سردار عروج در همایش 9 دی:

فتنه 88 فتنه عظیمی بود که خدا آن را خنثی کرد

در حال حاضر دشمن دنبال گرفتن تلفات فیزیکی از ما نیست، بلکه دنبال از بین بردن ارزش‌های اصیل و ایجاد اختلاف در بین خانواده هاست .
کد خبر: ۸۶۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰ - 29December 2013

فتنه 88 فتنه عظیمی بود که خدا آن را خنثی کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، همایش 9 دی با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سالن جلسات حوزه ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار شد.

در این مراسم سردار خسرو عروج مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران ضمن تاکید بر ترویج حماسه حسینی بعنوان یک الگو در بین اقشار جامعه اظهار داشت: حماسه حسینی که در کربلا اتفاق افتاد می تواند برای قرن ها راهگشای امت اسلامی باشد. ما زمانی می توانیم در همه زمینه ها موفق باشیم که از این الگو به بهترین نحو استفاده کنیم.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: ما در مجالس سعی میکنیم اشک مردم را در بیاوریم و احساسات را تحریک کنیم که این در جای خود خوب است اما باید بتوانیم حرکتی که امام حسین (ع) انجام داده است را به صورت یک مکتب در اختیار نسل جوان قرار دهیم.

وی با تشریح حرکت امام حسین(ع) از مکه به کربلا و سخنرانی هایی که آن حضرت در مسیر انجام دادند تاکید کرد: بحث از بین رفتن ارزش های اصیل مسئله بسیار مهمی بوده که هم در دوران امام حسین(ع) رخ داده و هم در زمان حال به شکلی دیگر در حال رخ دادن است و جامعه را تحت الشعاع خود قرار داده است .

سردار عروج ادامه داد: در حال حاضر دشمن دنبال گرفتن تلفات فیزیکی از ما نیست، بلکه دنبال از بین بردن ارزشهای اصیل و ایجاد اختلاف در بین خانواده هاست .

وی با تشریح نقاط برجسته ای از زندگی حضرت امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی راه مبارزه با استکبار را در ساده زیستی می دیدند. سید اسدالله مدنی که شاگرد بلافصل امام بودند نقل کرده است که در گرمای 40 درجه نجف، امام یک پنکه دستی هم در خانه نداشت و می گفت سزاوار نیست که زمانی که دوستان من در زندان شکنجه می شوند من از وسایل رفاهی بهره ببرم و در اغلب اوقات غذای ایشان نان و سیب زمینی و تخم مرغ بود.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در پایان با پربرکت خواندن مکتب شیعه و تاکید بر لطف خدا از رزمندگان واقعی که در مسیر اسلام گام بر می دارند تصریح کرد : فتنه 88 فتنه عظیمی بود که خدا آن را خنثی کرد و خداوند متعال با عنایت به سربازان گمنام امام زمان(عج)  که همه نوع تهدید و ضرب و شتم را تحمل کردند ولی حاضر نشدند از دستورات ولی امر مسلمین سرپیچی کنند، به این مملکت برکت داد و آن را خنثی کرد .

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یوسف جعفری
|
-
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
0
0
احسنت
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار