حماسه 26 آبان اولین شکست مفتضحانه دشمن در تهاجم گسترده‌اش به ایران اسلامی بود

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به مناسبت حماسه 26 آبان سالروز شکست حصر سوسنگرد در سال 1359 بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۶۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴ - 16November 2013

حماسه 26 آبان اولین شکست مفتضحانه دشمن در تهاجم گسترده‌اش به ایران اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از خراسان رضوی، متن این بیانیه در ذیل آمده است.

در تقویم انقلاب اسلامی، حماسه 26 آبان نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس ملت بزرگ ایران محسوب میشود فرمان تاریخی و سرنوشت ساز امام خمینی (ره) مبنی بر شکست حصر سوسنگرد علیرغم کارشکنیهای بنی صدر و نقش ارزشمند و محوری حضرت آیت الله خامنهای به عنوان نماینده حضرت امام (ره) در شورای عالی دفاع و نیز حضور موثر شهید دکتر چمران در کنار ایشان و نقش آنان در طراحی – هدایت و فرماندهی عملیات و حضور چشمگیر مردم و قبایل و عشایر منطقه دشت آزادگان و همکاری آنان با نیروهای مسلح که در سایه ایمان و وفاداری عملی آنان به نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته بود همه و همه از نکات برجسته و موثر در خلق حماسه شکست حصر سوسنگرد بشمار میرود.

رژیم متجاوز صدام که در 31 شهریور 1359 رویای فتح سه روزه ایران اسلامی را در سر میپروراند هرگز فکر نمیکرد در همان گامهای نخست از تجاوز ددمنشانه خود با چنان سدی محکم از مقاومت مردمی مواجه شود؛ اگر چه چند صباحی شهر سوسنگرد به اشغال و محاصره صدامیان و متجاوزان درآمد، اما فرمان تاریخی حضرت امام (ره) و نقش محوری مقام معظم رهبری با پشتوانه نیروهای ارتشی – سپاهی و نیروهای مردمی و عشایر و قبایل منطقه در 26 آبان سال 1359 درسی فراموش نشدنی به متجاوزان آموخت و دشمن متجاوز خیلی زود دریافت که تجاوز به ایران اسلامی بازی با دم شیر است. آری حماسه 26 آبان اولین شکست جدی و مفتضحانه دشمن در تهاجم گسترده خود به ایران اسلامی و نقطه عطفی در پیروزیهای مستمر بعدی در دفاع مقدس بشمار میرود. اینک پس از گذشت 33 سال از آن حماسه افتخار آمیز و غرور آفرین. بر ماست تا یاد و خاطره آن حماسه آفرینان به ویژه شهدای گرانقدر عملیات آزادسازی سوسنگرد را گرامی بداریم و در حفظ و صیانت از گنجینه تمام نشدنی دفاع مقدس بکوشیم.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن گرامیداشت 26 آبان سالروز حماسه شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد، از کلیه نهادها و سازمانهای فرهنگی میخواهد تا بیش از پیش در ثبت و ضبط این حماسه تاریخی و ترویج فرهنگ و ارزشهای متعالی دفاع مقدس همت گمارند. بی شک آرامش و امنیت امروزمان مدیون ایثار و فداکاری دلاورمردان دیروز و امروز و شهیدان همیشه جاوید این سرزمین الهی است.

نظر شما
پربیننده ها