شعبانعلی رمضانیان در گفت‌و‌ گو با دفاع مقدس:

بصیرت عاشورایی سبب نصرت ملت ایران در 9 دی شد

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گفت: بصیرت عاشورایی، بینش و آگاهی مردم سبب نصرت ملت ایران در روز نهم دی شد و به دشمنان نشان داد ملت ایران در راه دفاع از اسلام همیشه آماده هستند.
کد خبر: ۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰ - 26December 2013

بصیرت عاشورایی سبب نصرت ملت ایران در 9 دی شد

شعبانعلی رمضانیان رئیس سازمان بسیج فرهنگیان در گفتو گو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: ۹ دی  در حقیقت یک نماد است و به زبان دین، نمادها همان شعائر هستند و این موضوع سبب ماندگاری این روز ارزشمند میشود.

رمضانیان با بیان اینکه ۹ دی یک حادثه طبیعی و عادی نیست، گفت: ملت ایران در روز ۹ دی با حضور خود در صحنه در حقیقت بر دهان دشمنان کوبیدند تا آنها دیگر در امور کشورمان دخالت نکنند.

وی ادامه داد: برخیها از حادثه ۹ دی به انقلاب دیگری تعبیر میکنند چرا که در این روز حضور مردم در صحنه چشمگیر بود و هیچ یک از دشمنان انتظار چنین حضور پرشوری را نداشتند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان خاطر نشان کرد: حادثه ۹ دی یکی از ایام اللهی است که دست اراده الهی در آن دیده شد و یک بار دیگر خداوند متعال با عنایت خاصه خود به مردم و کشورمان کمک کرد تا توانستند از مرحله بسیار سخت و دشوار عبور کنند.

وی تصریح کرد: دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب، فعالیت و طراحی نقشههای خود را علیه کشورمان آغاز کردند؛ اما هر بار با شکست مواجه شده و باز هم توطئهها و مکرهای خود را ادامه دادند.

رمضانیان در ادامه عنوان داشت: انتظار طبیعی این بود که تلاشهای سالیان طولانی دشمنان در حادثه ۹ دی نتیجه بدهد. دشمنان نیز منتظر بودند تا به آرزوی خود برسند و نظام مقدس جمهوری اسلامی را ساقط کنند؛ اما حضور مردم بار دیگر، نقشههای آنها را نقش بر آب کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان در روز ۹ دی از هیچ کوشش و اقدامی در رسیدن به اهداف شوم خود فروگذار نبودند، افزود: دشمنان، ولی فقیه را نشانه گرفته بودند و میخواستند به جایگاه رهبری آسیب بزنند.

رمضانیان خاطر نشان کرد: دشمنان در روز ۹ دی ماه، قصد داشتند تا کار انقلاب و نظام را یکسره کرده و استکبار برای تحقق این هدف، با تمام توان وارد میدان شد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در رسیدن به اهداف پوچ خود، از هیچ تلاشی دریغ نکردند، گفت: حوادث فتنه ۸۸ و بصیرت هوشمندانه مردم در روز ۹ دی ماه در رسانهها منعکس شد. آثار مکتوب در رسانهها به سهولت برای افرادی که حادثه ۹ دی را از نزدیک ندیدهاند، در دسترس است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان خاطر نشان کرد: نسلهای آینده میتوانند با مراجعه به رسانهها از محتوا و علل فتنه ۸۸ و روز ۹ دی مطلع شوند؛ زیرا این اتفاق از اهمیت ویژهای برخوردار است و دشمنان بار دیگر با شکست مفتضحانهای روبرو شدند.

وی اضافه کرد: آمریکا، غرب، رژیم صهیونیستی، عوامل داخلی و خارجی به میدان آمدند تا نقشههای دشمنان انقلاب و دوستان خود را عملی کنند و تصور میکردند کار انقلاب را در اینجا تمام میکنند؛ اما اراده و همت مردم دشمنان را بر زمین زد.

رمضانیان به نقش مقام معظم رهبری در مدیریت و کنترل فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: رهبری و مدیریت در پیشبرد هر حادثهای، کلیدیترین نقش را بر عهده دارد. حادثه ۹ دی یک حادثه و اتفاق عظیم بود و اگر هدایتهای پیامبر گونه مقام معظم رهبری و حضور به موقع ایشان نبود، به طور کل سرنوشت ایران تغییر میکرد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان  با اشاره به اینکه تدبیر و مدیریت رهبری کشور را از نیرنگهای دشمنان نجات داد، اذعان داشت: در حادثه ۹ دی چند عامل تاثیر کلیدی بر پیروزی ملت ایران داشت و همه عوامل دست به دست یکدیگر داده و دشمن را بر زمین زد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از عوامل کلیدی و موثر در پیروزی مردم در حادثه ۸۸، حضور مردم در صحنه بود؛ زیرا با حضورشان زمینه ساز پیروزی دوباره بر علیه توطئه و دسیسههای دشمنان انقلاب شدند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان اظهار داشت: بصیرت عاشورایی مردم در روز ۹ دی ماه، سبب جوشش و حضور و خیزش مردم شد و رهبری توانست مجموعه عوامل فوق را با هم بکار گیرد.

وی در ادامه این مطلب افزود: نگاه عمیق و دقیق مقام معظم رهبری و دیدن عمق ماجرا و هدایت و راهنمایی و هدایت مردم توسط ایشان سبب شد تا دشمن نتواند به هدف خود دست یابد و اگر هدایتهای پیامبرگونه و به موقع رهبری نبود، سرنوشت بدی نصیب کشورمان میشد.

رمضانیان ادامه داد: مقام معظم رهبری علاوه بر هدایت عامه مردم در حقیقت پیوندی دوباره بین مردم و مسئولان برقرار کردند و اتحاد ناگسستنی ملت ایران بار دیگر مشتی بر دهان استکبار جهانی و دشمنان ولی فقیه و اسلام شد.

وی با اشاره به اینکه تفاوت انقلاب ما با همه انقلابها، حرکتها و نظامهای سیاسی دنیا، اتکا به مردم است، خاطرنشان کرد: مردم در انقلاب اسلامی نقش ابزاری ندارند. در نظام ما مردم همه کاره نظام و ولی نعمت هستند و هر کجا مردم پای کار آمدند، آن کار نتیجه بخش بوده است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان در پایان گفت: تاثیرگذاری حضور مردم در روز ۹ دی ماه در حقیقت پاسخ به دشمنان بود. حضور آنها در حقیقت نقش کلیدی و تاثیرگذاری است که آتش فتنه را از بین برد و همین میزان در ایجاد رفاه اثرگذاشت و مردم پی بردند دشمن در بین آنها نفوذ کرده و طمع دارد؛ اما حضور گسترده آنها دشمنان را بار دیگر ناامید کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار