شورجه در گفت‌و گو با دفاع مقدس مطرح کرد

فیلم شهید چمران و شیار۱۴۳ کل جشنواره فجر را نجات داد/ تولید آثار فاخر اولویت سینمای دفاع مقدس

کارگردان فیلم عبور از خط سرخ، گفت: آثار دفاع مقدس ناجی جشنواره فجر سال گذشته بوند.
کد خبر: ۲۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴ - 09July 2014

فیلم شهید چمران و شیار۱۴۳ کل جشنواره فجر را نجات داد/ تولید آثار فاخر اولویت سینمای دفاع مقدس

جمال شورجه کارگردان و تهیه کننده مطرح سینمای ایران در گفتو گوی اختصاصی با خبرنگار دفاع مقدس ضمن اشاره به تولیدات سینمایی حوزه دفاع مقدس اظهار داشت: در تولید آثار سینمایی ژانر دفاع مقدس نباید خیلی دنبال افزایش تعداد آثار باشیم، چرا که تولید آثار فاخر اولویت سینمای دفاع مقدس است.

وی در ادامه افزود: هر چند کمیت آثار سینمایی نیز حائز اهیمت است؛ اما اگر هر ساله سه، چهار کار خوب، فاخر وناب در حوزه دفاع مقدس تولید کنیم نیازهای جامعه را پاسخ میدهد و اثر و تاثیرات خود را می گذارد.

نویسنده فیلم عملیات کرکوک، تصریح کرد: فیلم شهید چمران و شیار۱۴۳ کل جشنواره فجر را نجات دادند و آثار دفاع مقدس ناجی جشنواره فجر سال گذشته بود علیرغم اینکه فیلم های دیگری در حوزه دفاع مقدس وجود داشت که آنها هم به اندازه خودشان ارزش داشتند؛ اما این دو فیلم بسیار بر جسته بودند و در تاریخ سینمای دفاع مقدس ماندگار خواهند شد. این آثار بر کل سینما سایه می اندازد و سینما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

شورجه اذعان کرد: سایر گونهها و ژانرهای دیگر غیر دفاع مقدس باید هدایت لازمی را پیدا کنند نه اینکه ما با دو سه تا فیلم دفاع مقدس بخواهیم جشنواره فجر را مطهر کنیم و آب کر روی همه آثار بریزیم.

کارگردان فیلم عبور از خط سرخ، تصریح کرد: به نظرم بقیه فیلمها نیز باید خودشان را در حوزههای معنوی، معرفتی و اجتماعی منزلت خودشان را حفظ کنند و به اندازه خودشان به معضلات و مشکلات اجتماعی، معنوی، تربیتی و حتی حوزههای سیاسی کشور را کمک کنند.

وی با انتقاد از بخشی از آثار  ناکارآمد سینما خاطرنشان کرد: بخش عمدهای از آثار امروز سینمای ایران فیلمهای ابتر و به عبارتی ناکارآمد هستن  این آثار سلیقهی فیلم سازها هستند و هیچ کارکردی و کاربرد اجتماعی و بیرونی ندارند.

عضو شورای صدور پروانه فیلمسازی گفت: مخاطبین سینما استقبالی از آثار ناکارآمد نمیکنند به همین دلیل سینماهای ما هروز صندلیهای خالیشان بیشتر میشود؛ زیرا بسیاری از فیلمهای ساخته شده سلیقهای و شخصی است.

شورجه در پایان گفت: اساس سینمای ما با سلیقهها می چرخد، سلیقه مدیریت سینما ایجاب میکند که از این دست فیلمها ساخته شود، این سیاست اعمال شود و به فیلم سازانی خاص کمک شود و نویسندهها متناسب با همین سلیقهها قلم میزنند و در حوزههای فکری خودشان هستند.

نظر شما
پربیننده ها