جملگی در بستر مکانهای مشخص ظهور و بروز یافتهاند.

عاطفی اذعان کرد: این مکانها امروز داری یک شرافت معنوی و تاریخی هستند که لازم است به طور مجزا در مورد این مکان های خاص و اتفاق های که در آنجا افتاده کار فرهنگی انجام شود.

رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس افزود: این مکانها شاهدی معتبر برای جان فشانی و اییثار و از خود گذشتگی رزمندگان غیرتمند این مرزو بوم بوده و برای نسل های آینده سندی محکم به شمار می آید.

وی افزد: تولید شناسنامه تصویری از جغرافیای حماسی و یادمان های 8 سال دفاع مقدس از آن رو حائز اهمیت است که اعتبار و درجه انسانهای والای که در آن منطقه حضور داشته اند و زیستهاند را بیش از پیش مشخص می کند.

عاطفی در پایان گفت: در همین راستا تولید و پخش مجموعه مستند جغرافیای حماسی دفاع مقدس با همکاری شبکه دو سیما در دستور کار این سازمان قرار گرفته است و به زودی انجام خواهد شد. بخش دیگری که بسیار حائز اهمیت است عملیات های انجام شده در 8 سال دفاع مقدس و چگونگی به ثمر رسیدن آنها که هم به لحاظ نظامی و سیاسی بسیار با اهمیت است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار