حجت الاسلام رضایی در گفت‌و گو با خبرگزاری دفاع مقدس:

تحقق مطالبات مردم در حماسه 9دی، رازماندگاری این حماسه بزرگ است

رئیس سازمان بسیج طلاب گفت: بی اعتنایی به قانون از سوی عوامل فتنه و همچنین جسارت به ساحت مقدس امام حسین (ع) و جایگاه ولی فقیه به عنوان رکن اصلی انقلاب از جمله عوامل شکل دهنده حماسه نهم دی می باشند.
کد خبر: ۸۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱ - 28December 2013

تحقق مطالبات مردم در حماسه 9دی، رازماندگاری این حماسه بزرگ است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام علی رضایی رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون در گفتو گو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: بصیرت بالای ملت ایران از عوامل مهم تشکیل دهنده حماسه نهم دی بود.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه همه اقشار جامعه در پیروزی انقلاب نقش داشته و خود را موظف به پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی می دانند، افزود: مردم با احساس هرگونه خطر به صحنه آمده و نظام را از هرگونه انحراف و خطر احتمالی نجات خواهند داد؛ زیرا مردم وفادار به انقلاب و ولایت هستند و به خوبی رفتارها و مواضع مسئولین و حتی دشمنان نظام را رصد می کنند. در سال 88 زمانی که دیدند نظام اسلامی در خطر است، به میدان آمده و با خلق حماسه نهم دی یکبار دیگر انقلاب را بیمه کردند.

وی با اشاره به اینکه دشمن در مسیر رشد و تعالی نظام اسلامی سنگ اندازی می کند و تمام تلاش خود را برای عدم موفقیت کشور در عرصه های مختلف به کار می گیرد، تصریح کرد: حضور 40 میلیونی ملت در پای صندوق های رأی همه ی امیدهای دشمن را به یأس تبدیل کرد؛ اما دشمن با برنامه ریزی هایی که از قبل انجام داده بود، طعم شیرین این پیروزی بزرگ را به کام ملت تلخ کرد.

رئیس سازمان بسیج طلاب گفت: مردم در کشور صاحب انقلاب و نظام بوده و در فتنه 88 وقتی دیدند که عده ای به رأی آنها جسارت کردند، ساکت نماندند و در 9 دی فریاد قانون محوری را سردادند، یعنی اگر آنان اعتراضی هم داشتند، باید از طریق مراجع قانونی و ضوابطی که قانون برای آن مصوب کرده است، اعتراض خود را مطرح کنند؛ اما با کمال بی ادبی و بی اعتنایی به قانون خواسته های خود را در کف خیابان جستجو کردند.

وی با ابراز تعجب از رفتار برخی کاندیداها در سال 88 که از یک طرف دم از دموکراسی میزدند و از طرف دیگر به رأی اکثریت مردم تمکین نکردند، خاطرنشان کرد: برخی از این کاندیداها که خود را نزدیکان به امام (ره) و خادم ملت در سال های اول انقلاب می خواندند، باوجود اینکه از خط و مشی امام راحل (ره) آشنا بودند؛ اما کجای زندگی امام را می توان در طول انقلاب اسلامی که خلاف قانون عمل کرده اند، در رفتار آنان دید؟ البته معتقدم که برخی از این افراد با نام امام می خواستند به صدارت و مسئولیت برسند که البته مردم به خوبی راه را شناختند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به تفکر برخی از عوامل فتنه، افزود: برخی از این افراد معتقدند که اگر رأی مردم با نظرشان مطابقت نداشته باشد، ارزشی ندارد یعنی در رأی مردم هم نگاهی اشرافگرایانه داشته و همیشه خود را بالاتر از قانون می دانند.

رئیس سازمان بسیج طلاب خیانت عوامل فتنه را نابخشودنی دانست و گفت: چگونه می توان اعتماد از دست رفته نظام را در پیشگاه برخی افراد - چه در داخل و چه در خارج از- کشور برگرداند و به خود اجازه داد که به نظامی که بیش از 30 انتخابات را برگزار کرده و مسئولین، امانت دار رأی مردم بوده اند، تهمت تقلب را بزنند.

حجت الاسلام رضایی بی اعتنایی به قانون از سوی عوامل فتنه را یکی دیگر از عوامل شکل دهندهی حماسه ی 9 دی عنوان کرد و ادامه داد: اصرار و پافشاری برخی از عوامل فتنه در داخل بر بی قانونی، موجب شد تا مردم خشم خود را از این افراد در 9 دی به نمایش بگذارند.

رئیس سازمان بسیج طلاب جسارت به ساحت مقدس امام حسین (ع) و جایگاه ولی فقیه را به عنوان رکن رکین این انقلاب از عوامل دیگر خلق حماسه 9 دی برشمرد و افزود: شاید برخی از افراد نسبت به برخی جریان ها و گروه ها حرف داشتند؛ اما زمانی که جسارت به حریم ولایت و بیرق امام حسین (ع) و عزا داران حسینی را دیدند، خط خود را از فتنه گران جدا کرده و وفاداری خود را به انقلاب و نظام اعلام کردند.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه مردم با شعارهای خود در حماسه 9 دی اوج بصیرت و هوشمندی خود را به جهانیان بویژه دشمنان به اثبات رساندند، تصریح کرد: از متن شعارها مشخص بود که مردم افراد مؤثر در ایجاد فتنه را شناسایی کرده و از مسئولین مطالبه رسیدگی به مجازات آنها را داشتند؛ اما متأسفانه برخی از مسئولین به وظایف خود به خوبی عمل نکردند.

وی با تاکید بر اهمیت نقش بی بدیل مقام معظم رهبری در خنثی کردن فتنه، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با تبیین درست و به موقع شرایط و موضوعات و همچنین تأکید به قانون مداری از سوی همه کاندیداها، قانون را فصل الخطاب انقلاب عنوان کرده و اجازه ندادند کسی قانون شکنی کند.

حجت الاسلام رضایی در پاسخ به این سوال که چرا برخی حامیان فتنه 88 اصرار دارند به کسانی که در این فتنه نقش بارزی داشتند در دستگاههای اجرایی مسئولیت داده شود، گفت: آنها به دنبال بازیابی حیثیت و آبروی از دست رفته خود هستند؛ اما مردم هوشیار ما هرگز به کسانی که به قانون بی احترامی کردند، اجازه نمی دهند تا دوباره به قدرت برگردند.

وی با طرح این سئوال که سران و عوامل فتنه چگونه پاسخگوی خونهای به ناحق ریخته شده هستند؟ بیان کرد: خسارت هایی که به نظام وارد شد، قابل برگشت نیست و این گناه نابخشودنی را چگونه می خواهند جبران کنند؟.

حجت الاسلام رضایی در پایان گفت: توجه مسئولین به مطالبات مردم، مهمترین عامل ماندگاری حماسه 9 دی است و پرده برداری از لایه های مختلف این فتنه و اهداف شوم دشمن و همچنین تبیین زوایای مختلف آن توسط مراکز و دستگاه های فرهنگی می تواند این حماسه را ماندگار کند.  
 
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار