بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات/ سردار گلپیچی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد

ادامه مقاومت دزفول علی‌رغم اصابت 186 موشک، 2500 گلوله توپ و 330 حمله هوایی

دبیر ستاد بزرگداشت روز چهارم خرداد گفت: در طول جنگ تحمیلی 186 موشک و بیش از 2 هزار و 500 گلوله توپ به دزفول اصابت کرد و این شهر طی 330 سورتی پرواز جنگنده‌های بعثی مورد بمباران قرار گرفت؛ ولی مقاومت مردم همچنان ادامه یافت.
کد خبر: ۵۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ - 12November 2015

ادامه مقاومت دزفول علی‌رغم اصابت 186 موشک، 2500 گلوله توپ و 330 حمله هوایی

سردار سرتیپ دوم پاسدار عبدالکریم گلپیچی، دبیر ستاد بزرگداشت روز چهارم خرداد «روز مقاومت و پایداری دزفول» ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها، در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، اظهار داشت: از سال 66 توسط وزارت کشور و به توصیه حضرت آیتالله خامنهای رئیس جمهور وقت، شهر دزفول به دلیل رشادتهای مردم این شهر در دوران دفاع مقدس و ایستادگی در برابر موشکباران دشمن بعثی، بهعنوان سمبل مقاومت و پایداری معرفی شد.

وی افزود: روز چهارم خرداد در تقویم مناسبتها دقیقا روز پیروزی مردم لبنان نیز هست؛ روزی که پس از 18 سال محاصره لبنان، به دلیل مقاومت مردم و حزبالله پایان مییابد و صهیونیستها پا به فرار میگذارند.

سردار گلپیچی با اشاره به مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس یادآور شد: شدیدترین موشکبارانها علیه این شهر انجام شد؛ 186 موشک و بیش از 2 هزار و 500 گلوله توپ به دزفول اصابت کرد و این شهر طی 330 سورتی پرواز جنگندههای بعثی مورد بمباران قرار گرفت؛ ولی مقاومت این مردم به گونهای بود که از یک طرف شهدا را تشییع و از سوی دیگر نیرو به جبهه اعزام میکردند. همچنین آنها علیرغم موشکبارانها به بازسازی شهر میپرداختند.

دبیر ستاد بزرگداشت روز چهارم خرداد ادامه داد: اگر هرکدام از استانهای کشور یک لشکر داشتند، شهر دزفول خود به تنهایی دارای یک لشکر بود؛ لشکر 7 ولیعصر(عج).

وی بیان کرد: سید بزرگواری به اسم آیتالله قاضی امامت جمعه دزفول را بر عهده داشت؛ که مقاوم ایستاد و مردم هم پشت سر ایشان قرار گرفتند. آیتالله قاضی مورد عنایت امام(ره) و رهبری بود.

سردار گلپیچی گفت: مردم دزفول لیاقت این را داشتند که در تقویم مناسبتهای کشور، یک روز به نام شهرشان ثبت و مقاومت آنها گرامی داشته شود. البته هنوز به مظلومیت این مردم آنچنان که باید پرداخته نشده و نمودِ مقاومتی که مردم ما نشان دادند را امروزه در لبنان، فلسطین، یمن و برخی دیگر از کشورها میبینیم.

دبیر ستاد بزرگداشت روز چهارم خرداد با تأکید بر اینکه باید کتابها درخصوص مقاومت این شهر نوشت و فیلمها درباره آن ساخت، اظهار داشت: خبرگزاری دفاع مقدس باید در زمینه انتشار اخبار مقاومت دزفول پیشگام باشد. ما حاضریم در دزفول امکاناتی را برای خبرنگاران این مجموعه فراهم کنیم تا در خصوص ناگفتههای جنگ مطالبی را استخراج کنند.

* شهید سوداگر احیاکننده روز چهارم خرداد بود

وی در ادامه این گفتوگو با اشاره به نقش سردار شهید سوداگر در تأسیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس بیان کرد: من و شهید سوداگر همدوره نظامی بودیم؛ من پس از بازنشستگی، معاونت ایشان را به عهده داشتم و به پیشنهاد سردار سوداگر و تأیید سرلشکر رشید بهعنوان دبیر روز مقاومت دزفول منصوب شدم.

سردار گلپیچی افزود: شهید سوداگر فرزند انقلاب و جنگ و فردی بسیار متدین، با اخلاق و خوشفکر بود. او در سینه خود ناگفتههای زیادی داشت؛ اما متاسفانه علیرغم اینکه چندین کتاب نوشت فقط توانست اندکی از آن ناگفتهها را بیان کند.

دبیر ستاد بزرگداشت روز چهارم خرداد گفت: سردار سوداگر کسی بود که بحث دفاع مقدس را در قالب دو واحد درسی در دانشگاهها احیا کرد. ایشان احیاگر چهارم خرداد نیز بود. ما هرساله آثار ایشان را جمعآوری میکنیم و یادشان را گرامی میداریم؛ تا انشاالله بتوانیم مطالب ایشان را به نسلهای بعد انتقال دهیم.

وی در پایان از اجرای گستردهتر برنامههای بزرگداشت روز چهارم خرداد در سال آینده خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار