بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات/ عطریانفر در گفتگو با دفاع پرس تشریح کرد

ماجرای آشنایی با شهید چمران/ آغاز خبررسانی دفاع مقدس از زیرزمین ستاد آجا

پیشکسوت عرصه رسانه‌ گفت: پس از حضور در زیرزمین ستاد مشترک با چند میز روبرو شدم که یکی از آنها به من تعلق داشت. از آن پس باید اخبار و رویدادهای جنگ‌ را از همانجا برای مردم ارسال می‌کردم.
کد خبر: ۵۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳ - 09November 2015

ماجرای آشنایی با شهید چمران/ آغاز خبررسانی دفاع مقدس از زیرزمین ستاد آجا

محمد عطریانفر پیشکسوت عرصه رسانه ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس، با تشریح خاطرات دوران دفاع مقدس خود گفت: روزهای اول جنگ زمانی که در صدا و سیما مشغول به کار بودم، شبی مرحوم حاج احمد خمینی به من زنگ زد و گفت "سریعا خودت رو به سه راه قصر، مقر ستاد مشترک برسان"؛ من در آن زمان، مسئول پخش خبر بودم. وقتی رسیدم همه جا تاریک بود و چند روزی از آغاز جنگ میگذشت.

وی ادامه داد: بعد از ورود به ستاد مشترک نزدیک دژبانی شدم. دژبان با تردید از من پرسید با چه کسی کار دارم؟ پاسخ دادم با دکتر چمران. چند دقیقهای گذشت، که در تاریکی شب مردی قد بلند و قوی جثه روبرویم ظاهر شد و به سمت من آمد. دکتر چمران در اولین دیدار بسیار صمیمی و گرم با من برخورد کرد و به سمت زیرزمین ستاد مشترک مرا راهنمایی کرد.

عطریانفر تصریح کرد: پس از حضور در زیرزمین با چند میز روبرو شدم که یکی از آنها به من تعلق داشت. از آن پس باید اخبار و رویدادهای جنگ را از همانجا برای مردم ارسال میکردم و همین نقطه آغاز خبررسانی دفاع مقدس برای مردم بود.

عطریانفر در پاسخ به این سوال که بعد از جنگ انشقاق بین جریانات و خطوط سیاسی داخلی را چگونه میتوان از طریق اصول و خط رابط دفاع مقدس از بین برد، گفت: باید در ابتدا برای همگان روشن شود که دفاع مقدس مختص به هیچ گروه و خط فکری نیست. دفاع مقدس یک جریان شکوهمند و مقدس است که رابطه تنگاتنگی با امام راحل داشت.

وی ادامه داد: اگر متولیان خط امام(ره) توانستند ملتزم به آرمانها و اندیشههای ایشان بمانند و به سمت هیچ دسته و خط فکری تمایل پیدا نکنند قطعا و مسلما میتوانند نقش موثری در حفظ منافع ملی داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها