بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ حسن حیدر در بازدید از غرفه دفاع پرس:

همکاری در رسانه‌های محور مقاومت باید در الویت باشد/ با داعش باید با سلاح خود داعش بجنگیم

خبرنگار شبکه المنار با بیان اینکه همکاری در رسانه‌های محور مقاومت باید در الویت باشد، گفت: ما باید در رسانه‌های خود اقداماتی را انجام دهیم که همه ملت‌ها مخاطب ما باشند، نه اینکه قشر خاصی را به خود جلب کنیم.
کد خبر: ۵۷۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ - 11November 2015

همکاری در رسانه‌های محور مقاومت باید در الویت باشد/ با داعش باید با سلاح خود داعش بجنگیم

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، داعش با کمک بازوهای تبلیغاتی خود سعی کرده تا این گروه را در دنیا بزرگ جلوه دهد و عناصر بیشتری را از مناطق مختلف دنیا جذب کند؛ این گروه با در اختیار داشتن سه مؤسسه رسانهای به نامهای «الاعتصام»، «الحیات» و «الفرقان»، بیش از 200 فیلم و مستند و گزارش مصوّر از فعالیتهای خود در عراق و سوریه تولید کرده است؛ ولی موضوع قابل توجه استفاده این گروه تروریستی از روشهای جدید و پیشرفته در فیلمبرداری، مونتاژ و کارگردانی در تولید این فیلمهای تبلیغاتی است، بهصورتیکه استفاده از جلوههای ویژه در برخی از این فیلمها و مستندها در حد فیلمهای هالیوودی است.

در همین خصوص حسن حیدر، خبرنگار شبکه المنار ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها در گفتوگو با خبرنگار بینالملل دفاع پرس اظهار داشت: داعش فیلمی از جنایتهای خود که در عراق و سوریه مرتکب میشود، در رسانههای خود و رسانههای وابسته به این گروه تروریستی منتشر میکند، لذا رسانههای محور مقاومت نیز باید نسبت به این فعالیت رسانهای داعش واکنش نشان داده و با آن مقابله به مثل کنند.

خبرنگار شبکه المنار در ادامه افزود: داعش از لحاظ رسانه خیلی قوی است؛ چرا که این گروه بهترین مستندسازهای خارجی را به استخدام خود در آورده است، رسانههای ما باید به پشت پرده این قدرت رسانهای داعش توجه کنند و دریابند که در پشت پرده این قدرت رسانهای چه چیزی نهفته که باعث شده داعش در رسانه خودش را قدرتمند جلوه دهد، و این گروه از سوی چه کشوری و یا چه کسانی حمایت میشود.

حیدر گفت: رسانههای مقاومت نباید فقط به فکر به تصویر کشاندن جنایتهای داعش باشند؛ بلکه باید به پشت پرده این جنایتها نیز بپردازند.

وی با اشاره به اینکه ما در رسانه محور مقاومت باید صداقت خود را ثابت کنیم و نشان دهیم که چرا با داعش میجنگیم، افزود: ما در رسانههای خود نباید فقط اخبار بلایی که داعش بر سر ما آورده است را پوشش دهیم، ما باید بلاهایی که داعش سر اهل تسنن، کردها، ایزدیها و مسیحیها آورده است، را نیز پوشش دهیم؛ رسانه محور مقاومت باید به این موضوعات بپردازد.

خبرنگار شبکه المنار با بیان اینکه رسانههای اسلامی باید بحث انسانیت را مطرح کنند، خاطرنشان کرد: ما باید در رسانههای خود از علمایی که داعش ادعا میکند با آنها هممذهب است، دعوت کنیم، تا با حضور خود در رسانههای ما حقایق را توضیح دهند. هرچند من معتقدم داعشیها به هیچ مکتب و مذهبی پایبند نیستند. ما در رسانه خود میتوانیم از کسانی که با ما اختلاف سیاسی دارند ولی در حال حاضر آنها هم مثل ما با داعش مبارزه میکنند، دعوت کنیم. پس ما باید با داعش، با سلاح و فکر خودش بجنگیم.

وی گفت: رسانههای اسلامی در ابتدا باید دنبال سوژه باشند و کسانی را پیدا کنند تا از طریق آنها به اطلاعات محرمانهای دست یابند و سند ارائه دهند که داعش از کجا آمده و از سوی چه کسانی حمایت میشود.

حیدر تاکید کرد: رسانههای اسلامی باید خبرنگارانی را به کشورهایی غربی برای تهیه گزارش از خانوادههایی که فرزندانشان در صفوف داعش هستند، اعزام کنند تا احساس و هدف آنها را از حضور در صفوف داعش به تصویر بکشند.

خبرنگار شبکه المنار با اشاره به وقوع برخی انقلابهای سیاسی که در دنیا به نتیجهای نرسید، تصریح کرد: انقلابهای زیادی در مصر صورت گرفت؛ ولی به نتیجه نرسید. در سوریه نیز انقلاب سیاسی رخ داد؛ ولی نتیجه نداد؛ در یمن همچنین انقلاب سیاسی علیه انصارالله صورت گرفت؛ این انقلاب هم به نتیجه نرسید؛ ولی در لبنان و ایران وقتی مردم جنگیدند، انقلاب به ثمر نشست.

وی تأکید کرد: ما در رسانههای اسلامی باید اقداماتی را انجام دهیم تا همه ملتها مخاطب ما باشند. یعنی وقتی یکی از رسانههای محور مقاومت خبری را تهیه میکند برای بازنشر، آن خبر را به شبکه یا خبرگزاریهای دیگری نیز بدهد تا آن خبر تاثیر زیاد و یا مخاطبان بیشتری به خود اختصاص دهد. همکاری در رسانههای محور مقاومت باید در الویت باشد.

حیدر در ادامه با اشاره به راهاندازی اعلام الحربی (رسانههای جنگی) گفت: اعلام الحربی (رسانههای جنگی) رزمندگانی هستند که آموزش دیدهاند و در عملیاتها روی سینه و کلاههای آنها دوربین قرار داده میشود تا از تمام زوایای عملیات فیلمبرداری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تجربه جنگ حزبالله لبنان با رژیم صهیونیستیها موجب نیاز جبهه مقاومت به اعلام الحربی بیشتر شد؛ یعنی در واقع اعلام الحربی ابتکار حزبالله لبنان بود. ما باید در رسانههای اسلامی خبرنگارانی را تربیت کنیم که بتوانند در شرایط بحرانی و جنگ آمادگی پوشش خبری را داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار