بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ پروین مرادی همسر شهید مدافع حرم حاج حمید تقوی فر:

روایت همسر شهید تقوی از آخرین حضور شهید در نمایشگاه مطبوعات

همسر شهید تقوی فر با حضور در غرفه دفاع پرس، به آخرین حضور شهید تقوی در نمایشگاه مطبوعات اشاره کرد و گفت: سال گذشته با حاج حمید به نمایشگاه مطبوعات آمدیم. در راه بازگشت گفت "به گونه‌ای زندگی کنید که در آخرت هم کنار هم باشیم."
کد خبر: ۵۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲ - 11November 2015

روایت همسر شهید تقوی از آخرین حضور شهید در نمایشگاه مطبوعات

"پروین مرادی" همسر شهید مدافع حرم حاج سید حمید تقوی فر ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به دغدغه همسرش قبل از شهادت گفت: حاج حمید در یکی از روستاهای عرب نشین اهواز به دنیا آمد. در آن روستا رسم بود که خانمها برای نماز اجازه نداشتند به مسجد بروند و این موضوع یکی از دغدغههای ذهنی حاج حمید بود.

وی ادامه داد: پدر همسرم در سال 62 در فاو به شهادت رسید. خانواده اصرار داشتند تا خانه پدری را بفروشند ولی او قبول نکرد و معتقد بود "انسان اگر گذشتهاش را فراموش کند دچار غرور میشود". حاج حمید در سال 91 پس از بازنشستگی خانه پدری را به حسینیه تبدیل و آنجا را وقف کرد.

مرادی تصریح کرد: در آخرین سفرمان به اهواز زمانی که صدای برگزاری مراسم عزاداری در حسینیه را شنید درخواست کرد به داخل حسینیه وارد شود. پس از ورود گفـت "از ابتدای ازدواجم دغدغه ساخت این حسینیه را داشتم، خوشحالم که به لطف خداوند حسینیه تاسیس شد."

در ادامه، فرزند شهید تقوی فر با بیان اینکه پدرم همیشه ما را به ساده زیستی سفارش میکرد، گفت: او همواره حدیث امام علی (ع) اشاره میکرد و میگفت "اگر از چیزی میترسید به آن وارد شوید."

همسر شهید تقوی فر به نمایشگاه مطبوعات سال 93 اشاره کرد و گفت: سال گذشته به همراه دختر و همسرم به نمایشگاه مطبوعات آمدیم. پس از بازدید از غرفه ها به محوطه رفته و چند عکس یادگاری گرفتیم. حاج حمید بسیار شوخ طبع بود. در میان شوخیهایش به طور جدی گفت "من از شما تقاضایی دارم. شما را دوست دارم و تقاضا میکنم به گونه ای زندگی کنید که در آخرت هم کنار هم باشیم." من گفتم "شما عابد هستید و جهاد کردید. چطور ممکن است که با ما در آخرت در یک جا قرار بگیرید. "حاج حمید گفت "شهید هر چه از خدا بخواهد به او میدهد". نمیدانم چرا در آن لحظه از سخنش تعجب نکردم و سوالی نپرسیدم.

وی گفت: حاج حمید قبل از اعزام به عراق به منزل شهید علی هاشمی رفته و از مادر شهید درخواست کرده بود که برایش طلب شهادت کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار