اخبار دفاعی امنیتی در هفته‌ای که گذشت

ضربه وزارت اطلاعات به اخلالگران بازار ارز، افتتاح پایگاه هوایی و بالگردی نیروی زمینی سپاه در زاهدان، دیدار سرلشکر باقری با پادشاه و مقامات عالی‌رتبه نظامی عمان، و اعلام خبر ساخت ناو هواپیمابر سپاه از جمله اخبار مهم دفاعی امنیتی در هفته گذشته است.
کد خبر: ۵۸۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۲ - 12May 2023

اخبار دفاعی امنیتی در هفته‌ای که گذشتبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرفصل مهم‌ترین اخبار حوزه دفاعی و امنیتی در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است.

برای مشاهده متن هر خبر، بر روی تیتر مربوطه کلیک کنید.

ما متحدیم/ سردار سلامی:
مردم آماده جهادی پایان‌ناپذیر تا درهم شکستن استخوان‌های دشمن هستند
فرمانده کل سپاه گفت: مردم با حضور حماسی و تاریخی خود در یادواره شهدای عملیات بازی‌دراز، عشق به شهدا را نشان دادند و این مصداق بارز جهاد تبیین است. درود بر روح همه شهدایی می فرستیم که از خودشان گذشتند تا ما آسایش داشته باشیم.

طی اطلاعیه‌ای اعلام شد؛
ضربه وزارت اطلاعات به اخلالگران بازار ارز
وزارات اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با اقدامات گسترده اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) ۷۱ نفر از اخلالگران کلان ارزی در قالب ۲۳ گروه و تعدادی شبکه سازمان‌یافته بازداشت شدند.

در دیدار با خانواده شهید داریوش رضایی‌نژاد؛
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش: اجازه نمی‌دهیم تهدیدی متوجه ایران اسلامی شود/ پیشرفت علم در کشور متوقف نخواهد شد
امیر سرتیپ صباحی‌فرد با بیان اینکه توسعه دانش و پیشرفت علم در کشور ما هیچ‌گاه متوقف نخواهد شد، گفت: دشمن قصد دارد با به شهادت رساندن دانشمندان ما شتاب علمی و پیشرفت کشور را کند سازد.

دیدار فرمانده نیروی هوایی ارتش با مادر شهیدان خلبان عزیزی‌مقدم و نظری طهرانی
امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی در دیدار‌های جداگانه با حضور در منزل شهیدان خلبان جواد عزیزی مقدم و حسن نظری طهرانی با مادر این شهدای والا مقام نیروی هوایی ارتش دیدار و گفت‌وگو کرد.

بازدید وابستگان نظامی خارجی از مرکز تخصص‌های دریایی باقرالعلوم
۱۵ تن از وابستگان نظامی کشور‌های اروپایی، آسیایی، آمریکای لاتین و حوزه اوراسیا از مرکز تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت بازدید کردند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه:
ناو هواپیمابر سپاه به‌زودی رونمایی می‌شود
سردار تنگسیری گفت: در آینده نزدیک شاهد رونمایی از ناو هواپیمابر (بدون سرنشین) خواهید بود که در دنیا مدل مشابهی برای آن وجود ندارد.

یادداشت/
کرنش آمریکا در برابر نیروی دریایی سپاه
حضور نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس موجب شده تا ناو‌های آمریکایی برای تردد از تنگه هرمز، از رزمندگان این نیرو تمکین کنند.

با حضور فرمانده نهاجا؛
اساتید و پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش تجلیل شدند
در مراسمی با حضور امیر سرتیپ واحدی از اساتید و پیشکسوتان دفاع مقدس نهاجا تجلیل به عمل آمد.

معاون تربیت و آموزش ارتش خبر داد؛
تدوین مصوبات ۲۰ گانه تلفیقی سیاست‌های تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی
امیر سرتیپ «شیخ» از تدوین مصوبات ۲۰ گانه تلفیقی سیاست‌های تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی براساس برنامه پنج ساله هفتم توسعه خبر داد.

سرلشکر موسوی در جمع خبرنگاران:
«آموزش» مهم‌ترین رکن پیشبرد امور در ارتش است
فرمانده کل ارتش گفت: دستاورد‌ها و توانمندی‌های ما در عرصه‌های مختلف اعم از ابداعات و تجهیزات جدید مرهون تربیت و آموزش است.

در همایش تجلیل از اساتید و معلمان برتر آجا مطرح شد؛
سرلشکر موسوی: ارتش بر پایه یک سازمان یادگیرنده طراحی شده است/ افتخار فرماندهان ارتش بعد از خاتمه فرماندهی باید معلمی باشد
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه ارتش سازمانی است که همه اوقات و مکان‌هایش کلاس آموزشی است و بر اساس یک سازمان یادگیرنده طراحی شده است، گفت: همه افتخارات و موفقیت‌هایی که ارتش به دست آورده نتیجه و پیامد تلاش‌های تربیتی و آموزشی است.

در پیامی به‌مناسبت سالروز حماسه رزمندگان مازندران در خان‌طومان سوریه مطرح شد؛
سرلشکر سلامی: حماسه پرشکوه خان‌طومان یکی از نقاط اوج افتخار مردم مازندران است
فرمانده کل سپاه پاسداران به مناسبت اردیبهشت مقاومت و سالروز شهادت رزمندگان مازندرانی لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا در کربلای خان‌طومان پیامی صادر کرد.

با صدور پیامی؛
فرمانده کل ارتش درگذشت پدر شهیدان دقیقی کاشانیان را تسلیت گفت
سرلشکر موسوی با صدور پیامی درگذشت پدر شهیدان «حمید، مجید و مجتبی دقیقی کاشانیان» و سردار حسین دقیقی را تسلیت گفت.

یادداشت/
تأثیر پیشرفت‌های نظامی ایران بر معادلات جهانی
برخی رسانه‌های غربی با اشاره به توان نظامی روزافزون ایران و به‌ویژه قدرت پهپادی کشورمان، به تأثیرگذاری این توانمندی‌ها بر معادلات بین‌المللی تأکید کرده‌اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:
معلمان وارثان پیامبران الهی هستند
حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه معلمان جانشین خدا در امر تعلیم و تربیت و وارثان پیامبران الهی هستند، گفت: معلمان سازندگان تمدن آینده هستند.

در اجلاسیه مجمع اساتید و استادیاران صالحین مطرح شد؛
سردار سلیمانی: تمرکز شبکه صالحین بر تربیت نسل جدید، مبتنی بر آموزه‌های دینی/ تربیت نسل جوان مومن انقلابی پای کار، تنها با تزکیه میسر است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مسیر تربیت نسل جوان مومن انقلابی پای کار، تنها از مسیر تربیت و تزکیه می‌گذرد و این وظیفه شبکه گسترده صالحین در کشور است که بدون تعارف یک ظرفیت بی‌بدیل و کم‌نظیر محسوب می‌شود.

در همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی مطرح شد؛
جانشین فرمانده کل سپاه: نقش‌ مؤثر بسیج در حل مشکلات کشور/ انقلاب اسلامی بر تمام قدرت‌های جهان چیره شده است
سردار فدوی با بیان اینکه کشور در مسیر پیشرفت و آبادانی قرار دارد، گفت: امروز بسیجیان در جهاد سازندگی با اخلاص و وحدت پای کار آمده و به صورت جهادی کشور را می‌سازند.

فرمانده نهاجا:
ملت ایران توطئه دشمن در عرصه جنگ نرم را خنثی خواهند کرد
امیر سرتیپ واحدی با اشاره به پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس گفت: به یاری خداوند و حمایت مردم همیشه در صحنه، در جنگ نرم نیز دشمنان را ناامید و توطئه آن‌ها را خنثی خواهیم کرد.

در پیامی به‌مناسبت سالروز تاسیس بسیج سازندگی؛
سرلشکر سلامی: بسیج سازندگی تبلور جوهره حرکت جوانان انقلاب در پاسخ به نیاز‌های مردم است
فرمانده کل سپاه در پیامی تأکید کرد: بسیج سازندگی تبلور جوهره حرکت جوانان انقلاب و شیفتگان اعتلای وطن برای پاسخ به نیازهای نظام و میهن اسلامی با تفکر جهادی و زدودن چهره محرومیت از مناطق محروم کشور است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:
بسیج سازندگی توانمندی‌های غیرقابل انکاری برای آبادانی کشور دارد
سردار سلیمانی گفت: بسیج سازندگی در سال‌های فعالیت خود با اتکا به جوانان مومن و انقلابی و با ورود هوشمندانه به میدان‌های سازندگی، خدمات رسانی و محرومیت زدایی به خوبی نشان داد از توانمندی‌های غیرقابل انکاری برای آبادانی کشور برخوردار است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح‌ به عمان سفر کرد
سرلشکر باقری در رأس هیأت بلندپایه نظامی وارد پایتخت عمان شد.

در فرودگاه عمان مطرح شد؛
سرلشکر باقری: مسائل منطقه و توسعه همکاری‌های امنیتی محور گفت‌وگوها در سفر به عمان است
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: مسائل منطقه و راه‌های توسعه صلح و همکاری، امنیت و آرامش در منطقه از محورهای مورد گفت‌وگو در سفر به عمان خواهد بود.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:
توانمندی پدافند هوایی موجب سردرگمی ابرقدرت‌ها شده است
امیر «صباحی‌فرد» گفت: توانمندی پدافند هوایی در طراحی، تولید و به‌کارگیری عملیاتی تجهیزات و تسلیحات بومی موجب سردرگمی ابرقدرت‌ها و بر هم خوردن نقشه‌های شوم آن‌ها شده است.

امیر سرتیپ «رحیم‌زاده» از دانشگاه پدافند هوایی ارتش بازدید کرد
فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) کشور با حضور در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش ضمن بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه از نزدیک در جریان روند آموزشی دانشجویان این دانشگاه قرار گرفت.

در جمع کارکنان سفارت ایران در عمان؛
سرلشکر باقری: راهبرد برد - برد ایران در گسترش دیپلماسی با کشور‌های منطقه و جهان/ حضور موفق ما در «میدان» موفقیت در عرصه برقراری ارتباط با کشور‌های منطقه را به دنبال داشت
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گسترش دیپلماسی دفاعی را از شاخص‌های مهم دیپلماسی در جهان دانست و گفت: توسعه و گسترش دیپلماسی منطقه‌ای و دفاعی یکی از شاخص‌های مهم دیپلماسی در جهان است و گسترش دیپلماسی منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های منطقه در واقع یک راهبرد برد - برد است.

در مراسم صبحگاه نیروی پدافند هوایی ارتش؛
فرمانده نیروی پدافند هوایی: در صورت خطای دشمنان درسی فراموش‌ناشدنی به آن‌ها خواهیم داد
امیر سرتیپ صباحی‌فرد با بیان اینکه اولویت اول ما در نیروی پدافند هوایی حفظ و ارتقاء توان رزم است، گفت: تمامی سامانه‌ها و موشک‌های ما آماده هستند تا در صورت نیاز و خطای دشمنان، پاسخی قاطع و درس فراموش‌ناشدنی به آن‌ها بدهد.

در دیدار با رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح عمان مطرح شد؛
سرلشکر باقری: برگزاری رزمایش مرکب دریایی با مشارکت عمان/ موازنه قدرت درحال تغییر از غرب به شرق جهان/ آینده متعلق به منطقه ما و آسیا است
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: امروز نشانه‌های جدیدی از تغییر موازنه قدرت از غرب به شرق دیده می‌شود و باید تأکید کرد که آینده متعلق به منطقه ما و آسیاست.

در دیدار با وزیر دفاع سوریه مطرح شد؛
امیر آشتیانی: آمادگی ایران برای ایجاد زیرساخت‌های دفاعی و راه‌اندازی خطوط تولید محصولات راهبردی در سوریه/ تکیه بر قدرت بومی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتدار است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: ایران برای تجهیز نیرو‌های مسلح سوریه به پیشرفته‌ترین تسلیحات، ایجاد زیرساخت‌های دفاعی و چندجانبه و تقویت بنیه تسلیحاتی سوریه، آماده همکاری با این کشور است.

در بازدید از یادمان هویزه مطرح شد؛
سرلشکر موسوی: دفاع مقدس مقطعی عبرت‌آموز برای دشمنان/ مناطق عملیاتی دفاع مقدس دانشگاهی برای افسران ما در ارتش است
فرمانده کل ارتش با اشاره به مقاومت پیروزمندانه ملت ایران در دفاع مقدس گفت: اگر فکر بدی درباره ایران به ذهن ابرقدرت‌ها خطور کند، با یادآوری دوران دفاع مقدس حتماً از اجرای آن پشیمان خواهند شد.

در دیدار معاون نخست وزیر عمان مطرح شد؛
سرلشکر باقری: برای همکاری مشترک اطلاعاتی و عملیاتی با عمان آماده‌ایم/ تجارب خود در زمینه مبارزه با تروریسم را در اختیار برادران عمانی می‌گذاریم
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با انسداد مرزهای شرقی ایران، مسیر قاچاق تغییر کرده و باندهای قاچاق در دریا فعال‌تر شده‌اند و این برای همه کشورها از جمله عمان نیز مخاطره‌آمیز است؛ لذا ما آماده هرگونه همکاری مشترک اطلاعاتی و عملیاتی برای مقابله با این پدیده شوم هستیم.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش:
ساخت نسخه دوم سامانه باور ۳۷۳ در دستور کار ارتش است
امیر یوسفی خوش‌قلب گفت: ساخت نسخه دوم سامانه باور ۳۷۳ در دستور کار ارتش است و اطلاع‌رسانی بیشتر درخصوص آن در آینده نزدیک انجام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه: باید در معرفی دین متحول شویم
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در جلسه همایش روحانیون دفاتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر آموزش علوم قرآنی گفت: باید معرفی دین را متحول کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده نزاجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛
الحاق انواع تجهیزات موشکی، پهپادی و جنگال به یگان رزم نزاجا/ امنیت پایدار در مناطق مرزی برقرار است
امیر سرتیپ «فلاح» با ‌بیان اینکه امنیت پایدار و قابل قبولی در مناطق مرزی برقرار است، گفت: هیچ‌گونه تهدید و عامل نگران‌کننده‌ای در مناطق مرزی وجود ندارد.

در دیدار با فرمانده نیروی زمینی ارتش عمان مطرح شد؛
امیر «حیدری»: آمادگی نزاجا برای همکاری با نیروی زمینی ارتش عمان/ تجربیات خود را در اختیار ارتش عمان می‌گذاریم
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از آمادگی کامل این نیرو برای همکاری با نیروی زمینی ارتش عمان در حوزه‌های مختلف خبر داد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:
افزایش قدرت بازدارندگی نیرو‌های مسلح/ تجهیزات دفاعی بومی ایران خاری در چشمان دشمنان است
امیر سرتیپ «صباحی‌فرد» گفت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران روز به روز قدرت بازدارندگی خود را در مقابل دشمنان افزایش داده‌اند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص)‌ تهران بزرگ:
نقش‌آفرینی بسیج در زمینه امر‌ به‌ معروف و نهی از منکر/ قانون‌شکنان در اکثریت نیستند
سردار سرتیپ «حسن‌زاده» گفت: همان‌گونه که در معابر و اماکن عمومی بر رعایت قانون عفاف و حجاب تأکید داریم، باید در ادارات هم با در نظر گرفتن شرایط خاصی، اقدامات لازم را برای اجرای این قانون انجام دهیم.

به همت وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح؛
مراسم گرامیداشت روز ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای برگزار شد
مراسم گرامیداشت روز ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای به همت وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در زورخانه شهید طوقانی برگزار شد.

در جمع اساتید و فرماندهان دانشگاه علوم راهبردی و دفاعی عمان مطرح شد؛
سرلشکر باقری: امنیت وارداتی اطمینان‌بخش نیست/ نیرو‌های مسلح ایران در تأمین امنیت منطقه پیشگام هستند
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به نقش‌آفرینی مؤثر ایران در کشورهای عراق و سوریه برای مبارزه با تروریسم گفت: نیرو‌های مسلح ایران در تأمین امنیت منطقه و همسایگان پیشگام هستند.

رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی ستاد کل نیرو‌های مسلح:
ورزش باستانی در نیرو‌های مسلح احیا می‌شود
امیر سرتیپ دوم «فولادی» با بیان اینکه ورزش باستانی و زورخانه‌ای ریشه در فرهنگ و سنت ما دارد، گفت: برنامه داریم تا ورزش باستانی را به خاطر خصوصیت جوانمردی و پهلوانی در نیرو‌های مسلح‌مان احیا کنیم.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح:
امیدآفرینی از وظایف اصلی فعالان حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی است
سردار سرتیپ «شکارچی» تلاش برای امیدآفرینی در جامعه را از وظایف اصلی فعالان حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: پیروزی در جنگ نرم در گرو داشتن قدرت نرم و توانایی در بهره‌گیری از این قدرت است.

در همایش بصیرت معاونین نظامی اداره عقیدتی سیاسی ارتش مطرح شد؛
امیر سیاری: راهکار مقابله با استعمار نو تربیت نوجوانان مبتنی بر ارز‌ش‌های دینی است
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: دشمن در جنگ نرم و جنگ فرهنگی به دنبال آن است تا استعمار نو را پیاده کند. این نوع استعمار نیاز به پیاده‌ کردن نیروی نظامی و یا حاکم کردن دست‌نشانده وابسته ندارد، بلکه با اثرگذاری بر فکر و اندیشه، سیاست‌های خصمانه خود را با کمترین هزینه‌ها پیش می‌برد.

نماینده ولی فقیه در سپاه:
قدرت ایران اسلامی توقف‌ناپذیر است
حجت‌الاسلام «حاجی‌صادقی» با تأکید بر اینکه باید اراده دشمن را درهم بشکنیم، گفت: قدرت ما توقف‌ناپذیر است و ما به هیچ بیگانه‌ای اجازه دخالت در امور کشورمان را نخواهیم داد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه:
اردو‌های راهیان پیشرفت گامی مؤثر در راستای جهاد تبیین است
سردار حاجی‌زاده گفت: برپایی اردو‌های راهیان پیشرفت و آشنایی نسل جوان با پیشرفت‌های کشور، گامی مهم و مؤثر در راستای جهاد تبیین و معرفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

در اختتامیه مجمع اساتید و استادیاران صالحین مطرح شد؛
سرلشکر سلامی: تربیت، زیرساخت تمدن‌سازی است/ «جهاد تبیین» نیازمند فعالیت انسان‌های نفوذناپذیر است
فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه تربیت، زیرساخت تمدن سازی است گفت: «جهاد تبیین» نیازمند فعالیت انسان‌های نفوذناپذیر است تا در برابر وسوسه‌های فرهنگی که از هجمه سخت جنگی هم شدیدتر است، دوام بیاورند و ایمانشان محفوظ بماند.

در دیدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با پادشاه عمان مطرح شد؛
سرلشکر باقری: قدرت جهان از غرب به شرق و آسیا در حال انتقال است/ پادشاه عمان: امنیت تنگه‌ هرمز و دریای عمان باید توسط کشورهای منطقه تامین شود
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: آینده جهان نشان از یک نظم چندقطبی داردِ نظمی که در آن قدرت جهان از غرب به سوی آسیا در حال انتقال است.

در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛
مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا: نیرو‌های مسلح بیشترین تأثیرپذیری را از ارزش‌های دینی دارند/ دولتمردان باید ابتدا خود به حجاب و ارزش‌ها اعتقاد داشته باشند
حجت‌الاسلام والمسلمین «سعیدی» با تأکید بر نقش دولت در زمینه ترویج و پیاده‌سازی ارزش‌های دینی در جامعه، گفت: نیرو‌های مسلح از جمله مجموعه‌هایی است که باید بیشترین تأثیرپذیری را از ارزش‌های دینی داشته باشند.

با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح؛
همایش بین‌المللی هندسه نظم جدید جهانی برگزار شد
همایش بین‌المللی هندسه نظم جدید جهانی با حضور سرلشکر باقری و رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

سرلشکر سلامی در حاشیه اختتامیه اجلاسیه مجمع اساتید شبکه صالحین:
دشمن در اغتشاشات به قائمه نظام حمله کرد، تا قاعده را بشکند/ امروز شاهد انزوای سیاسی تا گسستگی انسجام دشمن در تحولات منطقه هستیم
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان شدیداً به انزوای سیاسی افتاده‌اند گفت: صهیونیست‌هایی که چند ماه قبل به رجزخوانی افتاده بودند، اکنون خیره مانده‌اند، زیرا هر روز بیش از ۳۰ عملیات مسلحانه در سرزمین‌های اشغالی صورت می‌گیرد.

در همایش هندسه نظم جدید جهانی مطرح شد؛
سردار احمدی‌مقدم: ایده برگزاری همایش هندسه نظم جدید جهانی در پی جنگ اوکراین شکل گرفت
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: ایده برگزاری همایش بین‌المللی هندسه نظم جدید جهانی بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و در پی جنگ اوکراین شکل گرفت.

افتتاح فاز جدید بیمارستان نبی اکرم (ص) زاهدان با حضور فرمانده کل سپاه
فاز جدید توسعه و تجهیز و خدمات تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان حضرت نبی اکرم (ص) زاهدان با حضور سرلشکر سلامی به بهره‌برداری رسید.

در مراسم افتتاح رسمی فاز جدید بیمارستان نبی اکرم (ص) زاهدان؛
فرمانده نیروی زمینی سپاه: پروژه‌های زیرساختی زیادی را در دست اجرا داریم
سردار سرتیپ «پاکپور» گفت: اقدامات و پروژه‌های زیرساختی خوبی را با مشارکت دولت مردمی اجرا و به ثمر نشانده‌ایم و پروژه‌های زیادی را نیز در دست اجرا داریم.

سرلشکر باقری در همایش هندسه نظم جدید جهانی:
افول قدرت ارتش آمریکا با عقب‌نشینی فرارگونه از منطقه/ پیروزی انقلاب اسلامی مانع شکل‌گیری حاکمیت آمریکا بر جهان شد/ حاکم شدن صالحان بر جهان وعده الهی است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه فرسودگی ارتش آمریکا را شاهد هستیم، گفت: اسرائیل غاصب در سراشیبی افول قرار گرفته و در ابعاد گوناگون دچار مشکلات اساسی است؛ اما در مقابل، ملت فلسطین و محور مقاومت در حال قدرت گرفتن و آزادی قدس است.

در مراسم افتتاح فاز جدید بیمارستان نبی اکرم (ص) زاهدان؛
سرلشکر سلامی: همکاری سران طوایف با سپاه در تأمین امنیت استان سیستان و بلوچستان/ سپاه برای تحقق آرزوهای مردم تلاش می‌کند
فرمانده کل سپاه گفت: در منطق سپاه، مردم حیاتی‌ترین سرمایه انقلاب، نظام و کشور هستند، و ما برای تحقق آرزوهای آن‌ها پا به میدان گذاشتیم.

همایش علمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در نیروی پدافند هوایی ارتش برگزار شد
همایش علمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش:
انقلاب اسلامی با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد
حجت‌الاسلام روشندل با اشاره به گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب همچنان در مسیر خود با قدرت و صلابت گام برمی‌دارد.

سرلشکر باقری در دیدار با رئیس ستاد کل ارتش سوریه:
روابط ایران و سوریه از عمق و ‌سابقه زیادی برخوردار است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: روابط دو کشور ایران و سوریه سوابق طولانی دارد؛ به نحوی که این روابط ‌از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و از زمان ‌مرحوم حافظ اسد گسترش یافته و‌ با خون سربازان دو ‌کشور عجین ‌شده است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در همایش علمی بیانیه گام دوم انقلاب:
نیروی پدافند هوایی به سطح بالایی از آمادگی و توان رزمی دست یافته است
امیر سرتیپ صباحی‌فرد با بیان اینکه نیروی پدافند هوایی ارتش در سال‌های اخیر به سطح بالایی از آمادگی و توان رزمی دست یافته است، گفت: این نیرو در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:
لزوم صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی/ باید تمدن اسلامی به دوران طلایی خود بازگردد
حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه حفظ آرمان‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی امری واجب است، گفت: ما آرمان‌های انقلاب را در طول سال‌های گذشته حفظ کرده‌ایم و مقام معظم رهبری هرگز از مواضع انقلاب در استکبارستیزی، عقب‌نشینی نکردند.

پیام سرلشکر موسوی به‌مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر؛
ارتش تعامل با هلال احمر در اجرای مأموریت‌های مشترک را در دستور کار خود دارد
فرمانده کل ارتش در پیامی تأکید کرد: ارتش همکاری و تعامل دو جانبه با جمعیت هلال احمر را افتخاری بزرگ برای خود دانسته و تعامل، تقویت و هم‌افزایی در اجرای مأموریت‌های مشترک و موفقیت هرچه بیشتر جمعیت هلال احمر را در دستور کار دارد.

با حضور فرمانده کل سپاه؛
پایگاه هوایی و بالگردی نیروی زمینی سپاه در زاهدان به بهره‌برداری رسید
با حضور فرمانده کل سپاه، پایگاه هوایی و بالگردی جنوب شرق کشور و هلی‌گاه هواپیما‌های بدون سرنشین هوانیروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زاهدان به بهره‌برداری رسید.

سرلشکر باقری در جمع خبرنگاران:
مشارکت ایران در بازسازی ارتش سوریه/ همکاری‌های نظامی ایران و عمان توسعه می‌یابد
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در دیدار با رئیس ستاد ارتش سوریه درباره آموزش، انتقال تجربیات و نیز بازسازی ارتش این کشور، پس از جنگ تبادل نظر کردیم.

در جمع خبرنگاران؛
رئیس ستاد کل ارتش سوریه: همکاری ایران و سوریه برای تسریع شکست سلطه مستکبران/ تعاملات خود با ایران را ادامه می‌دهیم
سپهبد «محمود ابراهیم» با تأکید بر توسعه و تحکیم روابط سوریه با ایران گفت: دو کشور در راستای ایجاد نظم جدید جهانی و شکست سلطه کشور‌های امپریالیستی تلاش می‌کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا:
انقلاب اسلامی ایران زلزله بزرگی در نظم ناعادلانه جهانی ایجاد کرد
سرلشکر صفوی گفت: انقلاب اسلامی و روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی در ایران، زلزله بزرگی در نظم ناعادلانه جهانی ایجاد کرد.

در آیین بهره‌برداری از سه طرح زیرساختی سپاه در استان سیستان و بلوچستان؛
سرلشکر سلامی: بومی‌سازی امنیت در جنوب شرق کشور/ عزم همه ارکان نظام، تأمین امنیت و رفاه مردم است
فرمانده کل سپاه گفت: امنیت ضرورتی حیاتی برای زندگی مردم است و ما تأمین و تحکیم امنیت در منطقه سیستان و بلوچستان را چند وجهی و از طریق خدمت به مردم، بومی‌سازی و مردمی‌سازی تأمین آن دنبال می‌کنیم.

عصر امروز صورت گرفت؛
دیدار رئیس ستاد کل ارتش سوریه با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
سپهبد محمود ابراهیم عصر امروز با امیر سرتیپ «آشتیانی» دیدار و گفت‌وگو کرد.

در همایش جهاد تبیین ویژه طلاب و روحانیون استان چهارمحال و بختیاری مطرح شد؛
نماینده ولی‌فقیه در سپاه: خطرناک‌ترین دشمنی با انقلاب‌ها حمله چراغ خاموش فرهنگی است
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در همایش جهاد تبیین روحانیون و طلاب چهارمحال و بختیاری گفت: خطرناک‌ترین دشمنی با انقلاب‌ها، فتنه‌ها و حمله چراغ خاموش فرهنگی به آن است.

در دیدار با رئیس ستاد ارتش سوریه مطرح شد؛
امیر آشتیانی: آمادگی ایران برای کمک به توسعه زیرساخت صنایع دفاعی سوریه/ یکجانبه‌گرایی آمریکا رو به افول است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از دوران جنگ در سوریه آمادگی دارد از ظرفیت‌ها و توان خود در راستای بازسازی و کمک به توسعه زیرساخت صنایع دفاعی این کشور استفاده کند.

بازدید هیأت دانشگاه دفاع ملی قزاقستان از دافوس ارتش
هیأتی از دانشگاه دفاع ملی کشور قزاقستان امروز از دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی بازدید کردند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش:
دشمن در جنگ ترکیبی هجمه‌های زیادی را به بنیان خانواده وارد می‌کند
امیر سرتیپ واحدی گفت: درحال حاضر ما در معرض جنگ ترکیبی قرار داریم و دشمن در این زمینه هجمه‌های زیادی به بنیان خانواده وارد کرده و می‌کند.

سرلشکر سلامی درگذشت «حاج محمد ضیایی» را تسلیت گفت
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درگذشت «حاج محمد ضیایی» پدر شهیدان «خدابخش، اصغر، مجید و محمدرضا ضیائی» را تسلیت گفت.

همرزم شهید سلیمانی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
شگفتی غربی‌ها از توان دفاعی ایران/ در حوزه پهپادی جزء قدرت‌های برتر هستیم
سردار چهارباغی با بیان اینکه تجهیزات و نیازمندی‌های ما در حوزه دفاعی و نظامی به دست با کفایت جوانان ایرانی ساخته می‌شود، گفت: بسیاری از کشور‌ها به‌خصوص غربی‌ها از توانمندی‌های نظامی ما شگفت‌زده شده‌اند.

پیام فرمانده نیروی دریایی سپاه به‌مناسبت سالروز شهادت سردار ناظری؛
شهید «ناظری» الگویی الهام‌بخش برای تحکیم اقتدار و امنیت پایدار ملی بود
دریادار تنگسیری در پیامی با گرامیداشت مجاهدت‌های شهید ناظری، نقش‌آفرینی‌های آن شهید والامقام را الهام‌بخش و راهنمایی روشن برای رویش‌های بالنده جهاد درحفظ و تحکیم اقتدار و امنیت پایدار ملی دانست.

بازدید امیر سرتیپ «صباحی‌فرد» از ایستگاه رادار بندر سیراف
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از ظرفیت‌ها و توان دفاعی سامانه‌های پدافندی در استان بوشهر به‌ویژه ایستگاه رادار شهید نتاج بندر سیراف بازدید کرد.

پیام وزیر دفاع در پی شهادت جانباز سرافراز «نجارزاده»
امیر سرتیپ «آشتیانی» با صدور پیامی شهادت «حمید نجارزاده» جانباز ۷۰ درصد را تسلیت گفت.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار