جعفری جوزانی در گفت‌وگو با دفاع پرس عنوان کرد:

مسئولین فرهنگی اراده‌ی تولید فیلم دفاع مقدس ندارند/ مشکل ما فقط کمبود بودجه نیست

کارگردان سینما با ابراز تاسف از اینکه اراده تولید دست نیرو‌های خلاق کشور نیست گفت: مسئولین فرهنگی اراده‌ی تولید فیلم دفاع مقدس ندارند؛ مشکل تولیدات سینمای‌دفاع مقدس فقط به نبود بودجه و پول خلاصه نمی‌شود.
کد خبر: ۵۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ - 13November 2015

مسئولین فرهنگی اراده‌ی تولید فیلم دفاع مقدس ندارند/ مشکل ما فقط کمبود بودجه نیست

"مسعود جعفری جوزانی" کارگردان سینما در ششمین روز از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس درگفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اعلام خبر عدم حضور در جشنواره فجر امسال گفت:  شرایط مطلوب برای تولید کار سینمایی جهت حضور در جشنواره فجر وجود ندارد.

وی ضمن ابراز خرسندی از استقبال مردم از فیلم "ایران برگر" گفت: استقبال از ایران برگر خیلی خوب بود، فیلم توانست نزدیک به 6 میلیارد فروش داشته باشد.

جوزانی ادامه داد: علت استقبال از فیلم ایجاد طنز درباره یک مشکل فرهنگی بود. وقتی داروی تلخی وجود دارد باید آن را شیرین کرد ما در "ایران برگر" یک معضل فرهنگی را با طنز نشان دادیم در واقع ما فقط شکر ریختیم تا مردم بخورند، این اثر یک کاریکاتور از کلیت یک مشکل فرهنگی در ایران بود.

کارگردان سینما در بخش دیگری از این گفتوگو به تجربه سریال در چشم باد پرداخت و عنوان کرد: علاقه زیادی به شهید باقری دارم و همین مسئله باعث شد تا بخش سوم سریال "در چشم باد" را به ایشان بپردازم. من شهید حسن باقری را به عنوان یک نابغه دوست دارم؛ ایشان یک جوان نابغه بود که با وجود سن و سال کم  کارهای بزرگی را به ثمر نشاند.

وی افزود: آقای متوسلیان، شهید باقری و شهید خرازی عشق من بودند؛ این ها نبوغی داشتند که جنگ باعث بروز آن شد؛ شاید اگر دفاع مقدس رخ نمیداد این رزمندگان هم مجال کشف شدن نبوغشان را نمییافتند. آخر فیلم را به حسن باقری تقدیم کردم؛ ای کاش این عزیزان در کنارمان بودند تا استفادههای بهتری از آنها داشته باشیم، امروز ما ناراحتیم که نمیتوانیم از نبوغ شهدا استفاده کنیم.

جوزانی درباره وضعیت کنونی سینمای دفاعمقدس و تولیدات سینمایی این حوزه گفت: متاسفانه اراده تولید دست نیروی خلاق کشور نیست، اراده جهت تولید دست مسئولین فرهنگی کشور است البته مشکل تولیدات سینمایی ما فقط به نبود بودجه و پول خلاصه نمیشود.

کارگردان سینما خاطر نشان کرد: در گفتار و شعار هم تمایلی در مسئولین فرهنگی کشور برای تولید آثار دفاعمقدس ندیدهام؛ هیچ نشانهای در مسئولین فرهنگی ندیدهام که از دل و جان خواهان تولید آثار سینمایی در حوزه دفاعمقدس باشند تا ما با تمام دل و جان به صحنه بیائیم.

وی در این رابطه افزود: مسئولین فقط در سالگرد آزادسازی خرمشهر وعدههایی میدهند ولی در عمل کسی نمیخواهد با تمام بضاعت در راستای تولید آثار سینمایی فاخر گام بردارد. اگر بخواهیم بهترینها را بسازیم باید تمام توان و خلاقیت را به کار بگیریم تا بتوانیم آثار خوبی در این حوزه تولید کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها