بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ حسن شمشادی در نشست خبری:

تنها کشور عربی که در دفاع مقدس از ایران دفاع کرد سوریه بود/ مدافعان حرم اجازه بی حرمتی به عمه سادات را نمی‌دهند/ هدف اصلی داعش ایران است، نه سوریه

حسن شمشادی گفت: هدف اصلی تروریست‌ها ایران است و می‌خواهند خودشان را به ایران برسانند؛ اما مدافعان حرم از ایرانی گرفته تا عراقی، لبنانی، افغانستانی و پاکستانی هرگز این اجازه را نمی‌دهند.
کد خبر: ۵۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ - 10November 2015

تنها کشور عربی که در دفاع مقدس از ایران دفاع کرد سوریه بود/ مدافعان حرم اجازه بی حرمتی به عمه سادات را نمی‌دهند/ هدف اصلی داعش ایران است، نه سوریه

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس "حسن شمشادی"خبرنگار صداوسیما که سابقه حضور در سوریه را دارد، در نشست تخصصی مدافعان حرم در عراق وسوریه گفت: اگر این روزها تعداد آمار شهدای مدافان حرم بالا رفته است به این دلیل است که پیشروی های زیادی داشته اند.

وی ادامه داد: البته آنچه که مهم است اما به آن پرداخته نمی شود به هلاکت رسیدن 7 الی ده برابری تروریست ها است که آن ها برای اینکه روحیه ی افرادشان از دست نرود آن را پنهان می کنند.

خبرنگار صدا و سیما تصریح کرد: در این عملیات مهم که محرم نام دارد اهداف زیادی پیش بینی شده است از جمله، اینکه بتوانند در شمال حلب راه ارتباطی تروریست ها را که از طریق کشور ترکیه صورت می گیرد ببندند. و از طرف دیگر جنوب حلب را که دو شهر شیعه نشین که حدود 30 هزار شیعه دارد و تحت فشار زیادی هستند و هیچ کمکی به آنها نمیشود، آزاد کنند.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف این جنگیدن ها آزاد کردن اتوبان حلب به دمشق است که قسمتهایی از آن به دست تروریست ها افتاده است و باید آزاد شود.

این خبرنگار صدا و سیما در خصوص چرایی شرکت ایرانی ها در جنگ مقاومت در سوریه گفت: اولا در قانون اساسی ما کمک به مظلوم یک اصل است. دوما سوریه چون مرز مشترک ما با رژیم غاصب صهیونیست است نقطه استراتژیک و بسیار قابل اهمیت است.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل دفاع ما از سوریه این است که در 8 سال جنگ تحمیلی تنها کشورعربی بود که از کشور ما دفاع کرد و صدام را متجاوز خواند و هرچه ابرقدرتها بر آن فشار آوردند که دست از حمایت ما بردارد این کار را نکرد.

این خبرنگار صدا و سیما با بیان این مطلب که جوانان و مردم ما تعصب بسیار خاصی روی حضرت زینب و امام حسین (ع) دارند تصریح کرد: تروریست ها ما را تهدید می کنند که زینبیه را به یزیدیه تبدیل خواهیم کرد و در ورودیه آن مجسمه ای از یزید خواهیم ساخت که سر امام حسین(ع) را در دست گرفته است.

وی ادامه داد: ما شیعیان تعصبی داریم که تحت هیچ شرایطی اجازه چنین  جسارتی را به هیچ کس نخواهیم داد و هرگز نمی گذاریم به عمه سادات بی حرمتی شود. ضمن اینکه هدف اصلی تروریست ها سوریه نیست ایران است. این بازی مانند دومینو است که اگر مهره اول بیوفتد مهره های دیگر راحت تر نابود می شوند.

شمشادی با بیان این مطلب که تروریست ها می خواهند به مرزهای ما برسند گفت: هدف اصلی تروریست ها ایران است و می خواهند خودشان را به ایران برسانند اما مدافعان حرم از ایرانی گرفته تا عراقی، لبنانی، افغانستانی و پاکستانی هرگز این اجازه را نمی دهند. و ما مجبوریم که در سوریه با تروریست ها بجنگیم تا آنها نتوانند وارد مرزهای ما شوند و این امنیت مطلوب امروزمان را هدف قرار دهند.

این خبرنگار صدا و سیما در ادامه سخنانش اشاره ای هم به نوع جذب شدن افراد توسط داعش داشت و گفت: اگر گاها می شنوید که یک پزشک معروف یا یک فرد فرهیخته یا جوانان اروپایی جذب داعش شده اند به این دلیل است که این کار توسط گروه های خاصی از داعش صورت می گیرد که سالهاست روی این قضیه برنامه ریزی کرده و از سال های خیلی پیشتر ها تشکیل شده اند و شاید روزها و ماه ها برای یک نر وقت بگذارند تا ان را جذب کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار