محمد باقر خرمشاد:

حماسه 9 دی تبلور مقاومت مردم ایران بود

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: همان فرهنگی که باعث به وجود آمدن حماسه 9 دی شد ما را در بحث انرژی هسته ای پیروز خواهد کرد.
کد خبر: ۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵ - 28December 2013

حماسه 9 دی تبلور مقاومت مردم ایران بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، همایش ۹دی با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سالن جلسات حوزه ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

دکترمحمد باقر خرمشاد در این همایش با تشریح حماسه ۹ دی اظهار داشت: اگر بخواهیم به درک مشخص و قابل قبولی از ۹ دی برسیم باید آن را در چهارچوب انقلاب اسلامی بررسی کنیم. قبل از ۹دی چهار اتفاق در جمهوری اسلامی افتاده که بررسی این چهار اتفاق برای رسیدن به درک بهتر از ۹ دی لازم و ضروری است.

وی با تشریح انقلابهای سیاسی و نحوه برخورد حاکمیتهای مختلف با این انقلابها، مبازه انقلابیون را به سه روش مسلحانه، بسیج کردن تودههای مردم و روشی که هم مسلحانه است و هم از بسیج مردم استفاده میکند، تقسیم و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران برعکس آن چیزی که در دیگر کشورها اتفاق افتاد انقلابی کاملا مردمی بود که با بسیج شدن تودههای مردم وبالا رفتن آگاهیها آنها صورت گرفت. آن چیزی که مد نظر امام راحل بود بالا رفتن رشد سیاسی مردم و حضور همه جانبه آنها در صحنه انقلاب بود.

خرمشاد با توضیح تلاشهای بینتیجه دشمن در دلسرد کردن مردم از انقلاب اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی برای مشارکت مردم به صورت قانونی و در قالب صنفها و تشکلها پیش بینی لازم شده است و علاوه بر آن هم پیش بینی شده تا این مشارکت سیاسی به صورت تظاهرات هم انجام شود.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تاکید بر راهبردی بودن مذهب شیعه و ارائه آن به صورت یک ساختار سیاسی منسجم توسط جمهوری اسلامی افزود: ملت ما تجربه بسیار خوبی را در دفاع مقدس از سر گذراند. برای جنگی که به ما تحمیل شد به هیچ وجه آمادگی نداشتیم اما به فرمان امام راحل مردم در قالب بسیج برای جنگ آماده شدند و از این آزمون سربلند بیرون آمدند.

وی با کودتا خواندن آن چیزی که در سال ۸۸ اتفاق افتاد تصریح کرد: آن چیزی که نه دی اتفاق افتاد یک همبستگی ملی بود. همه جریانات سیاسی در این روز پای کار آمدند و برای حفظ و بقای آرمانهای جمهوری اسلامی تلاش کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار