حجت الاسلام محمدی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد:

نگاه ویژه آموزش و پرورش به مطالب دفاع مقدس در کتب درسی/ شعاری کار نمی‌کنیم

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما به تناسب برای کتاب های درسی که تغییر می کند نسبت به دفاع مقدس نگاه ویژه ای داریم اما شعاری کار نمی کنیم.
کد خبر: ۵۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ - 11November 2015

نگاه ویژه آموزش و پرورش به مطالب دفاع مقدس در کتب درسی/ شعاری کار نمی‌کنیم

"حجت الاسلام محی الدین محمدی " معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش در چهارمین روز از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس گفتدفاع مقدس یک گنجینه است که باید آن را استخراج کرد و سپس از آن به بهترین نحو استفاده کرد.

وی ادامه داد: کار ما در آموزش و پرورش نسبت به دفاع مقدس استخراج و فرآوری گنجینه ها و میراث به جامانده است که بخشی از آن ها در خاطرات جنگ، بخش دیگری در جلوه های جنگ، بخش دیگر ابتکارات جنگ و بخش دیگری از آن اخلاق جنگ و اقتصاد و هنر جنگ است.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: منظور ما از جنگ مجاهدان جنگ است، شخصیت های که اهل جهاد بودند. جنگ به معنای چهره زشت، ویرانه و خرابی نیست چونکه ما جنگ را نمی خواستیم بلکه به ما تحمیل شد اما ما زشتی را تبدیل به زیبایی کردیم و آن را در کتاب درسی منعکس می کنیم.

محمدی خاطر نشان کرد: رشادت، ایمان، پایمردی، عشق به میهن و خلق خدا در سیره و روش رزمندگان ما بود که به قدر توان در کتاب های درسی مطرح می کنیم.

وی درباره کتای های درسی که مطالب دفاع مقدس در آن آمده است گفت: در کتاب تاریخ به تناسب آن، در کتاب فنی و حرفه ای پل متحرک خیبر و بحث صنعت و فناوری جنگ، در کتاب مطالعات اجتماعی مشارکت مردم  و در کتاب هنر خط و تصویرگری رزمندگان را آورده ایم.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش در پایان با اشاره به اینکه کتاب های درسی فرزندان ما هستند گفت: امیدواریم این فرهنگ الهام بخش آرمان های انقلاب اسلامی ایران باشد و ما به تناسب برای کتاب های درسی که تغییر می کند نسبت به دفاع مقدس نگاه ویژه ای داریم اما شعاری کار نمی کنیم، در آموزش و پرورش باید به روش نرم کار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار