نماینده مردم تهران در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

انتخاب وزرای دولت با رویکرد کارشناسی انجام شود

زینب قیصری گفت: من قائل به تفکیک جنسیتی نیستم، اما اداره کشور شوخی نیست، ما نمی‌توانیم به صرف زن بودن یا اقلیت مذهبی بودن امتیازاتی را برای افراد در انتخاب کابینه در نظر بگیریم.
کد خبر: ۶۸۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۸ - 24July 2024

«زینب قیصری» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم نگاه‌های کارشناسی در انتخاب کابینه دولت چهاردهم اظهار داشت: معتقدم وزارتخانه‌های تخصصی باید توسط وزرای تخصصی و به‌دور از نگاه‌های سیاسی اداره شود، در چنین صورتی قطعاً خروجی که از این وزارتخانه‌ها شاهد خواهیم بود متفاوت است.

انتخاب وزرای دولت با رویکرد کارشناسی انجام شود

قیصری خاطرنشان کرد: آقای پزشکیان در ایام انتخابات داعیه این مسئله را داشت که در دولتش کارشناسان کار را در دست خواهند گرفت و دولت او مطابق نظر کارشناسان پیش می‌رود، با توجه به اینکه در شرایط فعلی نظام مسائل کشور کاملا مشخص و واضح است، بنابراین، فرد انتخابی از سوی آقای پزشکیان باید ملاک‌های لازم برای اداره وزارتخانه یا سازمان تخصصی مد نظر را داشته باشد.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: من یک زن هستم و قائل به تفکیک جنسیتی نیستم، اما اداره کشور شوخی نیست، ما نمی‌توانیم به صرف زن بودن یا اقلیت مذهبی بودن امتیازاتی را برای افراد در انتخاب کابینه در نظر بگیریم، اگر نگاه و تعریف آقای پزشکیان از کارشناسی این مسائل است، باید عرض کنم چنین ملاکی مورد پذیرش ما به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیست.

وی افزود: نامزد‌هایی که نامشان به عنوان وزرای پیشنهادی مطرح می‌شود، غالبا جامع شرایط نیستند و صرفاً دارای برخی از ملاک‌ها برای اداره یک وزارتخانه یا سازمان هستند. اینکه این اسامی تا چه میزان با افراد مد نظر آقای پزشکیان سنخیت دارد را بنده تایید نمی‌کنم، اما، کسانی که در فضای رسانه‌ای کشور نامشان مطرح می‌شود، غالباً دارای جامع شرایط لازم نیستند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متأسفانه در کشور ما هیچ کس عدم النفع‌ها، اقدامات لازم صورت نگرفته و عقب ماندگی در برخی از بخش‌های راهبردی را بررسی نمی‌کند. مصداقاً می‌توانم عرض کنم در حوزه انرژی عقب افتادگی‌های جدی داریم و توسعه‌مان به صورت «کاریکاتوری» بوده است.

قیصری با بیان اینکه وزرای پیشنهادی به محض معرفی به مجلس بدواً برنامه‌هایشان مبتنی بر نظام مسائل کشور بررسی می‌شود، گفت: اگر راهکار‌های مناسبی از سوی وزرای پیشنهادی برای رفع مشکلات کشور ارائه شود، قطعاً مجلس همراهی لازم را با دولت خواهد داشت. انتظار می‌رود کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز از همین ابتدا با جدیت برنامه‌ها را بررسی کنند و کار را از پایه به شکل صحیح دنبال کنند.

وی با بیان اینکه موضوع سهم‌خواهی از دولت پزشکیان نباید وجود داشته باشد، افزود: خیلی‌ها در ستاد اقای پزشکیان برای موفقت وی تلاش کرده اند، اما دلیل نمی‌شود که سهم‌خواهی داشته باشند، سهم‌خواهی از دولت اجازه انتخاب‌های مبتنی بر کارشناسی را از آقای پزشکیان می‌گیرد. فلذا انتظار داریم که رئیس جمهور منتخب تحت فشار قرار نگیرد تا بتواند بهترین انتخاب‌ها را برای کابینه خود داشته باشد.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار