بیانیه مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد؛

رزمندگان اسلام با تأسی از امام حسین(ع) سوسنگرد را از لوث وجود متجاوزان پاک کردند

رزمندگان اسلام در اولین ساعات ۲۶ آبان ماه مقارن با عاشورای حسینی، هجوم همه جانبه‌ای را علیه متجاوزین آغاز کردند. رشادت‌ها و عشق به ایثار در بین دلاورمردان آنچنان سرآمد بود که سوسنگرد به "شهر عاشقان شهادت" اشتهار یافت.
کد خبر: ۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۹ - 16November 2013

رزمندگان اسلام با تأسی از امام حسین(ع) سوسنگرد را از لوث وجود متجاوزان پاک کردند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد با صدور بیانیهای 26 آبان ماه، سالروز آزادسازی سوسنگرد از چنگال دژخیمان بعثی را گرامی داشت.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

26آبان ماه و ایام حماسه ساز محرم، یادآور عاشورای سال 59 در کربلای سوسنگرد و مصادف با سی و سومین سالگرد "حماسه شکست حصر و آزاد سازی شهر عاشقان شهادت؛ سوسنگرد قهرمان" میباشد.

اصلیترین محور تجاوز دشمن بعثی در جنوب کشور، محور میانی یعنی مسیر چزابه-بستان- حمیدیه با هدف تصرف اهواز به عنوان مرکز استان خوزستان بود؛ لذا در هفته اول هجوم دشمن به کشورمان، شهر سوسنگرد اولین شهری بود که بعد از 7 روز مقاومتهای جانانه محدود نیروهای ژاندارمری، سپاه و نیروهای مردمی به اشغال دشمن متجاوز درآمد، اما با گذشت 3 روز  رزمندگان اسلام در تاریخ 9 مهرماه 1359 طی عملیاتی شبانه موفق شدند دشمن زبون را وادار به عقب نشینی نموده و آنان را تا نزدیک مرزهای بین المللی به عقب برانند.

رژیم بعثی عراق در تاریخ 23 آبان 1359 توسط لشکر تقویت شده 9 زرهی با تنگ کردن حلقه محاصره سوسنگرد و با قصد تصرف دوباره آن، از چند محور وارد شهر سوسنگرد شد. ولی رزمندگان اسلام متشکل از نیروهای سپاه، ارتش، ستاد جنگهای نامنظم، جهاد سازندگی، نیروهای مردمی داوطلب و عشایر عرب زبان بومی با سلاحهای سبک همراه با ارادهای پولادین و عزمی راسخ، در مدت 3 روز با خلق حماسههای بینظیر و رشادتهای به یادماندنی به رغم نبود سلاح، مهمات و حتی غذای کافی از اشغال کامل شهر توسط نیروهای تا بن دندان مسلح ارتش بعثی عراق ممانعت به عمل آوردند.

از سوی دیگر حضرت آیت الله خامنهای و شهید دکتر چمران نمایندگان وقت حضرت امام(ره) در شورای عالی دفاع و نیز فرماندهان سپاه و ارتش اقدامات و تلاشهای بیوقفهای را جهت بیرون راندن دشمن از شهر و نجات جان مدافعین آن به عمل آوردند، اما دشمن در پناه تعلل و کارشکنیهای بنیصدر در اعزام نیروهای کمکی، موفق به گرفتن بخش عمده شهر و محاصره آن گردید. حضرت امام خمینی(ره) با دریافت گزارشات حضرت آیتالله خامنهای و شهید محراب، آیت الله مدنی و درک دقیق اوضاع منطقه و تحلیل راهبرد دشمن، فرمان تاریخی و کارساز خود مبنی بر اینکه "سوسنگرد باید تا فردا آزاد گردد" را در شامگاه 25 آبان 59 صادر فرمودند که این فرمان جان تازهای در روح و کالبد تصمیم فرماندهان دمیده و آنها را مهیای حمله سرنوشت ساز نمود.

سرانجام رزمندگان اسلام در اولین ساعات روز 26 آبان ماه مقارن با عاشورای حسینی، با تأسی از مولای مظلوم خود حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هجوم همه جانبهای را علیه متجاوزین آغاز کرده و با به آتش کشیدن دهها دستگاه تانک، نفربر، ادوات نظامی،کشته و مجروح نمودن شمار زیادی از نیروهای دشمن و اسارت تعداد قابل توجهی از آنان، ضمن نجات مدافعین و مردم محاصره شده، شهر سوسنگرد را از لوث وجود منحوس دشمن متجاوز پاک نمودند. رشادتها و عشق به ایثار و شهادت در بین رزمندگان آنچنان سرآمد و مثال زدنی بود که سوسنگرد به "شهر عاشقان شهادت" اشتهار یافت.

مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد با یادآوری حماسه جاودان و ارزشهای معنوی خلق شده در این عملیات، به خانوادههای معظم شهدای والامقام، جانبازان معزز و همه ایثارگران عزیز ادای احترام نموده و علو درجات شهدا و عزت و سربلندی بیش از پیش مردم شریف ایران را از درگاه خداوند منان مسألت نموده و این نصرت بزرگ الهی را به عموم ملت ایران به خصوص فرمانده محترم کل قوا حضرت امام خامنه ای "مدظلهالعالیگ» تبریک و تهنیت عرض مینماید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار