بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات/ سردار علاماتی در گفتگو با دفاع پرس تشریح کرد

تأثیر دفاع مقدس در مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن/ چرایی ناکامی غرب در سرنگونی حکومت سوریه

رئیس سازمان اسناد دفاع مقدس با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ فرهنگی در کشور گفت: نشر ارزش‌های دفاع مقدس توسط رسانه‌ها و آگاه‌سازی جامعه در این زمینه ازجمله موانع نفوذ است.
کد خبر: ۵۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ - 13November 2015

تأثیر دفاع مقدس در مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن/ چرایی ناکامی غرب در سرنگونی حکومت سوریه

سردار غلامرضا علاماتی رئیس سازمان اسناد دفاع مقدس و معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها، در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به مقام شهید گفت: شهید کسی است که مورد عنایت حقتعالی است و کمال انسان در شهادت است.

وی ادامه داد: دفاع با شهید و شهادت در هم آمیخته است و کسی که میخواهد از کیان اسلام دفاع کند و کسی که جهاد و شهادت را آرزوی خود میداند، میتواند ازجمله کسانی باشد که جامعه ما را به راحتی بیمه کند و برای ما فرهنگساز و ترویجگر ارزشها باشد.

رئیس سازمان اسناد دفاع مقدس تصریح کرد: دفاع مقدس ما سرشار از این الگوهاست؛ الگوهایی همچون شهدا، جانبازان و ایثارگران که از همه اقشار جامعه بودند؛ لذا امیدواریم خبرگزاری دفاع مقدس بتواند مروّج فرهنگ شهادت باشد. این دفاع همچنان ادامه دارد و در نقاط مختلف غرب آسیا ازجمله کشورهای سوریه، یمن، لبنان، عراق، بحرین و فلسطین نیز بهعنوان الگو مورد استفاده قرار گرفته است.

سردار علاماتی عنوان کرد: امروز ابرقدرتها در مقابل الگوی پیاده شده در این کشورها ناکام ماندهاند و مردم این کشورها در مقابلشان ایستادگی میکنند. الگوی انقلاب اسلامی، الگوی دفاع مقدس و الگوی بسیج باعث پیروزی مسلمانان شده و میبینیم با بهرهگیری از این الگوها، کسانی که قصد سرنگونی حکومت سوریه در ظرف مدت سه ماه را داشتند هنوز بعد از چند سال موفق به این کار نشدهاند.

وی در خصوص راهکارهای انتقال فرهنگ دفاع مقدس نیز گفت: فرهنگ دفاع مقدس شامل جنبههای مختلفی از قبیل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... است؛ که طبیعتا هر کدام از اینها میتواند شاخصها و مولفههای خاص خودش را ارائه دهد.

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس ادامه داد: مثلا در موضوع اقتصاد ما میتوانیم به «اقتصاد مقاومتی» توجه کنیم؛ که میتواند باعث پایداری ملت شود. در موضوع اجتماعی نیز میتوانیم رفتار و منش شهدا، خانواده شهدا و جوانان دوران دفاع مقدس را الگو قرار دهیم و به این ترتیب جامعه را بیمه کنیم.

سردار علاماتی در ادامه این گفتوگو به موضوع نفوذ فرهنگی اشاره و تصریح کرد: دفاع مقدس سرشار از الگوهای مختلف بوده و برای ما هویتساز است. آن دوران برگ زرینی از تاریخ ماست که اگر ما به آن توجه کنیم میتواند راه نفوذ را سد کند.

وی دفاع مقدس را سرشار از اتحاد، همبستگی، فداکاری و ایثار دانست و افزود: اگر این عوامل در جامعه شکل بگیرد میتواند مانع از نفوذ دشمن شود.

رئیس سازمان اسناد دفاع مقدس با بیان اینکه زیرساختهای فکری هر جامعهای منبعث از فرهنگ حاکم بر آن جامعه است و دشمنان ما به دنبال تغییر این فرهنگ هستند، بیان کرد: دفاع مقدس یک مقطع تاریخی است که پرداختن به آن میتواند هویت اسلامی و ایرانی ما را حفظ کند؛ چراکه در آن دوران توانستیم هشت سال در مقابل تهاجم و تهدیدات گسترده دشمنان بایستیم و از دستاوردهای خود حراست کنیم.

سردار علاماتی در پایان گفت: نشر ارزشهای دفاع مقدس توسط رسانهها و آگاهسازی جامعه در این زمینه نیز ازجمله موانع نفوذ است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار