جمع‌آوری خاطرات والدین شهدا به کجا رسید؟

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:باید در طول یک برنامه پنجساله و هر سال با 20 هزار نفر از والدین شهدا مصاحبه کنیم اما این کار نیازمند بودجه است ولی بودجه‌ای که در اختیار ما قرار گرفته است فقط جوابگوی مصاحبه با 5000 تن از والدین شهدا است.
کد خبر: ۵۷۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸ - 11November 2015

جمع‌آوری خاطرات والدین شهدا به کجا رسید؟

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، محبوب شهبازی که با حضور در نمایشگاه مطبوعات::متأسفانه ماهانه 760 نفر از والدین شهدا از دنیا میروند و این آمار به 9120 نفر در سال میرسد.

سردبیر ماهنامه شاهد یاران اعلام کرد: در حال حاضر 146 هزار تن از والدین شهدا در قید حیات هستند که با 20 هزار تن از آنها مصاحبه انجام شده است.

شهبازی در عین حال گفت:پیشنهادمان برای ثبت خاطرات دیگر والدین شهدا این بود که خواه یا ناخواه تا بخواهیم این طرح را از سر بگیریم حدود 26 هزار تن از والدین شهدا آنها فوت خواهد شد و یا به دلیل کهولت سن توانایی تکلم خود را از دست خواهند داد بنابراین باید در طول یک برنامه پنج ساله هر سال با 20 هزار والدین شهدا مصاحبه کنیم اما این کار نیازمند بودجه است ولی بودجهای که در اختیار ما قرار گرفته است فقط جوابگوی مصاحبه با 5000 تن از آنهاست.

وی یادآور شد:در سال 94 هم فقط 600 میلیون تومان برای این کار در نظر گرفته شده است اما با این وجود ما اراده انجام این کار را داریم.

منبع: ایسنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار