محمود عاطفی به دفاع مقدس خبر داد

برگزاری اولین نشست «آینده نگری سینما و هنرهای نمایشی دفاع مقدس» در آبادان

رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس گفت: اولین نشست تخصصی «آینده نگری سینما و هنرهای نمایشی دفاع مقدس» و نقش رسانه‌های جمعی با حضور هنرمندان و خبرنگاران در آبادان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴ - 08June 2014

برگزاری اولین نشست «آینده نگری سینما و هنرهای نمایشی دفاع مقدس» در آبادان

«محمود عاطفی» رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اعلام خبر برگزاری اولین نشست تخصصی «آینده نگری سینما و هنرهای نمایشی دفاع مقدس» اظهار کرد: رسانهها با توجه به توانمندی و پتانسیل بسیار بالای که دارند یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار انتقال ارزشهای فرهنگی، باورها و معیارهای ملی به شمار میآیند.

وی رسانههای جمعی را یکی از منابع آگهی بخش به جامعه عنوان کرد و گفت: امروزه بسیاری از افراد جامعه بخش عمدهای از معلومات علمی خود را مدیون برنامههای رادیویی، تلویزیونی و رسانههای نوشتاری هستند که البته این امر در جوانان و نوجوانان ما نمود بیشتری دارد.

رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: رسانهها با توانمندی بسیار خوبی که دارند میتوانند اندیشههای مخاطبان خود را جهت دهند و در نزدیک کردن رفتار آنها به سمت الگوهای مثبت نقش بسیار مهم و ارزندهای را ایفا کنند.

وی در ادامه بیان کرد: این امر در دنیای امروز که روابط عاطفی و چهره به چهره تا حدود بسیار زیادی رنگ باخته است بسیار ملموس بوده و مردم بیش از پیش از رسانههای جمعی تاثیر میگیرند.

عاطفی افزود: امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران رسانه را یک دستگاه تربیتی و دانشگاهی عمومی میدانست که وظیفه و نقش آموزش مردم را به بهترین شکل بر عهده دارد.

رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس تاکید کرد: سوالی که در اینجا مطرح میباشد این است که رسانههای جمعی در رشد و توسعه و تبیین جایگاه واقعی دفاع مقدس چه نقشی میتوانند داشته باشند و در بحث انتقال ارزشهای دفاع مقدس به نسل بعد و یادآوری پی در پی فرازهای مهم جنگ نقش رسانههای جمعی چیست؟

وی افزود: در بحث سینمای دفاع مقدس دهها سوال کلیدی و اساسی وجود دارد که لازم است این سوالات در بین اصحاب خبر و فعالان عرصه هنر مطرح و توسط آنها بررسی شود در همین راستا اولین نشست تخصصی «آینده نگری سینما و هنرهای نمایشی دفاع مقدس» و نقش رسانههای جمعی با حضور هنرمندان و خبرنگاران مطرح کشور در آبادان برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار