سردار فضلی:

عملیات "کربلای ۵" از سرنوشت‌سازترین عملیات‌‌های دفاع مقدس بود

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: با ندای امام راحل از جماران مبنی بر لزوم اجرای عملیات دیگری پس از عدم‌الفتح عملیات کربلای ۴، فرماندهان آمادگی خود را برای اجرای عملیات کربلای 5 اعلام کردند.
کد خبر: ۹۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰ - 13January 2014

عملیات

به گزارش خبرگزاری دفاعمقدس، سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در گرامیداشت شهدای تیپ یکم سپاه نینوا استان گلستان ضمن تبریک سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت ولیعصر (عج)، عملیات کربلای ۵ را از عملیاتهای مهم و سرنوشتساز دوران دفاع مقدس برشمرد و گفت: با شناسایی دشمن در ساعات اولیه عملیات کربلای ۴، رزمندگان بدون هیچ توفیقی به مواضع قبلی خود بازگشتند.

وی افزود: پس از عدمالفتح در عملیات کربلای ۴، شرایط سختی در جبههها بهوجود آمد. با برگزاری جلسهای در قرارگاه خاتم الانبیاء و با حضور فرماندهان، علل شکست عملیات کربلای ۴ مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و با ندای امام راحل از جماران مبنی بر لزوم اجرای عملیاتی دیگر، فرماندهان آمادگی خود را برای اجرای عملیات کربلای ۵ اعلام کردند.

سردار فضلی اظهار داشت: با انجام عملیات شناسایی به فرماندهی "شهید کیانپور" قبل از عملیات کربلای ۵، گروه عملیات شناسایی به دژ نفوذناپذیر شلمچه رسیدند و توانستند کلید فتح شلمچه را به دست آورند. پس از آن عملیات کربلای ۵ طراحی و اجرا شد.
 
در بخش دیگری از این برنامه رضا بذری و استاد فاطمیمنش به مداحی و بیان خاطره از هشت سال دفاع مقدس پرداختند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار