مهدی کوچک زاده در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس:

در خلق حماسه 9 دی هیچ نقشی برای خواص قائل نیستم

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نباید هیچ سهمی برای خواص در خلق حماسه 9 دی قائل بود، گفت: آنچه اتفاق افتاد یک حرکت خودجوش مردمی با اتکا به خدا و رهبری ولی فقیه بود.
کد خبر: ۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۴ - 29December 2013

در خلق حماسه 9 دی هیچ نقشی برای خواص قائل نیستم

"مهدی کوچکزاده" نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: از شعارها و پلاکاردها و عکسهایی که در روز ۹ دی در دستان مردم بود میشود فهمید کسانی که به صحنه آمدند فقط و فقط برای حمایت از حریم اسلام و رهبری معظم انقلاب به میدان آمدند. به خاطر اینکه دیدند در روز عاشورا فتنهگران اصل ولایت فقیه را نشانه رفتند و با عزای امام حسین (ع) به مخالفت پرداختند و آن فجایع را در روز عاشورا به بار آوردند.

نمایندهٔ مرم تهران افزود: من برای خواص و نخبگان کشور کوچکترین نقشی در ایجاد حماسه ۹ دی قائل نیستم. همه به نوعی منفعل شده بودند؛ برخی از اول اعتقادی به مقابله با این جریانِ برانداز نداشتند و بعضی هم در پشت پرده دستشان در دست آنها بود.
 
وی ادامه داد: اعجازآمیز بودن حماسه ۹ دی در خودجوش بودن آن بود. در واقع یک خروش بیسابقهٔ مردمی علیه فتنهگرانی که ۸ ماه کشور را دچار بحران کرده بودند بهوجود آمد.
 
برخی خواص در پشت پرده، فتنه را صحنهگردانی میکردند
 
عضو جبههٔ پایداری با تاکید بر اعجازآمیز بودن حماسه ۹ دی تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگیهای برجستهٔ ۹ دی این بود که این حادثه در سرتاسر کشور به وقوع پیوست، در حالیکه فتنهگران فقط در تهران و چند شهر بزرگ اقدام به تشنجآفرینی کرده بودند و این عنایتی بود که خداوند متعال به انقلاب و مردم ما داشت.
 
وی با بیان اینکه بیشتر خواص در جریان فتنهآفرینی سال ۸۸ مردود شدند، اظهار داشت: رهبری بارها فریاد زدند که عدم موضعگیری از سوی خواص جامعه در جایی که ضرورت دارد، به زیان نظام است؛ ولی گوش خیلی از آقایان که صاحب منصب بودند بدهکار نبود و از دور ناظر فتنهگریها بودند و دم بر نمیآوردند، البته برخی هم در پشت پرده صحنهگردانی میکردند.
 
مردم بسیجیوار به میدان آمدند
 
کوچکزاده با بیان اینکه بسیج همین بدنه مردم است، اظهار داشت: بسیج دانشجویان و ادارات و اساتید همین مردم هستند و به نظر من یکی از بسیجی وارترین حرکتهایی که در تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی رقم خورد، همین واقعه ۹ دی بود. ولی وقتی به نقش بسیج اشاره میکنیم به معنای این نیست که قیام ۹ دی مردم علیه فتنهگران یک حرکت سازماندهی شده بود، بلکه روحیهٔ بسیجی در این حرکت مردمی بسیار پر فروغ ظاهر شد.
 
وی تصریح کرد: وقتی حمله به پایگاه بسیج و مسجد صورت میگیرد، مردم متوجه میشوند چه اتفاقی افتاده است؛ اتفاقی که به منزلهٔ حمله به انقلاب صورت میباشد.
 
مسئولیت دادن به کسانی که در فتنه نقش موثر داشتند کشور را دچار مشکلات دیگری خواهد کرد
 
کوچکزاده خاطرنشان کرد: بهکارگیری کسانی که در ماجرای فتنه نقش موثر داشتهاند، اگر خیانت نباشد قطعاً غفلت بزرگی است که در آینده نزدیک کشور را دچار مشکلات دیگری خواهد کرد و هزینه سنگینی خواهد داشت.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه مجلس در جریان رای اعتماد به وزرای دولت یازدهم به وزرایی رای داد که جزء نزدیکترین مشاورین صدیق سران فتنه بودند، افزود: یک بحث انحرافی مطرح میشد که اینها توبه کردهاند یا پس از اینکه رهبر انقلاب سخنرانی کردهاند دیگر اقدامی علیه امنیت کشور انجام ندادهاند؛ به فرض اینکه ما این ادعا را بپذیریم، ولی جای این سوال باقی است کسی که خطای به این بزرگی علیه رای ملت و جمهوریت نظام مرتکب شده آیا صلاحیت سپردن امور حساس کشور به او وجود دارد؟ آیا وزارت نفت کشور به این بزرگی را میتوان به دست آدمی سپرد که خطای به این بزرگی میکند؟ در مثل مناقشه نیست، اما امام راحل میفرمودند اگر یک دزدی توبه کرد توبه او قبول است، اما آدم عاقل هستی خود را به دست او نمیسپارد.
 
آقازادهها در فتنه نقش موثری داشتند
 
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش آقازادهها در برپایی فتنه تصریح کرد: یکی از نقشهای موثر در وقوع فتنه را همین آقازادهها داشتند. کدام آقازاده بود که عدهای را برای تسخیر صدا و سیما بسیج کرده بود؟ به اسم ماموریت برای دانشگاه آزاد در خارج از کشور با عوامل بیگانه ارتباط داشتند. متاسفانه برخی از این آقازادهها برای خودشان مصونیت قائل هستند و خودشان را مالک انقلابی میدانند که با جانفشانی و ایثار مردم به پیروزی رسیده و تا به امروز هم ادامه پیدا کرده است؛ همین مورد یکی از نقاطی است که به انقلاب صدمه میزند.
 
وی ادامه داد: باقی ماندن این افراد در کانونهای قدرت برای نظام اسلامی خسرانآفرین است. انقلاب اسلامی به آقازادهها و پدرانشان بدهکاری ندارد. خود همین سران فتنه مگر منصوبین امام در پستهای مختلف نبودند؟
 
کوچکزاده اظهار داشت: جالب است که این روزها چیزی را باب کردهاند که اینها باید عذرخواهی کنند. مگر ما نیاز به عذرخواهی اینها داریم؟ عذرخواهی کنند تا دوباره در امور کشور دخالت داده شوند؟ اگر روزی روزگاری با فشار عوامل فتنه، سران فتنه اجازه پیدا کنند که از این ملت طلبکاری کنند، ادعای عدالت توسط دستگاه قضایی بیمفهوم میشود.
 
تحریمهای بیسابقه نتیجه فتنه ۸۸ بود
 
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه فتنه سال ۸۸ و قیام علیه جمهوریت و اسلامیت نظام بیشترین لطمه را به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور وارد کرد، گفت: انتخابات سال ۸۸ که بالای ۸۰ درصد مردم در آن شرکت کردند و یک رئیسجمهور با ۲۴ میلیون رای انتخاب شد، به طور قطع ما را در قله اقتدار نظام بینالملل مینشاند ولی به باور من هزینهای که فتنهگران دادند از آن جهت که بسیاری از مهرههای آنان سوخت برای این بود که به این اقتدار صدمه بزنند.
 
وی ادامه داد: در واقع با برگزاری این انتخابات، استکبار هیچ حربهای علیه این نظام نداشت. برای همین دست به این جنایت زدند و عدهای دانسته و عدهای هم ندانسته فریب آنها را خوردند. به باور من تحریمها و فشارهای بیسابقهای که پس از آن به این ملت تحمیل کردند ریشهاش در همان فتنهگریها بود. در واقع استکبار با انتخابات ۸۸ کیش و مات شده بود و اگر هنوز هم پر رویی میکنند به دلیل جنایت فتنهگران در سال ۸۸ است.
 
اگر باز هم فتنهگری کنند ملت آنها را به زبالهدانی تاریخ میفرستند
 
کوچکزاده با بیان اینکه استکبار با رذالت به دستاندرکاران فتنه در کشور جایزه میدهد، خاطرنشان کرد: این ننگ است که چند نفر بیگانه در داخل ایران اینگونه به ملت توهین کنند. کسانی که ادعا داشتند میخواهند حیثیت را به ملت ایران بازگردانند و به پاسپورت ایرانی هویت دهند، اینگونه در مقابل دهن کجی هیات پارلمانی اروپا سکوت میکنند و اجازه میدهند حیثیت ملت ایران مورد هجمه بیگانگان قرار بگیرد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: ما این بار تجربه دو فتنه را با دو شکل مختلف داریم و اینبار ملت ایران آنچنان سیلی به اینها خواهند زد که به زبالهدان تاریخ میپیوندند. البته این طور نیست کسانی تصور کنند خون چند صد هزار شهید انقلاب و جنگ با این بازیها به هدر خواند رفت.
نظر شما
پربیننده ها