آغاز فیلم‌برداری مستند «عشق بی مرز» از ۲۴ خرداد

زندگی قرآنی یک خانواده سیرجانی مستند می‌شود

مستند عشق بی مرز در مورد خانواده سیرجانی علاقه‌مند به ایجاد مؤسسه‌ای قرآنی است که به علت ازدحام قرآن آموزان، مکان ثابتی برای آن نمی‌یابند و در نهایت مجبور می‌شوندخانه خود را به مؤسسه قرآنی تبدیل کرده و خود در مکانی استیجاری زندگی کنند.
کد خبر: ۲۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷ - 10June 2014

زندگی قرآنی یک خانواده سیرجانی مستند می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، یک کارگردان سینمای مستند از ساخت مستند داستانی «عشق بی مرز» به سفارش معاونت قرآن و عترت خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی شریفی، نویسنده، تهیه کننده و کارگردان این مستند دربارۀ روند تولید آن، گفت: همزمان با تکمیل مراحل تحقیق و پژوهش، مرحلۀ پیش تولید این مستند توسط مؤسسۀ سینمایی غدیر، حامی این فیلم، مهیا شده است.

وی با اشاره به ماجرای این مستند، افزود: این مستند در مورد خانواده ای سیرجانی است که که به ایجاد مؤسسه ای قرآنی علاقه مندند؛ اما به علت ازدحام و تردد قرآن آموزان، جای ثابتی را برای محل مؤسسه نمی یابند که در نهایت مجبور می شوند خانه خود را مؤسسه قرآنی تبدیل کنند و خود در مکانی استیجاری، منزل گزینند.

این نویسنده و منتقد سینما با بیان اینکه لوکیشن این فیلم در شهرستان سیرجان استان کرمان و در محل موسسۀ مذکور است، یاد آور شد: ما به شکل کلیشهای زندگی این خانواده را روایت نمی کنیم بلکه با یک شناخت کلی به فضای فکری ایشان نزدیک می شویم.

وی با اشاره به آیۀ «فمن یعمل مثقال ذره خیراً یره»، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم گوشهای از زندگی این خانواده را که زندگی خود را وقف قرآن و دین کردهاند، به تصویر بکشیم.

حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه فیلمنامۀ این مستند داستانی نوشته شده است و بازیگران آن انتخاب شده اند، از آغاز فیلمبرداری آن از روز شنبه ۲۴خرداد، خبر داد و افزود: مقدمات ساخت این فیلم توسط معاونت قرآن و عترت و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان و شهرستان سیرجان صورت گرفته است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت تصویرسازی از اقدام این خانواده، تأکید کرد: آنچه در تصویر نشان داده       می شود، بیشتر  مورد توجه واقع می شود و  می تواند چیزی را بیان کند که شاید کتاب قاصر از بیان آن باشد.
محمدمهدی شریفی علاوه بر تحصیلات حوزوی، کارشناسی کارگردانی حرفه ای سینما دارد و ساخت مستندهای داستانی همچون مردی از ایلام، امواج عشق، شکوفایی بهشتی و غیره را در کارنامه دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار