بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها/ قربان به دفاع پرس خبر داد

ارائه 300 عنوان پایان‌نامه در زمینه ادبیات و هنر پایداری

جانشین سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: نه‌تنها برای استفاده جوانان ایرانی، بلکه در منطقه و سطح بین‌الملل ما نیازمند این هستیم که بتوانیم ادبیات و هنر پایداری را در قالب کتاب و پایان‌نامه انتشار دهیم؛ که البته تاکنون 300 عنوان پایان‌نامه را در این زمینه ارائه داده‌ایم.
کد خبر: ۵۷۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴ - 09November 2015

ارائه 300 عنوان پایان‌نامه در زمینه ادبیات و هنر پایداری

"فاطمه قربان" جانشین سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس با اشاره به شعار این نمایشگاه (نقد منصفانه؛ پاسخ مسئولانه) نقد منصفانه را موجب رشد، تعالی و پویایی هر جامعهای دانست و گفت: نقد منصفانه میتواند باعث رشد یک جامعه شد و نقاط ضعف آن را برطرف کرد.

وی ادامه داد: با توجه به شعار بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها میتوان دریافت که اگر تمام مسئولین پذیرای نقد منصفانه باشند میتوان گامهای موثری را برای رشد کشور اسلامیمان در تمام عرصهها برداریم.

قربان با بیان این مطلب که نقش بی بدیل زن در طول تاریخ بر هیچ کس پوشیده نیست، عنوان کرد: با بررسی تاریخ اسلام، انقلاب و دفاع مقدس خواهیم دید که نقش زنان اگر بیشتر از مردان نباشد کمتر از آنها نیست؛ چرا که زنان علاوه بر نقش مادری و همسری میتوانند خانواده را به سوی باورهای اصیل اسلامی هدایت کنند.

وی تصریح کرد: اینکه در انقلاب اسلامی توانستیم موفق ورود کنیم و جوانانمان در برابر رژیم استکباری یکصدا در خط ولایت و حضرت امام با توکل به خدا ورود پیدا کردند تا بتوانند آن استقلال و آزادی خود را به دست بیاورند و حاکمیت جمهوری اسلامی را در ایران داشته باشند، را مرهون نقش زنان هستیم و طبیعتا آنها نقش عمدهای در این زمینه داشتند.

جانشین سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به نقش مؤثر زنان در دفاع مقدس، بیان کرد: زنان در دفاع مقدس نقش بی بدیلی را ایفا کردند؛ اما شاید کمتر به ارزشهای مشارکت زنان در این عرصه پرداخته شده است. به همین سبب از سال 92 با ابلاغ سرلشکر فیروزآبادی، سازمانی به نام سازمان نشر اثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس شکل گرفت.

وی ادامه داد: با شکلگیری این سازمان سعی کردیم با نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس، الگویی از زن ارزشی اسلامی را برای نسل جوان کشورمان ارائه دهیم.

قربان افزود: در دو سال گذشته سازمان زنان با حمایت ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس برنامههای خوبی را در دستور کار خود قرار داده است. لذا از دستگاهها، نهادها و سازمانهای دولتی و غیر دولتی که ما را در اجرای برنامهها با این سازمان همکاری داشتهاند تشکر میکنم.

وی همچنین درباره برنامههای سالیانه این سازمان گفت: جشنواره اسطوره صبر و مقاومت که همزمان با روز بزرگداشت میلاد حضرت زهرا(س) و با هدف الگودهی به خانوادهها در زمینه زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی حضرت زهرا(س) ارائه میشود، یکی از برنامههای ثابت سالیانه است.

جانشین سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس ادامه داد: این جشنواره در دو سال گذشته بهصورت ملی برگزار شد و قصد داریم در سال 95 نیز این برنامه را در سطح بینالمللی در کشورهای اسلامی برگزار کنیم.

وی با اشاره به برنامهها و اقدامات انجام شده در خصوص ترویج سبک زندگی اسلامی تصریح کرد: با توجه به روایات برگرفته از آیات الهی و سیره زندگی شهدا و با پرداختن به موضوعاتی از قبیل ولایتمداری، حقالناس و... سعی بر این داشتهایم تا به سبک زندگی اسلامی بهطور ویژهای پرداخته شود.

جانشین سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان این مطلب که ادبیات و هنر پایداری امروزه مورد نیاز نسل جوان است، افزود: نهتنها برای استفاده جوانان ایرانی، بلکه در منطقه و سطح بینالملل ما نیازمند این هستیم که ادبیات و هنر پایداری را بتوانیم در قالب کتاب و پایاننامه انتشار دهیم؛ که البته تاکنون  300 عنوان پایاننامه ارائه دادهایم و امیدوارم با مشارکتی که با دانشگاهها داریم بتوانیم بیشتر و بهتر در این راستا فعالیت کنیم و موثر واقع شویم.

وی با اشاره به اردوی فرهنگی و زیارتی راهیان نور تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در این اردوها بهطور ویژهای نقش زنان در دوران دفاع مقدس را مطرح کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها