محمد سلیمانی در گفتگو با "دفاع مقدس":

مواضع ساکتین فتنه در تاریخ ثبت شده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: خواست مردم از قوه قضاییه این است که سران فتنه را علنی محاکمه کند. جرم این فتنه‌گران جنایت است. اینها به نظام و انقلاب ضربه زدند.
کد خبر: ۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹ - 26December 2013

مواضع ساکتین فتنه در تاریخ ثبت شده است

محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از آن دست نمایندگانی است که با هیچکس تعارف ندارد؛ نه با فتنهگران نه با ساکتین فتنه و نه با آقازادگان. خبرگزاری دفاع مقدس به پای صحبتها و تجربیات وزیر دولت نهم و نماینده فعلی مردم تهران مینشیند تا از حماسه 9 دی که نقطه عطف دیگری در دوران انقلاب اسلامی است مطالبی را از وی دریافت و به اطلاع مخاطبان خود برساند.

متن این گفت و گو به این شرح است:

سلیمانی در ابتدای سخنان خود با اشاره به نقش مردم در کنترل فتنه 88 و ایجاد حماسه ی 9 دی اظهار داشت: ببینید وقتی فتنه شروع شد، واقعا شرایط ابهام آمیزی را سران فتنه برای مردم ایجاد کردند. توهم تقلب و ایجاد ابهاماتی برای مردم و سرمایه گذاری دشمنان خارجی در اینجا، یک سفره ای را سران فتنه باز کرد که سر این سفره ضدانقلاب حضور پیدا کرد، میدان داری کرد و حتی گروهک هایی مثل منافقین، بهائیان و حتی سلطنت طلب ها، همه یک مرتبه زیر چتر فتنه آمدند و میدان داری کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: به مرور زمان هرچه جلوتر رفتیم و اطلاع رسانی ها بیشتر شد و اتفاقاتی مثل روز قدس و آن شعار" نه غزه نه لبنان" که مطرح شد، مردم متوجه شدند که این جریان یک جریان براندازی هستند. در 16 آذر اتفاقات دیگری افتاد و به عکس حضرت امام(ره) اهانت کردند و جلوترآمدیم و در روز عاشورا آنچه که نباید اتفاق می افتاد، اتفاق افتاد و هتک حرمت کردند. آن چیزی که در عاشورای 88 در ایران اتفاق افتاد، همه ی ملت ایران را عزادار کرد. وقتی همه متوجه شدند این جریان برانداز است زمینه و بستر فراهم شد که مردم در روز 9 دی حضور میلیونی پیدا کنند و به قولی چشم فتنه را کور کنند. خب آن روز شعارهای خیلی محکمی و انقلابی داده شد. درواقع شعارهای محاکمه و حتی مردم خواستار اعدام سران فتنه شدند و مردم خواستار این بودند که با سران فتنه به شدت برخورد بشود. روز 9 دی مهر پایان فتنه خورده شد وعملا در آن روز فتنه جمع شد. لذا مقام معظم رهبری هم از این روز به  عنوان یوم الله یاد کردند، چرا که خون جدیدی بر پیکر انقلاب اسلامی جریان پیدا کرد

سلیمانی با اشاره به این که الان همه فتنه را محکوم می کنند افزود: در طول تاریخ انقلاب اسلامی همیشه مردم از نخبگان جلوتر افتادند. در جریان فتنه 88 در واقع فتنه دامن بسیاری از نخبگان را گرفت و بسیاری از نخبگان در گرداب این فتنه گیر افتادند و بعضی از آنها مردود شدند و بعضی هم با فتنه همراهی کردند و بعد توبه کردند و البته جدا شدند. حتی همکاری هایی هم می کردند اما بعد از خطبه ی 29 خرداد رهبری متوجه قضیه شدند و جدا شدند. به هر حال فتنه 88 نخبگان را خیلی در هم پیچید. در عین حالی که در میان نخبگان یک سری ریزش داشت ولی باید ببینیم که چند برابری رویش هم پدید آمد. ما که در دانشگاه بودیم می دیدیم که درست است یه عده در دام فتنه افتادند، ولی افراد جدیدی وارد صحنه ی انقلاب شدند و روحیه انقلابی و دید و بصیرت عمیق تری نسبت به انقلاب پیدا کردند. ولی متاسفانه بعضی از بزرگان ما، کسانی که مدیران اجرایی کشور هم بودند گرفتار فتنه شدند. بعضی از آنها ساکت ماندند و مشهور شدند به ساکتین فتنه و عده ای هم حتی با فتنه همراهی کردند. شما می توانید افرادی را از نخبگان کشور نام ببرید که مردم آنها را میشناسند که اگر یک جمله در ماه های اول فتنه مطرح کرده بودند یک موضع گیری کرده بودند شاید این آتش فتنه زودتر خاموش می شد ولی دریغ کردند و ساکت ماندند. در واقع به نظر بنده آنها خودشان را از ثواب عظیمی که می تواستند نصیب خودشان بکنند محروم کردند. الان اگر نگاه کنید همه فتنه را محکوم می کنند و همه از فتنه تبری می جویند اما در آن چند ماه اول ساکت بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که تاریخ، مواضع ساکتین فتنه را ثبت کرده است و آنها نمیتوانند ادعایی غیر از عملکرد خود داشته باشند اظهار داشت: همین بحث ساکتین فتنه ای که شما مطرح کردید، همین افرادی که در فتنه 88 سکوت کرده اند اخیرا در مقابل، کاسبین فتنه را مطرح می کنند و معتقدند ما ساکت نبودیم و افرادی که به ما ساکت فتنه می گویند سعی می کنند از فتنه کاسبی کنند یا برای سکوت خود دلیل می آورند که ما سکوت کردیم که نمی خواستیم اوضاع بدتر از این بشود.

وی ادامه داد: همه ی نخبگانی که آن دوره ساکت بودند الان می گویند ما ساکت نبودیم و از فتنه گران تبری می جویند ولی واقعیت و آن چیزی که در تاریخ ثبت شده و برای آیندگان عبرت می شود این است که عده ی قابل توجهی از نخبگان که مدیران سطح بالای جامعه بودند انتظار بیشتری از اینها بود. شما نگاه کنید مقام معظم رهبری در آن زمان در یکی از سخنرانی ها فرمودند "این عمار". به هر حال این ساکتین فتنه انتظار می رفت که عمارگونه وارد میدان شوند، اینها نمی توانند بگویند ما عمارگونه وارد میدان برای مبارزه با فتنه شدیم . اینها نمی توانند یک کدی، جمله ای یا سخنرانی بیاورند که ما در محافل عمومی نه خصوصی سخنرانی کردیم و گفتیم که ای مردم این پرچمی که فتنه گران بلند کردند همان پرچم دشمنان اسلام و انقلاب و امام هست که ما سالهاست با آن مبارزه می کنیم. همچین چیزی را این نخبگان نمی توانند ارائه بکنند. اینکه در جلسات خصوصی یا محافل محدودی چیزی گفته باشند این کم است. اینها باید خوشان را با ذره بین نگاه کنند. وقتی رهبری و نخبگان دیگری به میدان مبارزه می آیند و با فتنه گران مبارزه می کنند و مردم به صحنه می آیند، این کسانی که می گویند ما دکان دونبشی باز کرده بودیم از آنها سوال می کنیم شما از چه کسی ماموریت داشتید؟ اگر ماموریت از ولی فقیه داشتند بله حرف درست است ولی اگرماموریت نداشتند و خودشان خود اجتهادی کردند و ساکت ماندند، نمی توانند خودشان را از ساکت بودن تبرئه کنند.

محمد سلیمانی با اشاره نقش بسیج درمواجهه با دشمنان نظام افزود: بسیج با چنگ و دندان انقلاب را حفظ کرده است و بسیج با وقوع انقلاب متولد شد. بسیج در طول این 35 سال همیشه پرچم دار مطالبه آرمان های انقلاب بوده است. بسیج یعنی مردم، هرجا هر تلاشی شده این تفکر بسیجی هست که باعث این تلاش شده است. بسیج لباس ندارد، کسانی که در واقع در صحنه حضور پیدا کردند و از انقلاب دفاع کردند و در این 35 سال با چنگ و دندان انقلاب را حفظ کردند، اینها همه بسیجی هستند. معلوم است که دشمنان انقلاب و ملت علیه بسیج هستند؛ و نه در فتنه 88 بلکه در طول تاریخ 35 سال نگاه بکنید یک جا پیدا کنید دشمنان این نظام بیایند از بسیج تعریف کنند یا دل خوشی داشته باشند. آنها می خواهند سر به تن بسیج نباشد. گروه های منافقین معلوم است که مقابل خودشان بسیج را می بینند و تمام رسانه ها و بوق های رسانه ای جهان علیه بسیج فعالیت می کنند. اما شما بنشینید پای دل مردم کوچه و بازار، بسیجی در قلب مردم هست و مردم بسیج را خادم خودشان می دانند و عاشقانه آن را دوست دارند.

* بسیج یک گروه خاص نیست

وی تصریح کرد: ببینید فتنه گران می دانند که روحیه بسیجی آتش فتنه را خاموش کرد و هیچ کس در این مسئله شکی ندارد و به همین دلیل است که به بسیج افتخار می کنیم. ولی اگر فکر می کنند بسیج گروه خاصی است نه، کل مردم ایران بسیجی هستند مگر گروه خاصی که مخالف با نظام هستند.

* به کارگیری فتنه گران در سطح مدیریتی کار دست دولت میدهد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به نظرم خود بکارگیری اینها از درون به خود دولت یازدهم آسیب خواهد زد. آدم فتنه گر و کسی که روحیه فتنه انگیزی دارد و کسی که توبه نکرده مایه آشوب و خشونت و خرابکاری هست. اصلا ژن فتنه گر ژن تخریبی هست. اشکالی هم که به دولت یازدهم وارد هست این است که سراغ این آدمها آمده و اینها را به کار می گیرد. شاید با نیت خیر این کار را انجام بدهد منتها باید بداند که این حرکت دولت یازدهم که غلظت بالایی هم دارد و عملنا دارد از قشر فتنه گران به صورت توده ای و حجیم استفاده می کند، منتظر باشد که همین ها کار دست دولت می دهند و همین ها عبور از رئیس جمهور را کلید خواهند زد. همانطور که در دوم خرداد، دوران اصلاحات هم این کار را کردند. به نظرم باید دولت یازدهم و عقلای این دولت و صاحبان تصمیم گیری به این نکته ظریف توجه کنند و خودشان را به دست افراد وابسته به فتنه ندهند. حتی اگر این افراد توبه هم کرده باشند.

وی ادامه داد: ما وقتی پای حرف مردم می نشینیم از آقازاده هایی که در فتنه 88 دخیل بودند و الان هم همه کاره به حساب میآیند خیلی زیاد می شنویم. متاسفانه در طول انقلاب خیلی از آقازاده ها مشکل پیدا کردند. الان شما نگاه بکنید مردم به آقازاده ها با حساسیت خاصی نگاه میکنند. عمده ی این مساله هم به خاطر حب دنیاست. اگر نگاه کنید آقازاده هایی که مشکل پیدا کردند کسانی هستند که در حوزه ی اقتصادی فعال شدند و دست در جیب مردم یا دست در جیب بیت المال کردند. متاسفانه  اینها اول خودشان را گرفتار کردند و بعد کشور را، و چون این افراد دست به مال حرام زدند در گرداب فتنه افتادند.

* رسانهها مطالبه مردم برای محاکمه آقازادگان را انتقال دهند

وی همچنین با اشاره به عدم پاسخگویی آقازاده های فتنه گر گفت: چرا مردم فکر می کنند که آقازاده هایی که تخلفی، حالا چه در فتنه 88 و چه قبل وبعد از آن شده اند مصونیت قانونی دارند و از آنها حمایت می شود؟ به طوری که هیچ کدامشان گرفتار قانون نشده و حاضر به پاسخ گویی در برابر مردم و قانون نیستند؟ این کار رسانه هاست. رسانه ها باید این مطالبه را از طرف مردم انجام بدهند. متاسفانه با انحصاری که دررسانه ها ایجاد شده این مطالبه از سوی آنها انجام نمی شود. این خواست مردم است شما اگر در کوچه و بازار از مردم سوال کنید، مردم مطالبه می کنند که اینهایی که در اقتصاد و فرهنگ و اجتماع اختلال ایجاد کردند باید محاکمه شوند. متاسفانه رسانه ها آن طور که باید مطالبه نمی کنند.

* سران فتنه باید به پای میز محاکمه کشیده شوند

وزیر ارتباطات دولت نهم در پاسخ به این سوال که اخیرا زیاد شنیده می شود که تلاش هایی برای رفع حصر از آقای موسوی و کروبی که راس فتنه به حساب میآمدند صورت می گیرد گفت: این خواست مردم از قوه قضاییه هست که سران فتنه را به پای محاکمه بکشاند وعلنی محاکمه بکند. جرم اینها جنایت است. اینها به نظام و انقلاب ضربه زدند. عده ای که کشته شدند به خاطر عمل این فتنه گران بود. اگرعظمت و شکوه انقلاب اسلامی ضربه خورد و شکاف در مردم ایجاد شد به دلیل عمل فتنه گران بود. اینها خواست و مطالبه مردم هست. خصوصا باید رسانه ها این مسئله را مطرح و دنبال کنند تا اینها پای میز محاکه بیایند.

وی درخصوص چگونگی جلوگیری از وقوع فتنه ای دیگر در آینده اظهار داشت: فتنه 88 تجربه ی خوبی نبود، نجربه ی سنگین و هزینه برداری بود. نخبگان خیلی هزینه دادند. تجربه ای که ملت ایران در فتنه 88 بدست آوردند همراه با هزینه ی بسیار زیادی بود. به همین دلیل باید در آینده حواس را بشتر جمع کرد. خصوصا در سطح نخبگان هوشیار باشند که خدای ناخواسته فتنه ای به وجود نیاید یا اگر هم آمد مدیریت شود تا خسارت کمتری داشته باشد.

سلیمانی در پایان به بیان خاطره ای در مورد فتنه گفت: من یادم هست همان روزهایی که در تهران درگیری بود یک روز من از دولت می آمدم. اتفاقا خانم ما جایی بود و ما رفتیم دنبال ایشان و البته محافظ هم داشتیم و همراهمان بود. آمدیم وارد خیابان شهید مطهری شدیم. آنجا افراد قوی هیکلی را دیدم که سطح های آشغال را برمیدارد و وسط خیابان می گذارد و یک نفر دیگرهم روی آن بنزین میریزد و یک نفر دیگر کبریت میزد. جالب بود که از خودشان و از کاری که انجام می دهند عکس و فیلم می گرفتند. بعد که پیگیری کردم متوجه شدم که اینها این عکس ها و فیلم ها را به مرکزی نشان می دهند و حق الزحمه دریافت می کردند. این نشان میداد که این افرادی که این کارها را می کنند مزدور و گزینش شده هستند. آنجا برای من واضح شد که این افراد مردم نیستند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار