سردار فضلی در گفت‌و گو با دفاع مقدس:

حماسه 9 دی در تاریخ انقلاب بی بدیل و بی نظیر است

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: حماسه ۹ دی در تاریخ کشور به ویژه انقلاب اسلامی یک حماسه بی‌نظیر و بی‌بدیل است و مشابه این حماسه در هیچ جای تاریخ وجود ندارد.
کد خبر: ۸۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۱ - 30December 2013

حماسه 9 دی در تاریخ انقلاب بی بدیل و بی نظیر است

سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در گفتو گو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: در تاریخ انقلاب حماسه ۹ دی یک موانع بزرگی را در حوزه بصیرتی دشمن ایجاد کرد که با درایت و تدبیر مقام معظم رهبری و اطاعت مطلق مردم ازایشان این حماسه تبدیل به یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران شد.

وی تصریح کرد: در جریان فتنه سال ۸۸، کانون و عوامل فتنه در راستای پیوند داخلی و خارجی که بین خود ایجاد کرده بودند، اراده مستحکمی در ضربه زدن به نظام بکار گرفتند که بینتیجه ماند.

سردار فضلی با اشاره به اینکه در آن دوران فتنه گران، آرمانهای مردم را هدف قرار داده بودند، تاکید کرد: اتفاقات و حوادثی که در طول هشت ماه سال ۸۸ رخ داد نشان داد که اهمیت آن دوران کمتر از دوران دفاع مقدس نیست.

وی ادامه داد: مردم در راه اثبات ولایت پذیری و حمایت از ارزشهای انقلاب به میدان آمدند و از مقام معظم رهبری اطاعت کردند. حضور مردم نشان داد که پیروز میدان در آن دوره مردم هستند؛ زیرا ملت ایران اهل بصیرت، اطاعت از مقام معظم رهبری و ولایت فقیه هستند و همین امر سبب شد تا عاقبت بخیر شوند. هوشیاری مردم به اندازهای بود که هیچ یک از تبلیغات روانی دشمن بر آنها اثرگذار نبود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: اوج بصیرت افزایی ملت ایران در عاشورای ۸۸ نمایان شد چرا که در آن روز به مقدسات امت اهانت شد و فتنه گران وارد حریم مقدسات مردم شدند و با اوج حضور از کانون فتنه گران در آن روز مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه مردم با اطاعت از مقام معظم رهبری به میدان آمدند و ۹ دی را خلق کردند، تاکید کرد: اگر امروز ۹ دی به عنوان نماد ارزشمند در تاریخ انقلاب قرار گرفته در حقیقت به منزله نمادهای تاریخی در قرآن است.

سردار فضلی عنوان داشت: اگر نقش نمادهای تاریخی در قرآن با وجود ابراهیم خلیل الله، موسی کلیم الله، حضرت ادریس و یوسف از جایگاهی رفیع برخوردار هستند، در انقلاب اسلامی نیز حماسه ۹ دی جایگاه رفیع و ارزشمندی دارد.

وی خاطر نشان کرد: حماسه ۹ دی در واقع منشا عزت و پیروزی مردمی بود که با حضور خود در حماسه ۹ دی سبب رسوایی سران فتنه شدند. متاسفانه برخی از مسئولان در آن مقطع به دلیل بیبصیرتی و کم بصیرتی، مردود و برخی نیز تجدید شدند؛ اما پیروز واقعی این میدان مردم بودند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: حضور مردم در حماسه ۸۸ دغدغهها را برای بوجود آمدن فتنهٔ دیگر، به مدت طولانی از بین برد و در برخی موارد نیز کاهش داد.

وی با بیان اینکه هیچ دوره و زمانی نباید از مکر دشمنان غافل ماند، افزود: دشمن بعد از حماسه بزرگ نهم دی بار دیگر، توطئههای خود علیه جمهوری اسلامی را ادامه داد و در آینده هم این گونه اقدامات خود را ادامه خواهد داد که باید همیشه هوشیار و آگاه باشیم.

سردار فضلی با اشاره به اینکه دشمن در جنگ نرم به شکل جدیدی وارد میدان خواهد شد، تقویت بصیرت مردم اهمیت دارد که مسئولین باید ابتدا بینش و بصیرت خود را افزایش دهند تا بتوانند در مقابل توطئهها و مکر دشمنان مقابله کنند و کلامشان نافذ و اثرگذار شود.

وی به کلامی از امام راحل (ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) میفرمایند به قال افراد نگاه نکنید و اینکه گذشته افراد چه بوده خیلی مهم نیست؛ بلکه به حال افراد نگاه کنید.

وی با بیان اینکه همه افراد باید به رسالت خود در هر حوزهای عمل کنند تا بتوانند نقش عمار گونه خود را ایفا کنند، خاطر نشان کرد: منطق انقلاب اسلامی را نباید با افراد سنجید؛ بلکه باید با اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی سنجیده شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار