بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ محمدحسن البحرانی در گفتگو با دفاع پرس:

نقش رسانه‌های محور مقاومت در منطقه قابل انکار نیست/ اولویت اول المیادین، مسئله فلسطین است

مدیر دفتر شبکه خبری المیادین در تهران گفت: مقابله با صهیونیست‌ها، تروریست‌ها و تعصبات قومی و قبیله‌ای از چالش‌هایی است که در رسانه‌های محور مقاومت به آن پرداخته می‌شود و لذا کسی نمی‌تواند منکر نقش تاثیرگذار این رسانه‌ها در منطقه شود.
کد خبر: ۵۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ - 12November 2015

نقش رسانه‌های محور مقاومت در منطقه قابل انکار نیست/ اولویت اول المیادین، مسئله فلسطین است

محمد حسن البحرانی، مدیر شبکه خبری المیادین در تهران ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها، در گفتوگو با خبرنگار بینالملل دفاع پرس در خصوص نقش رسانههای محور مقاومت در تنویر افکار عمومی اظهار داشت: شبکههای خبری المیادین، المنار، و العالم که از رسانههای محور مقاومت در منطقه محسوب میشوند، نقش چشمگیری در حمایت از مقاومت ملت فلسطین و تهدیدهای گروه تروریستی داعش که ملت عراق و سوریه با آن مواجه هستند، ایفا میکنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حمایت از مقاومت مردم فلسطین، عراق و سوریه در مقابل تروریسم از اهداف اصلی رسانههای محور مقاومت است، افزود: رسانههای محور مقاومت در یمن نیز حضور چشمگیری دارند، و از نزدیک اخبار مربوط به جنایتهایی که آلسعود در حق مردم مبارز و مجاهد یمن مرتکب میشود را به تصویر میکشند.

البحرانی گفت: پوشش ویژه جنایات جنگی عربستان علیه یمن طی هشت ماه گذشته در راستای نشان دادن این جنایتها به جهان عرب و غیرعرب باعث شد سعودیها از اداره «عرب ست» درخواست کنند که پخش شبکه خبری المیادین را از مدار این ماهواره متوقف و خارج کند.

وی پوشش ویژه اخبار مربوط  به مقاومت فلسطینیها و ایستادن مقابل تروریستها را نیز ازجمله عوامل توقف پخش این شبکه از مدارعربست عنوان کرد و گفت: ما در رسانههای محورمقاومت مانند سایر رسانههای خبری شعارنمیدهیم؛ بلکه واقعیتها را منعکس میکنیم و لذا کسی نمیتواند منکر تاثیرگذاری این رسانهها در جهان عرب و غیرعرب شود.

مدیر دفتر شبکه خبری المیادین در تهران درباره نحوه پوشش خبری این شبکه از حادثه دلخراش منا که در این فاجعه هزاران نفر از حجاج بیتالله الحرام جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: شبکه خبری المیادین این حادثه دلخراش را همانگونه که رسانههای جمهوری اسلامی ایران منعکس میکردند، پوشش داد و موضع این شبکه در قبال این فاجعه همان موضع رسمی مسئولان ایرانی بود. در این زمینه المیادین از کارشناسان عربی و ایرانی برای حضور در برنامه خود دعوت میکرد تا از زوایا و عوامل بروز این فاجعه به مردم تحلیل ارائه دهند.

وی گفت: پرداختن به فاجعه منا نیز یکی از دلایل اقدام غیر قانونی عرب ست علیه این شبکه خبری بود.

البحرانی با بیان اینکه المیادین از مقاومت مردم فلسطین در مقابله با رژیم صهیونیستی حمایت میکند، اضافه کرد: مقابله با صهیونیسم، تروریسم و تعصبات قومی و قبیلهای، از چالشهایی است که در این شبکه و شبکه های دیگر محور مقاومت به آن پرداخته میشود؛ لذا مسئله فلسطین محور اصلی برنامههای خبری و غیر خبری المیادین است، و ما در این شبکه به مسئله فلسطین و انتفاضه آن ایمان راسخ داریم.
 
مدیر دفتر شبکه خبری المیادین ادامه داد: هر فلسطینی که توسط گلولههای رژیم صهیونیستی جان خود را از دست میدهد، را شهید مینامیم. المیادین، عملیاتهایی که فلسطینیها علیه رژیم اشغالگر قدس انجام میدهندرا عملیاتهای شهادتطلبانه عنوان میکند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: دفتر المیادین در فلسطین، فعالترین دفتر در بین دفترهایی است که این شبکه در کشورهای منطقه دارد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار