جهانگیر الماسی در گفت‌و گو با دفاع مقدس:

سازمان سینمایی دفاع مقدس در تولید آثار فاخر جنگ مشارکت کند

کارگردان فیلم سینمایی رنج و سرمستی گفت: سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس باید در ساخت پروژه‌های فاخر دوران دفاع مقدس مشارکت داشته باشد.
کد خبر: ۲۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷ - 10June 2014

سازمان سینمایی دفاع مقدس در تولید آثار فاخر جنگ مشارکت کند

جهانگیر الماسی کارگردان مطرح سینما در گفتو گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس با آرزوی موفقیت برای سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس در آستانه برگزاری اولین نشست آینده نگری سینما و هنرهای نمایشی دفاع مقدس اظهار داشت: امیدوارم مسئولین سازمان سینمایی دفاع مقدس بتوانند با عملکرد خوبی که بر جایی میگذارند خاطره خوبی را برای خود و مردم رقم بزنند.

وی در ادامه گفت: همه نهادها و سازمانهای که تحت عنوان دفاع مقدس در حال فعالیت هستند برای یادآوری و زنده نگاه داشتن دلاوریهای مردم ایران در طول دفاع مقدس بنا نهاده شدهاند. وظیفه اصلی این سازمانها زنده نگه داشتن سلحشوریها جوانان این سامان برای امروز و فرداست.

کارگردان فیلم سینمای رنج و سرمستی خاطرنشان کرد: مهمترین درس دفاع مقدس ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم بود که امروز باید به نسلهای بعدی انقلاب انتقال داده شود.

الماسی کارکرد سینمای دفاع مقدس را الگو سازی برای جوانان دانست و عنوان کرد: ارزشهای دفاع مقدس کارکردهای خوبی برای نسل جوان است که باید سازمان سینمای با بررسی آن ارزشها آینده نگری سینما را انجام دهد.

وی وجود ترکیب مناسبی از همه ابعاد لازم در یک سازمان سینمای را جهت پیش برد کار لازم و ضروری دانستند و بیان کردند: بدون شک در این سازمان نیازهای مختلفی اعم از کارگردان، تهیه کننده، فیلم نامه نویس، امکانات و بودجه لازم است که باید به طوری مساوی به همه آنها پرداخته شود تا سازمان موفقی در حوزه دفاع مقدس شکل بگیرد.

کارگردان فیلم سینمای رنج و سرمستی افزود: گسترش کمی و کیفی این سازمان در ایجاد بستری مناسب برای فیلم سازان و کارگردانان در جهت ساخت تولیدات دفاع مقدس میتواند مهم و تاثیر گذار باشد.

الماسی با اشاره به فیلم رنج سرمستی خاطر نشان کرد: در این پروژه قصد داشتم چگونگی و نقش ارتش، سپاه و بسیج در بازپس گیری مهران را برای نسل جوان به نمایش بکشانم و اتحاد و یکپارچگی ملت ایران برای دفاع از آب و خاک را برای همیشه ثبت و ضبط کنم اما دو ماه و خوردهای در منطقه صبر کردیم؛ اما متاسفانه حتی یک تانک برای نمایش در فیلم به دست ما نرسید.

وی افزود: با هزاران مشکل توانستیم فیلم رنج سرمستی را به پایان برسانیم چرا که اگر یک روز کار تولید دیرتر به پایان میرسید با مشکلات جدیدی روبرو میشدیم و امکان طولانی شدن پروژه مقدور نشد.

کارگردان فیلم سینمای رنج و سرمستی اذعان کرد: مدیران سینمای دفاع مقدس اگر بتوانند با یک مدیریت درست و صحیح در حوزه کمی و امکانات چشم انداز مشخصی را تعیین کنند که در برنامه روبرو قرار است به چه جایگاهی برسند و در حوزه کیفی و مشارکت در آثار تولید شده  مشخص کنند که چه کمکهای را میتوانند ارائه کنند.

الماسی اظهار کرد: من پیشنهاد میکنم سازمان سینمای دفاع مقدس در ساخت پروژههای فاخر شرکت داشته باشد و بتواند با ارائه خدمات مورد نیاز تیم تهیه کننده قسمتی از کار به لحاظ سخت افزاری یا نرم افزاری و مالی را بر عهده بگیرد.

وی افزود: سازمان سینمای دفاع مقدس از محل درآمد فیلمهایی که در آن سهیم است میتواند درآمد زایی کند و تولیدات بیشتری انجام دهد.

کارگردان فیلم سینمای رنج سرمستی از آمادگی برای این اثر به سازمان سینمایی دفاع مقدس خبر داد و گفت: بنده علاقهمند هستم فیلم رنج سرمستی در جشنواره سینمای دفاع مقدس شرکت داده شود.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار