امیر نامی در همایش نکوداشت حماسه 9 دی:

مردم با الگو برداری از مکتب عاشورا حماسه 9 دی را خلق کردند

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مردم انقلابی ایران با الگو برداری از مکتب عاشورا در حماسه 9 دی نشان دادند که نه به کسی ظلم می کنند و نه اجازه میدهند که کسی به آنها ظلم کند.
کد خبر: ۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶ - 29December 2013

مردم با الگو برداری از مکتب عاشورا حماسه 9 دی را خلق کردند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، همزمان با سالروز حماسه ۹ دی همایش نکوداشت این رخداد تاریخی و ماندگار مردم بصیر و ولایت مدار ایران اسلامی صبح امروز با حضور امیر سرتیپ دکتر نامی معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، سردار خسرو عروج از فرماندهان سپاه پاسداران و سرهنگ هاشمی دانا معاون تبلیغات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در سالن همایشهای حوزه ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

در این مراسم امیرسرتیپ نامی ضمن گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی اظهار کرد: ۹ دی ۸۸ از روزها و ایام الله ماندگار جمهوری اسلامی ایران است. یک روز وقتی برجسته میشود که برای جامعهای ارزشمند باشد. قیام عاشورا، ۲۲ بهمن ۵۷ و ۹ دی ۸۸ نمونه روزهای ماندگار در تاریخ هستند و این ماندگاری ارزشی است که روزهای برای بشریت به ارمغان میآورند.

وی در ادامه با اشاره به تلاش دشمنان جمهوری اسلامی در فتنه ۸۸ برای براندازی نظام گفت: در طول تاریخ هیچگاه تا این اندازه استکبار جهانی برای براندازی یک نظام برآمده از قرآن و اسلام تلاش نکرده است. شاید در طول تاریخ رسالت ۱۲۴ هزار پیامبر هیچگاه به این صورت در برابر آنها کسی مخالف نکرده است که امروز همه مستکبرین، ناکسین و دشمنان در کنار هم بتوانند علیه یک نظام اسلامی فتنه بکنند.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس افزود: صهیونیزم بین الملل پرچمدار فتنه ۸۸ بود، مدیریت فتنه توسط آنها اداره میشد. اگر یک بررسی را در نیمه دوم قرن هزاره دوم همزمان با شکل گیری دومین واقعه ژئوپولوتیک در جهان داشته باشیم با هیچ نظامی این گونه مخالفت نشده است. پس از جنگ جهانی دوم از ۶ اوت ۱۹۴۵ تا ۸ ژانویه ۱۹۴۷ دوران آرامش در دنیا بوده است در این دو سال هیچ کشوری به کشورهای دیگر کاری نداشت و همه درگیر مسائل داخلی کشور خودشان بودند. پس از ژانویه ۱۹۴۷ اولین واقعه ژئواستراتژیک شکل گرفت و در دنیا دو قطب شکل گرفت، یک قطب به رهبری شوروی برای تصرف بر خشکیها و قطب دوم به رهبری امریکا که نگاهی به دریاها و آبها داشت. البته بسیاری از تاریخ دانان نیز به دلیل تغییر مسیر دنیا، دومین واقعه ژئو استراتژیک را وقوع انقلاب اسلامی میدانند.

نامی اظهار داشت: فتنه ۸۸ که تا ۹ دی ادامه داشت کار یک روز، دو روز و یا یک برنامه یک ماهه نبود، از نظر کارشناسان و طراحان جنگ نرم یک برنامه عملیاتی ۴ ساله شروع شده بود و حتی از سال ۸۳ یا ۸۴ این در خارج برنامه ریزی میشد ولی ملت ما با بهره گیری از استراتژی عاشورا یعنی اینکه ما نه به کسی ظلم میکنیم و نه زیر ظلم کسی میرویم در مدت سه روز توانستند یک حرکت جدیدی را ایجاد کنند که ختم شد به این حرکت عظیم ۹ دی که شاید یکی از بزرگترین وقایع و روزهای ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی گفت: طراحان جنگ نرم و انقلابهای مخملی برای برنامه ریزی جنگ نرم سه مرحله را پیش بینی میکنند، اولین مرحله ایجاد فرهنگ سازی است. در این مرحله به ویژه در سالهای اخیر با بهره برداری از حوزه Ict باورهای مردم را تغییر میدهند و فرهنگ را طبق نظر خودشان تغییر میدهند. البته ما در سالهای آینده نیز باید دقت کنیم چون حوزه ICT به یک بستر تبدیل شده است و استکبار جهانی مدیریت آن را در دست دارد. حوزه ICT امروزه بستر فرهنگ را فراهم میکند به دلیل اینکه هم میتواند فرهنگ ساز باشد و هم اقتصاد را به دنبال داشته باشد.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به ایجاد سرویسهای جدید خدماتی در شبکه اینترنتی اشاره کرد و گفت: گوگل در ۶ ماه گذشته حدود ۱۰ خدمات جدید را ارئه کرده است و برنامهای ایجاد کردهاند مردم جهان و بویژه جوانان بیشترین نیازهای علمی و اطلاعاتی، فرهنگی، اقتصادی و فنی را از طریق این سایتها فراهم کنند پس در این بستر فرهنگ ساز برای تغییر باورها در حال تلاشند و این قطع نشده است و در قضیه ۸۸ اکثر تلاششان را برای حضور و تاثیر در صحنه جمهوری اسلامی ایران به کارگرفته بودند و یک خطری را برای کشورمان ایجاد کردند.

وی در ادامه بیان کرد: مرحله دوم جنگ نرم نهادهایی است که تلاش میکنند بر نخبگان و مدیران جامعه تسلط پیدا کنند و آنها را همسو و هم فکر با خودشان کنند و مرحله بعد شبکه سازی است که آنها را تجمیع کنند و شروع به لشکر کشی میکنند. تا امروز در جهان ۱۹۸ دستور العمل ایجاد انقلاب مخملی صادر شده که تعدادی از آنها موفق بوده است ۱۴۲ دستورالعمل از ۱۹۸ دستورالعمل در ایران اجرا شده است که ۷۷ دستورالعمل متعلق به فتنه۸۸ بود در زمانی که فتنه ۸۸ در حال شکل گیری بود ۱۷ اتاق فرمان در سفارتهای کشورهای مختلف در حال انجام ماموریت بودند و ۳۸ اتاق فکر در سازمانهای امنیتی و آن هم در سازمان پنهانشان شکل گرفت.

نامی با اشاره به فعالیت سرویسهای جاسوسی در سال ۸۸ اظهار کرد: سازمان موصاد در پوشش سازمان پنهان با انجام پوششهای فرهنگی و اقتصادی علیه جمهوری اسلامی وارد عرصه شد. در کشورهایی مثل آذربایجان، ترکیه، کردستان عراق، امارات، افغانستان و پاکستان با یک یا دو واسطه سعی میکردند جامعه را اداره کنند.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تصریح کرد: استکبار در فتنه ۸۸ میلیاردها دلار سرمایه گذاری کرده بود و این کار به سادگی انجام نشد. پس از ایجاد لشکرکشی به دنبال بهانه گشتند و بهانهای که در فتنه ۸۸ راه انداختند و میتوانست به نوعی نافرمانی اجتماعی را دربر داشته باشد تقلب در انتخابات بود و نظام ما را متهم به تقلب در آرای مردم کردند آنها مشروعیت نظام را مورد هدف قرار دادند.

وی در ادامه گفت: با کنار هم قرار دادن پازلهای حرکتی سران فتنه مشخص میشود آنها برای انتخابات دل نمیسوزاندند بلکه چیزی فراتر از اینها بود این حرکتها اتفاق کاملا هدایت شده بود و سه سازمان بیشترین نقش را داشتند موصاد، سی آیای و آیام فایو انگلیس با سران فتنه در ارتباط بودند و اتاق فکرهای مشترکی داشتند.

نامی اظهار داشت: به برکت هدایتهای رهبر معظم انقلاب و هوشمندی مردم ما این حرکت تبدیل به یک موج بر ضد استکبار شد وقتی جنگ تحمیلی را مرور میکنیم هیچگاه چنین واقعهای برای کشور تکرار نشده است چه از نظر مادی از طرف مهاجمان و از نظر معنویی برای کشورمان بینظیر بوده است.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در پایان تصریح کرد: عراق در تجاوز به کشورمان از نظر مادی برآوردهای دقیقی را انجام داده بودند در حالی که کشورمان هیچ آمادگی برای ورود به جنگ را نداشت در شرایطی که انقلاب ما در نوزدهمین ماه از تولدش بود. همه حسابهای رژیم بعثی در حمله به ایران درست بود غیر از معنویت؛ در فتنه ۸۸ نیز این گونه بود همه برنامهها درست بود اما روی معنویت، ولایت پذیر و ولایت مداری که در مردم کشورمان هست هیچ گونه فکری نکردند و این معنویت برگرفته از خون شهداست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار