سالک در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

۹دی نشانگر تبعیت محض ملت از رهبری بود/ پاسخ محکمتر به سران فتنه در ۹دی امسال

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: جریانات اخیر فتنه دنبال این هستند که صورت مسأله را پاک کنند و بگویند که فتنه‌ای در کار نبوده و هرچه که اتفاق افتاد سوء تفاهم و اختلاف سلیقه بوده است.
کد خبر: ۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲ - 26December 2013

۹دی نشانگر تبعیت محض ملت از رهبری بود/ پاسخ محکمتر به سران فتنه در ۹دی امسال

حجتالاسلام "احمد سالک" نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به حماسه با شکوه ۹دی، اظهار داشت: ۹دی نقطه عطف، روز ماندگار و برگ زرین ملت ایران در صفحات پیروزی تاریخ انقلاب اسلامی است و نشانگر چند مطلب مهم است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ما مردمی خدا باور، ولایتپذیر و متوسلین به اهل بیت(ع) به خصوص امام حسین(ع) هستند، همچنین مردم ما پای اصل اسلام و اسلام ناب محمدی(ص) ایستادهاند، دنبالهرو سلایق مختلف نیستند و اساس حرکتشان با سلایق مختلف برای حفظ اسلام و کیان آن است. علاوه بر این موارد، علیرغم تحریمهای سنگین و تهدیدات دشمن، ملت ما با بصیرت و دشمنشناس هستند.

سالک در بیان دشمنشناسی ملت ایران، تصریح کرد: وقتی میگوییم مردم ما دشمنشناس هستند، یعنی فتنهها و جریانات را میشناسند و این شناخت، ملت را برای مقابله با هرگونه تهدیدی در داخل و خارج آماده میکند. بنابراین ۹دی تجلی بصیرت و هوشیاری ملت ایران و تجلی آیه «کُنتُم خیر اُمةٍ اُخرجت للناس تأمرون بالمعروف و تنهی عن المنکر» است.

وی افزود: حماسه ۹دی به منظور دفاع از معروف که ولایت و محور حاکمیت دینی است و طرد و تنفر نسبت به منکر که سران استکبار جهانی، آمریکا و مزدورانشان در داخل هستند شکل گرفت.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۹دی در حقیقت، طرد کردن عناصر فتنه و سران فتنه و مطالبه محاکمه سران فتنه و اعضای آن است، ابراز داشت: امروز جریانات اخیر فتنه دنبال این هستند که صورت مسأله را پاک کنند و بگویند که فتنهای در کار نبوده و هرچه که اتفاق افتاد سوء تفاهم و اختلاف سلیقهای بیش نبوده است.

حجتالاسلام سالک با تأکید بر لزوم محاکمه سران فتنه و حامیان آنها، اظهار داشت: اینان قصد دارند بعد از نهادینه ساختن این تعبیر در جامعه، هر کس که در مورد فتنه صحبتی انجام داد، او را محاکمه کنند؛ این قضیه نگران کننده است در صورتی که مطالبه ۹دی، محاکمه سران فتنه و حامیانشان است. اعماق و زوایای فتنه در راستای ۹دی و ۸دی تعریف و شناخته میشود، بنابراین ۹دی جایگاه بسیار مهمی در انقلاب اسلامی ما دارد و نشانگر تبعیت محض ملت ما از مقام معظم رهبری است.

وی مدیریت مقام معظم رهبری را در جریان فتنه بیبدیل دانست و افزود: مقام معظم رهبری در جریان فتنه، مدیریتی فوقالعاده داشتند که اگر مدیریت ایشان نبود دو اتفاق میافتاد؛ یکی براندازی نظام و دیگری انداختن ستون خیمه نظام یعنی ولایت.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به هیاهوی اخیر در مورد آزادی سران فتنه گفت: اینان همواره ازغوغاسالاری و جوسازی برای تحقق اهداف شیطانی خود سوءاستفاده کردهاند و فکر میکنند که مردم نیز متوجه این مسأله نیستند. فتنهگران فکر میکنند که اگر افراد در این شرایط نسبت به خیانتهای آنان سکوت پیشه کردهاند دلیل فهم درست آنان است در صورتی که اینطور نیست. ما انشاءالله در ۹دی امسال شاهد پاسخ محکمتری به سران فتنه خواهیم بود.

نظر شما
پربیننده ها