حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی:

احیای ارزش‌های فراموش‌شده‌ اسلام از وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است

رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به تعبیر مقام معظم رهبری وظیفه‌ اعزام سفیران فرهنگی به کشورهای دنیا را بر عهده دارد و از این راه حقایق اسلام و پیام انقلاب منتشر می‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳ - 04January 2014

احیای ارزش‌های فراموش‌شده‌ اسلام از وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام والمسلمین محمد محمدیگلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، صبح امروز در مراسمی با حضور نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مسوولین کشوری و شخصیتهای فرهنگی، حکم تاییدیه مقام معظم رهبری مبنی بر انتصاب "ابوذر ابراهیمی" به عنوان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مدت مدت سه سال را قرائت کرد.

محمدی گلپایگانی ضمن تبریک ایام ربیعالاول، به تبیین مراسم عزاداری اربعین امسال پرداخت و گفت: در ایام اربعین امام حسین(ع) طبق کمترین آمار 15 میلیون نفر و بیشترین آمار 26 میلیون نفر در کربلا حضور یافتند و در طول مسیر از طرف ارادتمندان حضرت پذیرایی شدند.

وی تصریح کرد: اگر کسی بخواهد تعداد منابری که در این ایام برای امام حسین(ع) برپا هستند و به نشر حقایق دین، معارف اسلام، قرآن، حدیث و احکام میپردازند و هزینههایی که مردم در این راه انجام میدهند، محاسبه کند، عدد آن سر به فلک میگذارد. تا زمانی که مردم پیوند ناگسسستنی خود با اهل بیت(ع) و بهخصوص امام حسین(ع) را حفظ میکنند، نظام جمهوری اسلامی پابرجاست.

وی ضمن اشاره به رسالت مهم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: این سازمان به تعبیر مقام معظم رهبری وظیفه اعزام سفیران فرهنگی به کشورهای دنیا را بر عهده دارد و از این راه حقایق اسلام و پیام انقلاب منتشر میشود.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با مهم خواندن تامین معیشت خانواده در نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: اولین مسئولیت نظام جمهور اسلامی دین مردم است. درست است که باید به دنیای مردم هم رسید و رفاه و آسایش از نیازهای اصلی است و حکومت اسلامی اجازه نمیدهد یک خانواده در یک نقطه دور در مرز مشکل معیشت داشته باشند، اما مهمترین وظیفه نظام، تامین دین مردم است.

وی با بیان این که حکومت اسلامی باید برای تامین دنیا و آخرت مردم تلاش کند و این رسالت حکومت است، خاطرنشان کرد: ارزشهای فراموششده و آموزههای مسلم اسلامی یکی از مطالبههای مهم مردم است که سازمان فرهنگ و ارتباطات باید به آن بپردازد. گسترش حقایق اسلام و آمادگی هر فرد مسلمان برای خود را در محضر خدا دیدن، وظیفه سازمان است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار