یادی از یک همکار شهید به بهانه آغاز بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات

روز دوشنبه 11 آبان ماه سال 90 «نادر دریابان» از خوزستان به تهران آمده بود تا از «هجدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها» دیدن کند. سال بعدش به دلیل عوارض شیمیایی‌ای که «جنگ» بر بدنش «تحمیل» کرده بود، حالش مساعد نبود و کمتر از یک ماه و نیم بعد، او را به مقام «شهادت» رساند.
کد خبر: ۵۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶ - 07November 2015

یادی از یک همکار شهید به بهانه  آغاز بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، "نادر دریابان" جانباز و پژوهشگر دفاعمقدس است که از روز 12 آبانماه سال 91 به دلیل شدت گرفتن درد «کانال نخاعی» در یکی از بیمارستانهای تهران بستری شده بود و«ساعت 2 » بامداد 20 آزذر ماه 91 به یاران شهیدش پیوست. اکنون پس از گذشت سه سال از شهادتش جای خالی این همکار شهید در غرفه ایسنا احساس میشود.

 دریابان در «عملیات محرم» (1361) به درجه جانبازی نائل آمده بود. او از فعالان رسانهای حوزه دفاع مقدس نیز به شمار میرفت و با رسانههای زیادی در این حوزه همکاری کرد. عکسهای او از عملیات تفحص پیکرهای شهدا قابل توجه است. دریابان همچنین مدتی مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر بوده و خدمات بسیاری به ویژه در زمان حضور کاروانهای راهیان نور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس ارائه کرده است.

 «صدام چگونه از مهلکه «عملیات کربلای5» گریخت؟»، «اسیران ایرانی را پس از اعدام در بیابان رها میکردند.»،« افشای کمکهای مالی کویت و عربستان به صدام در جریان «عملیات کربلای 5». «شکنجههای صلیبی، آتش زدن اسرا، کندن پوست و شهادت اسیران ایرانی در منبعهای آب.» «سرهای غواصان اسیر ایرانی چگونه زیر تانکها قطع میشدند؟.» و «محقق عراقی از همراهی مراکش با صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران پرده برداشت.»

 همچنین «6000 اسیر ایرانی به شکل فجیعی به شهادت رسیدهاند.»، «بعثیها با «اره» از اسرای ایرانی بازجویی میکردند. »،«آخرین سفیر بعثیها در واشنگتن از تحویل بمبهای خوشهای به صدام پرده برداشت.»،« تکاپوی فرانسه برای جلوگیری از انتشار اسناد همکاریهای تسلیحاتی این کشور با صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران.»،« یک محقق زن فرانسوی با اشاره به جنگ تحمیلی:از کمکهای تسلیحاتی دولت فرانسه به رژیم صدام و شریکشدن آن در جنایات علیه بشریت خجالت میکشم.» و «مرکز فرهنگی دفاعمقدس خرمشهر نمایشگاه همدستی فرانسه در جنایات صدام علیه ملت ایران را برگزار میکند و ... . » عناوین بخش کوچکی از فعالیتهای رسانهای این جانباز شهید است که در سروس فرهنگ حماسه ایسنا منتشر شده است.

 پس از شهادت این خبرنگار چهره و شخصیتهای شاخص نظامی و فرهنگی و فعال در حوزه دفاع مقدس یاد و خاطره این خبرنگار شهید را گرامی داشتند و پیامهای تسلیت بسیاری در این راستا منتشر شد.

نادر دریابان با کت و شلوار مشکی در هجدهمین نمایشگاه مطبوعات

 سردار داود غیاثیراد از جمله پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و معاون وقت روابط عمومی و تبلیغات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاعمقدس بود که در روز دوشنبه 11 آبان ماه سال 90 به همراه نادر دریابان به غرفه ایسنا آمدند و دریابان در حاشیه بازدید از این نمایشگاه به دیدار و خوش و بش با همکاران ایسناییاش پرداخت.

سردار غیاثیراد معاون پیشین تبلیغات و روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و مشاور فرهنگی فعلی این بنیاد میگوید: «نادر دریابان هیچ گاه از دفاع مقدس فاصله نگرفت و با ارسال اخبار و رویدادهای مربوط به آن دوران به رسانههای مختلف کشورمان، پرچم اطلاعرسانی این حوزه را برافراشته نگه داشت. این جانباز شهید «دِین» خود را به دفاع مقدس ادا کرد و خبرنگاران این حوزه باید با الگو قرار دادن چنین رزمندهای، رسالت خود را در زمینه دفاع مقدس به خوبی ایفا کنند.این جانباز با روایتهای تاثیرگذار خود باعث شد جوانان و نوجوانان زیادی با ایثارگریهای دوران حماسه و ایثار آشنا شوند. همچنین او همواره درصدد ایجاد تغییر و تحولات بنیادی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر در جهت بازدهی بیشتر آن بود و در این راه موفقیتهای زیادی نیز حاصل شد.»

منبع: ایسنا

نظر شما
پربیننده ها