بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ جودوی پژوهشگر دفاع مقدس:

خبرنگاران ناآشنا با دفاع مقدس به این حوزه لطمه وارد می‌کنند

حسین جودوی نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس گفت: متولیان دفاع مقدس اگر خبرنگارانی را که علاقمند به این حوزه هستند را آموزش داده و به رسانه‌‌های دیگر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بفرستند، کمک شایانی به این حوزه کرده‌اند.
کد خبر: ۵۷۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ - 12November 2015

خبرنگاران ناآشنا با دفاع مقدس به این حوزه لطمه وارد می‌کنند

حسین جودوی نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا توانستهایم در فضای مجازی فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهیم، اظهار کرد: به نسبت سالهای گذشته رسانهها و فضای مجازی عملکردهای خوبی داشته است اما تا رسیدن به نقطه ایدهآل فاصله داریم.

وی ادامه داد: ارتباط مخاطبین با فضای مجازی در حال گسترش است به همین سبب تصاویر، رویکردها، خاطرات و مصاحبهها از دوران دفاع مقدس باید رشد کرده و متنوع باشد. در عرصه خبر دفاع مقدس فعالیتهای خوبی انجام شده اما به عرصه خاطرات کم توجهی شده است.

جودوی با بیان این مطلب که باید به صورت تخصصی به حوزه دفاع مقدس توجه کرد، گفت: فعالیت در حوزه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی با فعالیت در حوزه دفاع مقدس متفاوت است. در این حوزه باید فعالیتهایی دیگری همچون ثبت و ضبط خاطرات از خانواده شهدا و افرادی که در آن دوران حضور داشتند، انجام شود. در این زمینه رسانهها کم توجه شده اند.

پژوهشگردفاع مقدس با اشاره به حضور رسانهها در مرکز کشور، اظهار داشت: اکثر رسانهها و فضای مجازی در تهران حضور دارند و سایتهایی هم که در شهرستان ها فعالیت دارند در حوزه دفاع مقدس ضعیف عمل می کنند.

وی ادامه داد: سایتهای شهرستانی اگر بتوانند خاطرات خانواده شهدا، ایثارگران و تصاویر دوران دفاع مقدس را ضبط کنند، تاریخ شفاهی را ثبت کردهاند.

جودوی با بیان پیشنهادی به متولیان دفاع مقدس، ادامه داد: متولیان دفاع مقدس اگر خبرنگارانی را که علاقمند به این حوزه هستند را آموزش داده و به رسانههای دیگر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بفرستند، کمک شایانی به این حوزه کردهاند.

پژوهشگر دفاع مقدس تصریح کرد: متاسفانه با خبرنگارانی در حوزه حماسه و مقاومت برخورد داشتم که بعضاً خبرنگار سیاسی یا اجتماعی بودند و آشنایی با دوران دفاع مقدس نداشتند. این کار به این حوزه و مصاحبهها لطمه وارد میکند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار