حماسه سوسنگرد هرگز فراموش نمی‌شود؛

سوسنگرد شهر استقامت و پایداری/ سوسنگرد مظلوم آزاد شد

سوسنگرد یادآور روزهایی است که دشمن وحشیانه بر آن هجوم برد و زنان و کودکان معصومش را به خاک و خون کشید.
کد خبر: ۶۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵ - 16November 2013

سوسنگرد شهر استقامت و پایداری/ سوسنگرد مظلوم آزاد شد

 به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امروز سربلند و پایدار چون سرو ایستادهای و نظاره گر نخل ها و زمین هایی هستی که روزهای خون و آتش را به یادت می آورد.

روزی مظلومانه بر هجوم وحشیانه و تجاوز یکباره دشمن را بر خاکت میدیدی اما به تنهایی یارای مبارزه نداشتی. در این بین دوستان و عاشقان سرزمین سوسنگرد و ایران زمین به کمک و یاریت شنافتند و از جان و خون خود گذشتند تا دوباره بر روی پای خود بایستی و شور و حال به تو بازگردد.

زمانی که سربازان عراقی بر روی خاک پاکت قدم می گذاشتند و انگار سوسنگرد سرزمین میراث پدریشان بود درون دلت آتشی به پا شده بود و قطره قطره اشک از چشمانت جاری بود. دلاورمردان و بزرگ مردان ایران زمین مانند همیشه همچون شیری غران در مقابل دشمن متجاوزگر ایستادند و اجازه ندادند که تو از دست بروی.

روزی که سوسنگرد آزاد شد شادی و عشق و هیجان در وجودت نمایان بود و تو هم همراه مردم این خاک مقدس به شادی و پایکوبی پرداختی. آری سوسنگرد شهر استقامت و بردباری به دست مردان بزرگ سرزمین غیورمردی و عزت آفرین آزاد شد.

ملیحه صداقت زن 53 ساله ای که در دوران دفاع مقدس ساکن سوسنگرد بود می گوید: انگار زمین و زمان به یکباره به هم ریخت و دشمن نابکار بر شهر هجوم برد.

وی افزود: دشمن بعثی تصورش را هم نمی کرد که روزی شیرمردان سرزمین پاکی و مقاومت بتوانند شهر سوسنگرد را آزاد کنند.

صداقت اذعان داشت: از خودگذشتگی و روحیه شهادت طلبی رزمندگان اسلام سبب شد تا با ایمان قوی بتوانند با دست خالی در برابر دشمن ایستادگی کنند.

یعقوب اسفندیاری پیرمردی که سفیدی چون برف بر سر و روی او نمایان بود، گفت: جوانان ایران هرگز به هیچ دشمنی اجازه نمیدهند که به خاک میهن تجاوز کند.

وی ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی مردم اعم از زن و مرد با یکدیگر متحد شدند و هر کس کاری از دستش برمیآمد انجام داد و همین روحیه اتحاد و همبستگی سبب پیروزی ایران در برابر دشمن مسلح شد.

او میگوید: دشمن بعثی تصور میکرد چون تجهیزات کاملی دارد قطعا موفق و پیروز خواهد بود چرا که ما امکانات و تجهیزات لازم را نداشتیم اما ایمان و حضور رهبری موجب شد تا ملت ایران سربلند و پیروز در مقابل دشمن بایستد.

به راستی وجود رهبری دلسوز و هوشمند رمز پیروزی حق علیه باطل شد و شهر سوسنگرد مظلوم آزاد شد و امروز نیز ملت یاران همچون گذشته پشتیبان و حامی ولایت فقیه هستند و از هیچ تحریم و تهدیدی نمیهراسند.

زهرا آخوندی

نظر شما
پربیننده ها