محمد ساداتی‌نژاد در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس:

حماسه ۹ دی نماد بصیرت مردم است/ مدیریت هوشمندانه رهبری مانع تحقق اهداف دشمنان شد

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: حماسه ۹ دی نماد شعور، بینش، آگاهی و بصیرت مردم ایران است که اوج ایمان و اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.
کد خبر: ۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵ - 25December 2013

حماسه ۹ دی نماد بصیرت مردم است/ مدیریت هوشمندانه رهبری مانع تحقق اهداف دشمنان شد

سید مهدی ساداتینژاد عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: حضور رهبری و مدیریت ایشان موجب آشکار شدن و رسوایی فتنه گران شد و توطئه دشمنان را خنثی کرد.

وی تصریح کرد: همان طور که پیامبر و امام فصل الخطاب هستند در دوران غیبت نیز ولی فقیه و رهبر جامعه فصل الخطاب است و همه مردم تابع اوامر و فرامین رهبری هستند.

استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران تاکید کرد: اختلافاتی که در جامعه پیش میآید تنها کسی که میتواند مشکلات را حل کرده و موانع را رفع کند امام و ولی فقیه است.

وی در ادامه این مطلب خاطر نشان کرد: با توجه به اختلافی که بین دو طیف ایجاد شد اگر شاخص رهبری در جامعه و زمان فتنه ۸۸ وجود نداشت قطعا نظام اسلامی از بین میرفت و دچار فروپاشی میشد اما مدیریت آگاهانه و هوشمندانه رهبری مانع تحقق اهداف دشمنان شد.

ساداتینژاد اذعان داشت: اتهامی که به نظام زده شد هرگز هیچ یک از قوا قادر به رفع و حل آن نبودند و در این هنگام نقش ولی فقیه برای همه آشکار شد و حضور رهبری از نعمتهای بزرگ خداوندی است که باید همه قدردان آن باشند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس نیز نقش ولایت و رهبری بسیار موثر بود و امام راحل در دوران دفاع مقدس با مدیریت به هنگام و آگاهانه خود، مشکلات را مرتفع کرد و توانست مردم را هدایت کند و اجازه نداد هیچ قدرتی حتی آمریکا از موقعیت جنگی بین عراق و ایران سوء استفاده کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: حضور رهبری نقش موثری در اتحاد و یکپارچگی مردم دارد و رهبری نقش کارآیی را در زمینه مشکلاتی که غیر قابل حل است، ایفا میکند.

وی خاطرنشان کرد: حماسه ۹ دی در حقیقت نشان از شعور و بصیرت بالای مردم ایران دارد و اوج ایمان و اعتقاد مردم را به جهانیان نشان دارد.

ساداتینژاد اذعان داشت: موج خروشان مردم در ۹ دی یکبار دیگر به جهانیان نشان داد که ملت ایران خداباور و ولایتمدار هستند. مردم ایران هر جا نیاز باشد نقش تاریخی خود را ایفا کنند در صحنه حضور خواهند یافت.

وی با بیان اینکه حماسه ۹ دی یکبار دیگر نظام اسلامی را بیمه کرد و تجدید عهد و پیمان مردم با ولایت را انجام داد، گفت: حضور مردم حماسهای فراموش نشدنی را ایجاد کرد و همچینین خط شکاف و تضعیفی را که توسط عدهای نادان و ناآگاه به وجود آمده و طمعی را در دل دشمنان خارجی ایجاد کرد، از بین برد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار