بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ راشد الراشد در بازدید از غرفه دفاع پرس:

انقلابیون بحرینی به مقاومت خود ادامه ‌می‌دهند/ بحرین هیچ‌گونه رابطه‌ دینی و اجتماعی با عربستان ندارد

فعال سیاسی بحرین گفت: تا زمانی که اراده، عزم و مقاومت در مردم بحرین وجود داشته باشد، رژیم آل خلیفه نمی‌تواند مانع پیروزی انقلاب مردمی در این کشور شود. روز به روز اراده و مقاومت مردم بحرین افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۵۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱ - 10November 2015

انقلابیون بحرینی به مقاومت خود ادامه ‌می‌دهند/ بحرین هیچ‌گونه رابطه‌ دینی و اجتماعی با عربستان ندارد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، انقلاب بحرین در سال 2011  در اعتراض به سیاستهای تبعیضآمیز رژیم آل خلیفه و دخالت کشورهای خارجی در امور دخلی این کشور آغاز شد و انقلابیون بحرینی طی راهپیماییهای مسالمت آمیز خواهان تحقق دموکراسی در کشورشان شدند. در طول این پنج سال عده زیادی از رهبران دینی و انقلابیون بحرینی بازداشت شده و گروهی نیز به شهادت رسیدند.

** انقلاب بحرین، انقلاب اسلامی و مردمی است

درهمین رابطه راشد الراشد، فعال سیاسی بحرین ضمن بازدید ازغرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها در گفتگو با خبرنگار بینالملل دفاع پرس اظهار داشت: انقلاب مردمی در بحرین یک این انقلاب اسلامی و مردمی است، چراکه مجریان این انقلاب افرادی مسلمان و دیندار هستند. اگر این انقلاب در کره و یا ژاپن بود، ما نمیتوانستیم آنرا انقلاب اسلامی بنامیم.

وی گفت: مشارکت کنندگان در این انقلاب همه از پیروان و محبان اهلبیت هستند و با درخواست عالمان دینی و فقهاء در این تظاهرتهای مسالمت آمیز شرکت میکنند وهمه بدون استثنا از آنها پیروی میکنند.

** 60 عالم دینی در بحرین به خاطر انقلاب زندانی هستند

راشد با اشاره به اینکه بیش از 60 عالم دینی بحرینی به خاطر این انقلاب در زندانهای آل خلیفه زندانی هستند، افزود: این انقلاب را نمیتوان یک انقلاب غیر اسلامی، قبیلهای، غربی و ... نامگذاری کرد، چون جامعه بحرین یک جامعه دینی است و مردم ضمن اینکه خواستار مطالبات سیاسی و اجتماعی خود هستند، مطالبات دینی خود را نیز مطالبه میکنند.

وی تاکید کرد: شعارهایی که در انقلاب بحرین سر داده میشود، بیانگر فرهنگ مردم بحرین است و شاخص ترین شعارهایی که انقلابیون در این خیزش مردمی سر میدهند، «هیهات منا الذلة»، «لن نرکع الا الله»( جز خدا در مقابل کسی خم نمیشویم) و ... است.

راشد با بیان اینکه تمام رهبران این جنبش رهبران دینی هستند، گفت: انقلابی که در بحرین صورت گرفته است یک انقلاب اسلامی و مردمی است ولی رژیم آل خلیفه برای اینکه چهره این انقلاب را بد جلو دهد، این انقلاب را انقلاب قومی و قبیلهای تلقی میکند، در حالیکه به هیچ عنوان مردم در این انقلاب شعار قومی و قبیلهای سر نمیدهند. مردم بحرین خواستار آزادی دینی نیستند بلکه خواستار کرامت، عدالت، دموکراسی، استقلال و آزدی در این کشور هستند.

** شباهت انقلاب مردمی بحرین با انقلاب اسلامی ایران

فعال بحرینی در پاسخ به این سوال که چه شباهتهایی بین انقلاب بحرین و انقلاب اسلامی ایران وجود دارد؟ پاسخ داد: اکثرا عالمان دینی به مرجعیت حضرت ایتالله امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی ایران را هدایت میکردند، این روحانیون قبل از پیرزی انقلاب اسلامی بارها از سوی رژیم پهلوی بازداشت و زندانی شده بودند. انقلاب بحرین نیز شبیه انقلاب اسلامی ایران است، چون رهبران این انقلاب علمای دینی هستند که 60 نفر از علمای بارز دینی بازداشت و در زندانهای آلخلیفه به سر میبرند. این مهمترین شباهت انقلاب بحرین به انقلاب اسلامی ایران است.

** ائتلاف عربی ذرهای از مقاومت مردم بحرین را نکاستهاست

راشد در خصوص آینده انقلاب بحرین خاطر نشان کرد: پنج سال از آغاز انقلاب در بحرین میگذرد، نیروهای نظامی که از آمریکا، انگلیس، عربستان، قطر و پاکستان برای سرکوب انقلاب به بحرین آمدهاند، هنوز نتواستهاند انقلاب مردم بحرین را شکست و متوقف کنند.

وی گفت: انقلاب بحرین، پیروز است، همانطور که حزب الله در سال 2006 در لبنان مقابل ارتش رژیم صهیونیستی پیروز شد، انقلاب بحرین نیز مقابل ارتش استیجاری رژیم آل خلیفه که تلاش میکند این انقلاب را متوقف کند ولی نمی تواند، پیروز است. ائتلاف عربی ذرهای از مقاومت مردم این کشور، نکاسته است.

** انقلابیون بحرینی به مقاومت خود ادامه می دهند

راشد با اشاره به اینکه اراده و مقاومت مردم بحرین در این انقلاب پیروز است، افزود: تا زمانیکه اراده، عزم و مقاومت در مردم بحرین وجود داشته باشد، رژیم آل خلیفه نمیتواند مانع پیروزی انقلاب مردمی در این کشور شود. پنج سال است که ارتش رژیم نتوانسته انقلاب را سرکوب کند هر روز که میگذرد، اراده و مقاومت مردم بحرین افزایش پیدا میکند.

وی گفت: اوضاع نابسامان اقتصادی، افزایش ناامنی در این کشور و شکست عربستان سعودی در عراق، سوریه، لبنان، بحرین و یمن باعث اطمینان مردم بحرین شده که رژیم آل خلیفه سقوط میکند و لذا باید به انقلاب خود ادامه بدهند تا در نهایت به پیروزی حقیقی دست یابند.

راشد در پایان به رابط تاریخی ایران با بحرین اشاره کرد و تاکید کرد: بحرین چهاردهمین استان ایران بود، الان یک سوم ملت بحرین ایرانی هستند، ما با ایران رابطه مذهبی داریم چون هر دو شیعه هستیم. ایران با بحرین رابطه تاریخی دارد ولی ما هیچ رابطهای با عربستان نداریم، نه رابطه دینی و نه رابطه اجتماعی داریم.

گفتنی است؛ بیست ویکمین نمایشگاه مطبوعات که از شنبه آغاز به کار کرده تا جمعه 22 آبان در مصلای امام خمینی(ره) با حضور اصحاب رسانه، خبرگزاریها و مطبوعات ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار