عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

رسانه ها روشنگری کنند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به وجود تزویر و نیرنگ در سیاست های قدرت ها ، ابرقدرت ها و دشمنان در خصوص نوجوانان، جوانان و نسل کنونی گفت: رسانه ها باید در این زمینه به شکلی گسترده به روشنگری بپردازند.
کد خبر: ۵۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵ - 11November 2015

رسانه ها روشنگری کنند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مهدی گلشنی با حضور در  بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها  اظهار کرد: به نظر من یکی از مهم ترین مشکلات زمان ما گم شدن هویت در نزد نوجوانان، جوانان و نسل کنونی ما است به این معنی که احساس تعلق به دین، کشور و ... واقعا ضعیف و کم رنگ شده است.


وی افزود: رسانه ها بهترین وسیله برای اصلاح این قضیه و روشن کردن شبهات نوجوانان و جوانان ما و دادن اطلاعات مختلف به آنها از سراسر جهان هستند.


به گفته این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، متاسفانه رسانه های ما در زمان حاضر آن طور که باید این نقش را ایفا نمی کنند.


گلشنی با اشاره به ضرورت ایفای نقش رسانه ها در این زمینه اظهار کرد: اخبار زیادی در جهان اتفاق می افتد که رسانه ها می توانند در باره آنها و اینکه در دنیا چه می گذرد و وجود تزویر و نیرنگ در سیاست های قدرت ها، ابرقدرت ها و دشمنان و برنامه هایی که برای نوجوانان، جوانان و نسل کنونی ما دارند که گم و ناپیداست، اطلاع رسانی و روشنگری کنند.


وی افزود: بهترین کاری که رسانه ها می توانند در این ارتباط انجام دهند این است که از همان روشی که دشمنان در جنگ نرم و از راه فرهنگ وارد شده و بیشترین تاثیر را در زمان حاضر از راه های فرهنگی بر ما گذاشته اند برای مقابله با حملات و تهاجم های دشمنان استفاده کرده و به مقابله برخیزند.


وی تصریح کرد: در واقع وظیفه و مسوولیت رسانه ها در شرایط موجود این است که در باره برنامه ریزی ها، نقشه ها و توطئه های دشمنان و همچنین مشکلات فرهنگی و هویتی داخلی خودمان هرچه بیشتر به روشنگری بپردازند.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: رسانه های ما در زمان حاضر مقدار زیادی به آنچه در غرب می گذرد توجه دارند، ولی به مسائل و مشکلات فرهنگی داخلی کمتر توجه دارند.


به گفته گلشنی چون مهمترین مشکل برای ما در زمان حاضر احساس هویت است، بیشترین تلاش رسانه ها باید در این جهت باشد.

**
بزرگان جامعه باید در باره جنگ نرم دشمن بیشتر روشنگری کنند


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در باره نقش رسانه ها در جنگ نرم گفت: جنگ ها در گذشته بیشتر به صورت سخت افزاری و غیر نرم بود ، اما در حال حاضر عمده حملات و تهاجم های دشمنان از راه جنگ نرم صورت می گیرد.


گلشنی خاطرنشان کرد: تلاش دشمنان برای تاثیرگذاری روی تحصیل کرده ها و دانشگاهیان و نفوذ از راه های مختلف برای رساندن پیام های شان است.


وی افزود: ما در محیط اطراف مان می بینیم که مطالبی منتشر می شود که سر نخ آنها در خارج از کشور است و این در واقع همان جنگ نرم دشمنان با ما است.


وی تصریح کرد: این واقعا هشیاری بسیار می طلبد و به نظر من بزرگان ، تحصیل کرده های ما و آنان که به مسائل جهانی و روش ها و شیوه های نفوذ و رخنه دشمنان آشنا و آگاهند ، وظیفه و مسوولیت دارند با استفاده از رسانه ها به طور مستمر برای آگاه شدن و بیداری نسل حاضر بیشتر روشنگری کنند.

**
رسانه ها بهترین وسیله برای اصلاح امور جامعه هستند


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به پرسش ایرنا مبنی بر تاثیر رسانه ها در افزایش و یا کاهش خشونت در جامعه گفت: متاسفانه محیط و جامعه ما در زمان حاضر خیلی غیر اخلاقی شده و رسانه ها بجای اینکه تلاش کنند این وضعیت را تغییر دهند، خشونت ها را اصلاح کنند و جلوی تندی ها و انتقادهای بسیار تندی که شخصیت ها از یکدیگر می کنند را بگیرند و اخلاق اسلامی را ترویج کنند ، این کار را انجام نمی دهند و بر عکس بیشتر ترویج می کنند.


گلشنی تصریح کرد: بهترین کانال برای اصلاح این قضایا و امور و حاکمیت اخلاق بر جامعه هم رادیو تلویزیون و هم سایر رسانه های نوشتاری و اینترنتی هستند.


بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، که از روز شنبه هفته جاری با حضور 700 رسانه در بیش از 600 غرفه آغاز به کار کرده تا 22 آبان ماه 94 همه روزه از ساعت 9 تا 20 پذیرای علاقه مندان و بازدیدکنندگان در مصلای امام خمینی(ره) است.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار