حجت‌الاسلام پرپنجی در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس:

۹ دی روز تجلی شعور ملی و سیاسی مردم است/حضور قاطع مردم در ۹ دی امید دشمنان را به یاس مبدل کرد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ۹ دی شعور ملی و سیاسی مردم تجلی یافت و ملت ایران بار دیگر با خلق حماسه‌ای بزرگ مشتی محکم بر دهان دشمنان انقلاب و نظام زدند تا بدانند عشق به ولایت در دل و جان مردم ایران تا ابد باقی خواهد ماند.
کد خبر: ۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲ - 29December 2013

۹ دی روز تجلی شعور ملی و سیاسی مردم است/حضور قاطع مردم در ۹ دی امید دشمنان را به یاس مبدل کرد

حجتالاسلام سید محسن پرپنجی استاد حوزه و دانشگاه در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: در فتنه سال ۸۸ عواملی از آن سوی مرزها دستور گرفتند تا بتوانند با برنامههای از پیش طراحی شده به نظام ضربه وارد کنند.

وی ادامه داد: مقارن عاشورا با دادن شعارهایی به ولایت فقیه اهانت کردند و قصد داشتند تا ذهنیت مردم را نسبت به ولی فقیه خدشه دار کنند در حالیکه از شعور باطنی مردم غافل مانده بودند.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: دشمنان تصور میکردند فتنه ۸۸ روز رسیدن آنها به اهداف و آرزوهایشان است چرا که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به وسیلهای قصد داشتند تا نظام را ساقط کنند و از عشق مردم به ولایت و انقلاب بیاطلاع بودند.

وی با بیان اینکه ملت ایران در طول پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه دوران هشت سال دفاع مقدس حضوری پررنگ داشتند، گفت: روحیه شهادت طلبی و ایثار در وجود مردم ایران قرار دارد و هر بار که دشمنان بخواهند با مکری جدید وارد میدان شوند آنها در مقابلشان میایستند و حضور مردم در روز ۹ دی نمونه بارز و مصداق عینی وفاداری مردم به نظام است.

پرپنجی با اشاره به اینکه ۹ دی شعور ملی و سیاسی مردم تجلی یافت، اذعان داشت: ملت ایران بار دیگر با خلق حماسهای بزرگ مشتی محکم بر دهان دشمنان انقلاب و نظام زدند تا بدانند عشق به ولایت در دل و جان مردم ایران تا ابد باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه در دورانی که امام خمینی (ره) در نجف حضور داشتند دیدگاه ایشان نسبت به مردم و برپایی انقلاب یک نگاه تربیتی بود و هرگز نگاه کودتایی نداشتند، خاطرنشان کرد: عواملی با امام راحل در نجف تماس گرفتند و از ایشان خواستند اجازه دهند تا با انجام کودتا، رهبر را وارد کشور کنند اما ایشان نپذیرفت چرا که جنبه تربیتی که بر اساس نظر امام راحل راه و روش انبیا الهی است، برایشان از هر چیزی مهمتر بود.

پرپنجی اظهار داشت: امروز نیز مقام معظم رهبری ادامه دهنده راه امام راحل هستند و نگاه ایشان نیز نسبت به مسائل سیاسی، فرهنگی و... یک دید و نگاه تربیتی است و خروجی این نوع نگاه در روز ۹ دی بروز و نماد پیدا کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: مردم بر اساس تربیت اسلامی و دینی که یافتهاند در روز ۹ دی به صورت خودجوش وارد میدان شدند و به دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب نشان دادند که در راه حفظ انقلاب و حمایت از رهبری تا پای جان خواهند ایستاد و هر توطئه و دسیسهای را خنثی میکنند.

وی به نقش رهبری و اهمیت آن در حماسه ۹ دی اشاره کرد و گفت: در حقیقت رهبری نقش هدایت گونه و راهنما داشتند و برای هر مورد و موضوعی صادقانه با مردم سخن میگویند و واقعیتها را بازگو میکنند تا مردم نیز نسبت به مسائل آشنا و آگاه شوند.

پرپنجی خاطرنشان کرد: حضور قاطع مردم در روز ۹ دی، یاس و امید دشمنان انقلاب و نظام را به یاس مبدل کرد و آنها دریافتند که هیچ مکر و حیلهای از سوی آنها در دل و جان مردم اثر گذار نیست و امیدشان ناامید شد.

وی بیان کرد: بصیرت ملی مردم، قاطعیت آنها را به حدی رساند که سبب تغییر مواضع دشمن شد و دشمنان از اقدامات و برنامههای خود عقب نشینی کردند و در اجرای نقشههای خود با شکست مواجه شدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار